Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

GARŚĆ ŁAMIGŁÓWEK DLA MOICH MĄDRYCH SÓWEK - zadania 15.06.2020 - 19.06.2020

KOCHANI!!!

W tym tygodniu LATO. Podaję plan pracy na najbliższe dni. 



Poniedziałek 15. 06. 2020

TEMAT: Kolory lata.

Cele ogólne:

- rozwijanie kompetencji językowych poprzez wdrażanie do rozumienia żartów słownych i obrazkowych

 

1. Powitanie wierszykiem.

Wstaje ranek, wstaje dzień,

kończy się już piękny sen,

więc my też budzimy się

i trochę pogimnastykujemy się:

Prawą nogą wypad w przód
i rączkami zawiąż but.
Powrót, przysiad, dwa podskoki,
w miejscu bieg i skłon głęboki.

Wymach rączek w tył, do przodu
i rannego nie czuć chłodu.

2. „Po łące biega lato” – słuchanie piosenki i rozmowa na temat jej treści.

Rodzic zaprasza dziecko do rozmowy:

    • Jaką mamy porę roku?
    • Jakie zmiany zauważyłes/łaś w przyrodzie?
    • Czy wiesz, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu?
    • Posłuchaj uważnie piosenki i zastanów się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato

 

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

 

 

Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…

Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…



Po wysłuchaniu piosenki Rodzic prosi dziecko o opowiedzenie, gdzie można spotkać lato.



3. „Poranny trening śpiewu ptaków” - ćwiczenia narządów artykulacyjnych.

Dziecko wciela się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. Rodzic za pomocą określonych gestów pokazuje dziecku, jakie ma wydobywać dźwięki:

- wysoko uniesiona ręka – dziecko wysoko piszczy: Pi, pi, pi…

- zataczanie koła palcem wskazującym – dziecko naśladuje odgłos: Trr…

- Rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dziecko rytmicznie wypowiada: Czy, czy, czy…

- falisty ruch ręką – dziecko mówi: Fi ju, fi ju, fi ju…

Można posłuchać wspólnie śpiewu ptaków. Linki znajdują się poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=9INVrVQRpus

https://www.youtube.com/watch?v=ORcg-DtpeMI



4. „Lato czarodziej” - Rodzic będzie odgrywało rolę lata, włącza muzykę, a dziecko porusza się po pokoju zgodnie z charakterem nagrania. Jeżeli Lato zaklaszcze, dziecko zatrzymuje się, Rodzic wyłącza muzykę i mówi, w co dziecko ma się zamienić np. samolot, żaba, wąż, piłka. Dziecko stara się odzwierciedlić ruchem to, co zaproponowało Lato. Naśladowanie trwa tak długo, dopóki Lato ponownie zaklaszcze (wówczas Rodzic włącza i zabawa rozpoczyna się od początku)



5. Obrazy lata” - ćwiczenie spostrzegawczości, logicznego myślenia. Przedstawiamy dziecku różne obrazki, a dziecko wyszukuje te, które kojarzą się latem np. motyle, słońce, muszla, morze, wiaderko i łopatka, rower, leżak, maliny, truskawki, kwiaty, zieleń, biedronka, okulary, wiśnie, czereśnie. Dziecko wybiera odpowiednie obrazki i podpisuje je słowem „lato”, przy czym nie ma tu jednej właściwej odpowiedzi, jeśli dziecko potrafi uzasadnić swój wybór – każda odpowiedź jest właściwa.



6. „Przetwory owocowe” - przygotowujemy 7 kopert, z pociętymi na części obrazkami przedstawiającymi owoce: wiśnie, jeżyny, poziomki, truskawki, porzeczki, jagody, maliny. Dziecko układa obrazki i podaje nazwy owoców. Rodzic zadaje pytania:

    • Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny, jeżyny)
    • Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny, wiśnie, porzeczki)
    • Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, kompoty, galaretki)



7. DLA CHĘTNYCH: Rodzic prezentuje oklejone słoiki, w których są letnie przetwory owocowe. Dziecko rozpoznając po zapachu odgadują, z jakich owoców jest ten produkt. Po udzieleniu odpowiedzi dziecko sprawdza, czy dobrze odgadło, zaglądając pod słoik, gdzie jest przyklejony obrazek.



8. W miarę możliwości wycieczka do pobliskiego parku lub lasu, obserwacja barw w przyrodzie, podawanie nazw kwiatów i innych roślin



Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych. Rodzic odczytuje zdania:

1. „Mieć dwie lewe ręce”.

2. „Mieć muchy w nosie”.

3 „Siedzieć jak na szpilkach”.

4. „Spać jak kamień”.

