Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

GARŚĆ ŁAMIGŁÓWEK DLA MOICH MĄDRYCH SÓWEK - zadania 25.05.2020 - 29.05.2020

KOCHANI!!!

W tym tygodniu ŚWIĘTO MAMY I TATY. Podaję plan pracy na najbliższe dni. 

 

Poniedziałek 25. 05. 2020

TEMAT: Moja Mama.

Cele ogólne:

- poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o skojarzenia ze słowem „mama”

- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez utrwalenie orientacji w schemacie ciała



1. „Jaka jest moja mama?” – rozmowa kierowana. Zadaniem dziecka jest opisanie swojej mamy jednym zdaniem. Następ­nie dziecko przelicza słowa w wypowiedzianym zdaniu.

2. Zestaw ćwiczeń porannych:

- „Podaj woreczek” - zabawa w parach. Dziecko z Rodzicem stoi w parze tyłem do siebie, dotykając się plecami, pośladkami i nogami. Nogi w lekkim rozkroku, stopy mocno przylegają do podłogi. Dziecko trzyma woreczek gimnastyczny lub niewielką piłkę, zabawkę itp. N sygnał Rodzica: Hop! przekazujecie sobie woreczek, wykonując skręty tułowia raz w lewą, raz w prawą stronę. Należy zwrócić uwagę, by dzieci nie odrywały stóp od podłoża oraz nie odsuwały się od Rodzica. Zabawa może być prowadzona w różnym tempie, w zależności od instrukcji Rodzica.

- „Miesiące w roku” - dzieci wysuwają jedną nogę do przodu z podskokiem, następnie zmieniają nogę. Podczas przeskakiwania z nogi na nogę wymawiają kolejno nazwy miesięcy. Zabawa może być prowadzona w różnym tempie. (Dla chętnych można przypomnieć dzieciom nazwy miesięcy włączając filmik https://www.youtube.com/watch?v=m_-qLMJjmnU

- „Rulony” - dziecko dostaje stronę z gazety, dużą chustę lub mały koc. Leży na brzuchu, dłonie trzyma na chuście. Na hasło: Zwijamy rulony podnoszą ramiona, łokcie i dłonie i starają się zwinąć chustę/gazetę w rulon. Ćwiczenie powtarzamy 4 – 5 razy.

- „Sufit – podłoga” - dziecko maszeruje po pokoju w rytm dźwięków wystukiwanych przez Rodzica na bębenku (można klaskać). Podnoszą wysoko kolana. Na hasło Sufit staje na palcach i podnosi ręce. Na hasło Podłoga kładzie się na brzuch.



3. „Znajdź mamę” – zabawa ruchowa.

Do zabawy należy przygotować po 4 litery M i A /litery wielkie i małe/.  Rodzic prosi, by dziecko ułożyło z nich wyraz mama i przeczytało go. Następnie rodzic zaprasza dziecko do zabawy: Ułóż litery M i A  na podłodze w 4 rzędach jeden pod drugim, po 4 kartoniki. Postaraj się układać litery dość daleko od siebie, by pomiędzy nimi można było zmieścić stopę. Układaj litery wielkie i małe. Zasady zabawy:  dziecko  porusza się po planszy z li­ter, zgodnie ze wskazówkami rodzica. Wskazówki dotyczące kierunków np. w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu, powinny doprowadzić dziecko do ułożenia wyrazu mama. Należy pamiętać o tym, by kierować dziecko do liter w odpowiedniej kolejności. Kiedy dziecku uda się zebrać litery, należy uzupełnić planszę i zamienić się rolami. Jeśli dziecko sprawnie radzi sobie z tym zadaniem, rodzic może zaproponować użycie również innych liter.

 

3. „Co lubię robić z moją mamą?” – zabawa naśladowcza.

Dziecko zastanawia się, co najbardziej lubi robić ze swoją mamą. Następnie pokazuje gestami tę czynność, a rodzic próbuje odgadnąć.

 

4. „Kolory mojej mamy” – Rodzic rozkłada na podłodze wiele kolorowych kółek wyciętych z papieru o powtarzających się kolorach oraz wydaje polecenia dziecku: Stań na kolorze, który…, np.