Dzieci wpisują obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie dzieci odczytują zdania z poznanych liter, wpisują numer obrazka, który ilustruje dane zdania. Na koniec ilustrują przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach”.



Wtorek 16. 06. 2020

TEMAT: Burza.

Cele ogólne:

- utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się podczas burzy

- ćwiczenie umiejętności matematycznych poprzez odtwarzanie treści opowiadań ilustrowanych

- wspomaganie rozwoju umysłowego poprzez eksperymentowanie, sprawdzanie i weryfikowanie hipotez

 

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

*  „Plażowanie” – dziecko stawia stopę np. na woreczku gimnastycznym. Na dany sygnał podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie wykonuje raz jedną, raz drugą nogą. Następnie w siadzie prostym podpartym przekłada palcami prawej stopy woreczek leżący przy lewej stopie i na odwrót. Na koniec rzuca woreczkiem do celu – dużego pojemnika.

* „Orzeźwienie” – rodzic daje dziecku pustą butelkę plastikową. Dziecko w siadzie klęcznym kładzie butelkę przed kolanami, dłonie na butelce – odsuwa butelkę szybkim ruchem w przód i przysu­wa do kolan. Potem w leżeniu przodem zgina ręce w łokciach, dłonie trzyma na ziemi przy barkach, butelkę stawia w małej odległości od twarzy. Robi głęboki wdech nosem i silny wy­dech ustami w stronę butelki. Powtarza ćwiczenie kilkakrotnie, starając się silnym wydechem przewrócić butelkę. Następnie w leżeniu przodem trzyma butelkę w jednej ręce i przekazuje ją ruchem okrężnym z ręki do ręki przed twarzą i za plecami w jednym i w drugim kierunku (ręce cały czas proste w łokciach). Na koniec w leżeniu tyłem trzyma oburącz butelkę za głową. Bu­telka leży poziomo. Podnosi nogi i ręce i stara się dotknąć stopami butelki, po czym wraca do pozycji wyjściowej.

* „Przeciąganie liny” – dziecko i rodzice lub rodzeństwo podzielone na dwa zespoły przeciągają linę. Wygrywa zespół, który przeciągnie drugą drużynę za wyznaczoną linię. Dziecko może się siłować w różnych kombina­cjach zespołów.

* „Pokrzywa” – dziecko siedzi naprzeciwko rodzica. Rzucają do siebie  piłkę wymieniając nazwy warzyw, owoców, krzewów. Na słowo „pokrzywa” nie można złapać piłki. Kto się pomyli, robi np. trzy przysiady.

2. „Burza” - zagadka M. Przewoźniaka

 

Co się dzieje tam u góry?

Wielką wojnę toczą chmury?

Wciąż na siebie nacierają

I strzelają, i błyskają?

Co się tam na górze dzieje?

Że się nam na głowy leje?

Od błyskawic niebo trzeszczy,

A nam w butach chlupie deszczyk.

Ciemne niebo dudni, świeci…

Co się dzieje tam na górze?

Wiedzą to na pewno dzieci:

Oglądamy groźną… (burzę)

 

Po przeczytaniu zagadki Rodzic prosi dziecko, aby nazwało dźwięki, które w niej opisano. Następnie prowadzi rozmowę:

- Jak należy zachować się w czasie burzy?

Dziecko formułuje swoje przypuszczenia lub dzieli się swoją wiedzą. Następnie Rodzic podsumowuje zdobyte informacje.

Podczas burzy:

- należy unikać wysokich obiektów

- nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami

- należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu

- nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy

 

3. „Co słyszysz?” - ćwiczenia słuchowe.

Rodzic włącza nagranie z odgłosami: ulewy, grzmotu, małego deszczyku, wichury. Dziecko stara się rozpoznać, co słyszy i podać nazwy tych zjawisk.

https://www.youtube.com/watch?v=WzWvY44e5sc

 

 

4. „Kapie, pada, leje” - szukanie wyrazów mówiących o tym, co robi deszcz: kapie, pada, leje, mży, kropi, siąpi. Kojarzenie tych dźwięków.

- uderzanie palcami w bębenek lub garnek – kapie, kropi

- przesuwanie palcami po bębenku – siąpi, mży

- uderzanie pałeczką lub drewnianą łyżką – pada

- mocne uderzanie pałeczką – leje

Ilustrowanie rodzaju deszczu ciałem:

- mżawka – pocieranie dłońmi o uda

- silniejszy deszcz – klepanie dłońmi o uda

- ulewa – tupanie nogami

 

5. „Skąd się bierze burza?” - eksperyment dla chętnych.