– podoba się twojej mamie,

– przypomina sukienkę twojej mamy,

– pasuje do oczu twojej mamy,

– przypomina kapelusz twojej mamy,

– nie pasuje do twojej mamy.

Dziecko staje na wybranych kółkach.



5. „Mama w kuchni” – zabawa ruchowa do piosenki /link do piosenki znajduje się poniżej/. Dziecko maszeruje i śpiewa zwrotki piosenki. Podczas refrenu zatrzymuje się i klaszcze rytmicznie w dłonie.

https://www.youtube.com/watch?v=vlDHyfQ4920



„Mama w kuchni”

/sł. Ewa Zawistowska, muz. Stanisław Marciniak/

Mama krząta się w kuchni od rana,

myśli wciąż o niebieskich migdałach.

Gdy pytamy, co ugotowała:

„Dziś dla was pieczeń mam z hipopotama!”.

Ref.: Nasza mama, mama zadumana,

mama zadumana cały dzień.

Błądzi myślami daleko,

codziennie przypala mleko,

na łące zrywa kwiaty,

i sól sypie do herbaty.

Nasza mama niezwykła kucharka

krokodyla wrzuciła do garnka,

krasnoludek wpadł jej do sałaty,

a w piecu piecze się zegarek taty.

Ref.: Nasza mama, mama zadumana…

Ten krokodyl, co uciekł z ogródka,

w przedpokoju chciał zjeść krasnoludka,

choć zegarek czuje się fatalnie,

to obiad był dziś bardzo punktualnie.

Ref.: Nasza mama, mama zadumana…

 

Po zakończeniu zabawy rodzic zaprasza dziecko do wspólnego powtarzania tekstu piosenki. Dziecko pro­ponuje gesty, które pomogą wypowiadać tekst rytmicznie np. tupanie, klaskanie, podskakiwanie, przeskakiwanie z nogi na nogę itp.

 

6. „Bukiet dla mamy” – rysowanie kredkami na kartce papieru kwiatów dla mamy.



Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 24a – meblowanie i dekorowanie pokoju zgodnie z instrukcją, czytanie prostych wyrazów

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 24b – czytanie tekstu z poznanych liter, pisanie wyrażeń po śladzie, rysowanie mamy i tego, co lubi mama.





DODATKOWO DLA CHĘTNYCH
Słuchanie opowiadania J. Papuzińskiej „Nasza mama czarodziejka”.

Link do opowiadań:

https://docplayer.pl/18026235-Joanna-papuzinska-nasza-mama-czarodziejka.html

 

Wtorek 26. 05. 2020

TEMAT: Mój tata.

Cele ogólne:

- utrwalenie umiejętności opisywania postaci słowami, ruchem, gestem

- kształtowanie kompetencji językowych poprzez wypowiadanie się zdaniami złożonymi

- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez wyróżnianie elementów ilustracji z tła



1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

*  „Dla mamy” – dziecko w parze z rodzicem wykonuje gesty, o których jest mowa
w piosence: naśladują falujące morze, wielką burzę, następnie podają sobie obie ręce, które mocno ściskają i razem naśladują kołyszącą się łódkę.

Gdy na morzu wielka burza, Mama zawsze ze mną jest.

Gdy na morzu wielka burza, Mama zawsze ze mną jest.

Mocną ręką trzyma mnie, łódka nie kołysze się.

Gdy na morzu wielka burza, Mama zawsze ze mną jest.

 

* „Taniec dla rodziców” – dziecko w parze z rodzicem tańczy do wybranej muzyki na gazecie, tak by nie wyjść stopami poza jej granice. Rodzic wypowiada komendy: Na prawej nodze, Na lewej nodze, W kółeczko.

 

* „Jesteśmy rodzicami” – rodzic przygotowuje dla dziecka i siebie taką samą ilość piłek z gąbki lub kulek zrobionych z papieru. Ustawia w pewnej odległości 2 ko­sze. Dziecko zamienia się podczas zabawy w rodzica /albo mamę albo tatę - jeżeli gra
z mamą, w zabawie staje się tatą i na odwrót - jeżeli gra z tatą,  w zabawie staje się mamą/. A więc są 2 drużyny: drużyna Mam i Tatów. Każda osoba z drużyny wykonuje  rzuty kulkami lub piłkami z gąbki. Wygrywa ten zespół, którego więcej piłeczek lub kulek znajdzie się w koszu.