Rodzic proponuje dziecku przeprowadzenie doświadczenia, do którego będą potrzebne: szklanka, blaszane denko (pokrywka puszki), balonik, kawałek wełnianej tkaniny. Rodzic przygotowuje instrukcję obrazkową lub tłumaczy poszczególne etapy eksperymentu.

Instrukcja:

* Na suchej szklance umieszczamy blaszane denko.

* Nadmuchujemy balonik.

* Pocieramy energicznie balonik wełnianą szmatką i kładziemy go na denku.

* Zbliżamy palec do brzegu blachy.

Po zakończeniu eksperymentu wyciągamy wnioski – pytamy dziecko:

- Co zauważyłeś/łaś (przepływ prądu)

- Jak to wytłumaczyć? (w wyniku pocierania balonika wytworzyły się ładunki elektryczne – prąd i przeskoczyła iskra, którą można porównać do małej błyskawicy)

 

6. „Burza” - przypomnienie poznanych wiadomości o burzy.

Rodzic pyta dziecko:

- Jak należy zachować się podczas burzy, gdy jesteśmy w domu? (pozamykać okna, wyłączyć: telewizor, komputer, radio, nie rozmawiać przez telefon, ponieważ uderzenie pioruna w urządzenie elektryczne lub telekomunikacyjne może spowodować porażenie)

- Co należy zrobić, gdy burza zaskoczy nas poza domem? (schronić się w bezpiecznym miejscu, w budynku, w jaskini lub w aucie)

- Co chroni budynki przed uderzeniem? (piorunochron)

- Czego należy unikać podczas burzy? (nie wolno chować się pod drzewami, nie wolno stać w wodzie)

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 39b – poruszanie się zgodnie z kodem, kolorowanie obrazka





Środa 17. 06. 2020

TEMAT: Tęcza po deszczu.

Cele ogólne:

- wspomaganie rozwoju umysłowego poprzez eksperymentowanie

- sprawdzanie i weryfikowane hipotez

- rozwijanie spostrzegania wzrokowego poprzez uzupełnianie ilustracji według podanego wzoru

 

1. Wysłuchanie wiersza M. Konopnickiej „Tęcza” https://www.youtube.com/watch?v=0pMRpX9eFvQ

 

2. Jak powstaje tęcza – prezentacja https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

(wyjaśniamy dzieciom, że kolor indygo jest zbliżony do koloru granatowego)

3. „Barwy tęczy” - zabawa ruchowa doskonaląca płynność ruchów w przestrzeni. Przygotowujemy siedem pasków kolorowej bibuły odpowiadających kolorom tęczy (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy i fioletowy) oraz cyfry od 1 do 7. Układamy na dywanie cyfry jedna pod drugą (można najpierw pomieszać kolejność cyfr i poprosić dziecko, aby ułożyło cyfry w odpowiedniej kolejności). Dziecko słucha piosenki „Tęcza cza, cza, cza” i wykonuje improwizacje ruchowe z użyciem pasków bibuły. Podczas przerwy w muzyce Rodzic podaje cyfrę, a dziecko ma za zadanie ułożyć pasek bibuły przy odpowiedniej cyfrze i w ten sposób ułożyć tęczę:

1. Czerwony

2. Pomarańczowy

3. Żółty

4. Zielony

5. Niebieski

6. Granatowy

7. Fioletowy

 

Piosenka „Tęcza, cza, cza, cza” https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4

 

Rodzic podsumowuje zabawę, prosząc o wymienienie kolejno nazw kolorów, które tworzą tęczę. Zabawę tę można przeprowadzić w języku an­gielskim (tęcza – rainbow, czerwony – red, pomarańczowy – orange, żółty – yellow, zielony – green, niebieski – blue, granatowy – dark blue, fioletowy – violet).

 

4. Dla chętnych prezentacja „Jak słoneczko i chmurka tęczę wyczarowały” https://www.youtube.com/watch?v=8aD01XxBqaw

 

5. „Zapamiętaj kolory” - zabawa językowa.

Rodzic prosi dziecko, aby przypomniało nazwy kolorów, które tworzą tęczę w odpowiedniej kolejności. Dziecko określa również głoski w nagłosie (czyli na początku wyrazu). Rodzic zachęca do tego, aby dziecko tworzyło zdania, które ułatwią zapamiętanie kolejności kolorów tęczy.

 

6. DLA CHĘTNYCH zabawy badawcze – robimy tęczę.

* „Tęcza w wodzie” - dziecko nalewa wodę do miski i wkłada do środka lusterko tak, aby opierało się o ściankę. Kierują snop światła latarki na część tafli znajdującej się pod wodą. Na kartce trzymanej nad latarką obserwują tęczę.

* „Jak sprowadzić tęczę” - dziecko kładzie na stole kartkę papieru, w odległości około 10 cm nad papierem trzymają szklankę z wodą. Po chwili powinna pojawić się tęcza.

Rodzic pyta dziecko: Jak myślisz skąd wzięła się tęcza”?

Dziecko próbuje wnioskować, po czym Rodzic wyjaśnia, że wiązka białego światła odbija się w lustrze. Gdy wychodzi z wody, załamuje się. Tęcza powstaje na skutek załamania i odbicia światła słonecznego w kroplach wody. Widzimy ją w postaci barwnego łuku na tle chmur deszczowych lub po deszczu. Powstaje także we mgle wodnej przy wodospadach i fontannach lub zraszaczach ogrodowych. Znika, kiedy wszystkie krople wody opadną lub wyparują.

 

7. „Tęcza” - dowolna praca plastyczna (inspiracji poszukajcie proszę z dzieckiem w internecie wpisując hasło: tęcza prace plastyczne), lub 

 „Tęcza” – praca plastyczna zaproponowana w przewodniku: Potrzebne będą: duży arkusz papieru, gąbki, farby, kolorowy papier, nożyczki, klej. Dziecko maluje tęczę na dużym arkuszu papieru za pomocą gąbek i farb, wycina elementy z papieru kolorowego i nakleja pod tęczą, tworząc dowolny krajobraz.

Podczas malowania tęczy można zainspirować się filmikiem: „Tęcza malowana gąbką”: https://www.youtube.com/watch?v=1q49n6yWQos

 oraz posłuchać piosenki „Malowanie tęczy”:

https://www.youtube.com/watch?v=Gq9l-w8OCGk

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 40a – rysowanie wyniku przeprowadzonego eksperymentu

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 40b – kolorowanie mozaiki zgodnie z kodem

 

Czwartek 18. 06. 2020

TEMAT: Letnia pogoda.

Cele ogólne:

- wspomaganie umiejętności matematycznych rytmicznych poprzez stosowanie nazw dni tygodnia

- tworzenie kalendarza letniej pogody

- doskonalenie umiejętności samogłosek i spółgłosek

 

1. Powitanie piosenką Śpiewających Brzdąców „Pogoda” https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q



2. „Pogoda” – wysłuchanie opowiadania i rozmowa na temat jego treści.

/Bożena Forma/

Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.

Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury – chłopiec ze smutkiem spo­gląda w okno.

Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie założę – coraz bardziej denerwuje się Adaś.

Nie martw się, popatrz, termometr wskazuje wysoką temperaturę – tłumaczy mama.

Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się, jaka będzie pogoda – na ekranie pojawiła się mapa Polski.

Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur – tłumaczy Adasiowi mama. – Wprawdzie widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady.

Adaś wpatruje się w mapę pogody.

Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy na nim pogodę, jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa.

Zegar wybija ósmą godzinę.

Na nas już czas – mama z Adasiem idą do przedszkola.

Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.

Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno, nie spadła ani jedna kropla deszczu. Były spacer nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, cho­ciaż trochę zmęczone.

 

Po przeczytaniu opowiadania rodzic zadaje dziecku pytania: 

- Gdzie wybierał się Adaś?

- Dlaczego chło­piec był zmartwiony?

- Jaką pogodę wskazywała prognoza w telewizji?

- Jaka pogoda była na wy­cieczce?

3. „Pogoda” – zabawa ruchowa z piłką:

https://www.youtube.com/watch?v=5lJl4LyZ9M8

 

4. „Zjawiska atmosferyczne” – zabawa. Do tej zabawy potrzebne będą: ilustracje lub zdjęcia przedmiotów i zjawisk kojarzących się z latem oraz litery.  Rodzic rozmawia z dzieckiem o zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla poszczególnych pór roku. Pyta: 

- Czym różni się lato od innych pór roku?

- Co dzieci robią w lecie, jaki to dla nich czas? 

Prezentuje dziecku piktogramy zjawisk kojarzących się z latem: słonkowiatrupałpiorunulewa. Dziecko dopasowuje nazwy do poszczególnych ilustracji. Następnie układa nazwy z liter, rozpoznaje i nazywa spółgłoski oraz samogłoski.