 

* „Rodzinnie” – dziecko stoi w środku pomiędzy rodzicami w pewnej odległości.  Odgrywa rolę „środkowego”. Jego zada­niem będzie złapać piłkę, którą rzucają do siebie rodzice. Jeżeli mu się uda – zamienia się miejscem z rodzicem, którego rzut przejął. Zabawa toczy się dopóty, dopóki dziecko ma ochotę.

 

2. Mój tato” – rozmowa z dziećmi na temat taty, inspirowana treścią wiersza.

„Mój tato”

/Bożena Forma/

Chodzimy z tatą na długie spacery,

mamy wspaniałe dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

i nigdy razem się nie nudzimy.

Gdy mroźna zima nagle przybywa

i ciepłym szalem wszystko okrywa,

bierzemy narty i śnieżne szlaki

wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.

Często chodzimy razem do kina,

lubimy obaj, gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście

  – życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

Po wysłuchaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania:

    • Jak ma na imię Twój tatuś?
    • Czy masz jego zdjęcia?
    • Jak wygląda?
    • Jaki jest?
    • Co robisz wspólnie z nimi?
    • Kim jest z zawodu Twój tatuś?
    • Jakie ma hobby?

 

3. „Tata i ja” – zabawa w parach.

Dziecko wchodzi w rolę taty i razem z rodzicem odgrywają scenki, np. tata z dzieckiem idą na spacer, trzymając się za ręce; tata z dzieckiem kopią do siebie piłkę; tata z dzieckiem się siłują. Po pewnym czasie następuje zamiana ról.

 

4. „Gdzie pracuje mój tata?” – zabawa słownikowa.

W zabawie można wykorzystać ilustracje w dostępnych książkach lub w Internecie przedstawiające różne zawody. Rodzic pyta dziecko, czy wie, na czym polega praca jego taty. Dziecko odpowiada i może również wskazać odpowiednią ilustrację.



5. „Kim jest mój tata? ” - pantomima.

Dziecko naśladuje wybrany zawód, Rodzic próbuje odgadnąć jego nazwę. Wspólnie prowadzą rozmowę na temat jakie te zawody dają korzyści innym. Rodzic pyta dzieci, dlaczego praca jest w życiu ludzi ważna. Wspólnie ustalają odpowiedź.



6. „Tata czarodziej” – słuchanie piosenki, taniec w rytm muzyki, nauka refrenu na

pamięć /link do piosenki znajduje się poniżej/.



https://www.youtube.com/watch?v=hiYZStxAZpI



 „Tata czarodziej”

/sł. Danuta Zawadzka, muz. Stefan Gąsieniec/

I. Łatwo poznasz mego tatę,

bo koszule nosi w kratę.

I na nosie okulary(chociaż wcale nie jest stary!).

Włosy krótko przystrzyżone,

lekko na bok ułożone.

Ot, zwyczajny tata! Ale…

 drzemie w nim magiczny talent.

Ref.: Mój tata jest czarodziejem,

bo kiedy on się śmieje,

znikają chmury, ucieka deszcz.

Wychodzi słońce…

Świat piękny jest!

II. Łatwo poznasz mego tatę,

w pracy chodzi pod krawatem.

Z miną srogą i poważną

(bo ma pracę bardzo ważną!)

Marynarka i w kant spodnie

(bo tak modnie i wygodnie).

Ot, zwyczajny tata, ale…

drzemie w nim magiczny talent.

Ref.: Mój tata jest czarodziejem,

bo kiedy on się śmieje,

znikają chmury, ucieka deszcz.

Wychodzi słońce…

Dobrze, że jest!

 

7 „Mój tata w pracy” – praca plastyczna dowolną techniką.

Dzieci przedstawiają swoich tatusiów w pracy. Wykorzystujemy dowolną technikę - farby, kredki, wydzierankę, z kolorowego papieru, wyklejankę z plasteliny itd.

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 25a – odnajdywanie różnic między ilustracjami, przeliczanie pieniędzy, tworzenie zbiorów