Krótka prezentacja zjawisk atmosferycznych https://www.youtube.com/watch?v=uQMjztYYuuk

5. Zagadki pogodowe https://www.youtube.com/watch?v=Brw0UwYHIYg

6. „Prognoza pogody” – tworzenie mapy pogody. Rodzic prezentuje dziecku mapę Polski, przypina na niej sym­bole zjawisk pogodowych. Wspólnie z dzieckiem odczytuje z mapy prognozę pogody. Nazywa i wska­zuje kierunki na mapie: północpołudniewschódzachód. Następnie zapowiada pogodę na następ­ne trzy dni, a dziecko samodzielnie tworzy na jej podstawie mapę pogody.

 Pomocna może być prezentacja https://www.youtube.com/watch?v=GUyLgBSh_Rk

7. „Pogodowe rytmy” – zabawa ruchowa. Rodzic prosi dziecko o określenie głosek w nagłosie (czyli na  początku) następujących słów: słońcedeszczburzatęcza. Następnie zachęca dziecko, aby powtarzając rytm: słońcedeszczburzatęcza, ułożyło rytm z liter  w odpowiedniej kolejności - s, d, b, t.

 Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 41a – łączenie w pary obrazka z cieniem, odszukiwanie i odczytywanie liter, tworzenie z nich wyrazów

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 41b – uzupełnianie ilustracji symbolami pogody, czytanie globalne nazw dni tygodnia

 

Piątek 19. 06. 2020

TEMAT: Lato w sztuce.

Cele ogólne:

- kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z dziełami malarskimi

- doskonalenie umiejętności określania kierunków na kartce papieru

- rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach

 

1. Polskie krajobrazy – prezentacja https://www.youtube.com/watch?v=kHg_tid5mP4

2. Piosenka "Polskie krajobrazy" https://www.youtube.com/watch?v=lQUZy3vDr4g

 

3. „Letnie krajobrazy”  dziecko ogląda  wspólnie z rodzicem  zdjęcia  z  różnymi letnimi krajobrazami (w dostępnych książkach lub w Internecie). Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat zdjęć – podaje nazwę środowiska przyrodniczego i krajobrazu (np. morski, górski, las, łąka, jezioro, rzeka). Następnie proponuje dziecku namalowanie farbami akwarelowymi i pędzlem letniego pejzażu. Dziecko zamyka oczy i przy nagraniu „Lato” A. Vivaldiego (linki znajdują się poniżej) wyobraża sobie krajobraz, jaki chciałyby namalować.  Rodzic zachęca dziecko do tworzenia nowych barw przez mieszanie ko­lorów, tak jak robią to malarze.

Nagranie „Lato” A. Vivaldiego:

https://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE

https://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFs



Można obejrzeć wspólnie filmiki na temat malowania akwarelami:

https://www.youtube.com/watch?v=5DBv-5afhsY

https://www.youtube.com/watch?v=CJkvqwgcDRk

https://www.youtube.com/watch?v=M3G4qcJtopQ



4. „Letni krajobraz”  oglądanie wspólnie z dzieckiem (w dostępnych książkach lub w Internecie) obrazów różnych artystów malarzy, na których przedstawione są letnie krajobrazy oraz rozmowa na temat prac. Rodzic zachęca dziecko do wypowiedzenia się na temat  prac artystów: 

- Co Ci się najbardziej podobało w obrazach?

- Które z nich najbardziej Ci się podobały i dlaczego?

- Co one przedstawiają?

- Jakich kolorów użyli malarze w swoich obrazach?

- Jakie emocje wywołują w Tobie te obrazy?

- Czy sztuka to tylko obrazy?

 

5. „Po łące biega lato” – zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki.

Linki do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=sxr97u9cR8U

https://www.youtube.com/watch?v=MaKPsYlzQkY

Rodzic zaprasza dziecko do słucha­nia utworu i interpretowania ruchem jego treści. Może proponować pewne gesty, odpowiadające słowom piosenki, może również zachęcić dziecko do swobodnej interpretacji.

 

6. „Paluszkowy twister” – zabawa w parach z wykorzystaniem „Księgi Zabaw z Literami” str. 80–81. Dziecko postępując zgodnie z instrukcją obrazkową z Wyprawki 65 tworzy własną grę i rozgrywa ją w parach – pstryka palcem strzałkę, ustawia określony palec na polu we wskazanym kolorze.

 

 Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 42a – odszukanie wśród liter ukrytych wyrazów i dopasowanie ich do obrazka

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 42b – nazywanie przedmiotów, pisanie pierwszej i ostatniej litery nazwy obrazka



Ostatnia GARŚĆ ŁAMIGŁÓWEK w niedzielę 21. 06. 2020

Życzę miłej pracy i pozdrawiam serdecznie

pani Monika

 

 

Data dodania: 2020-06-14 13:20:34
Data edycji: 2020-06-15 06:51:59
Ilość wyświetleń: 412
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej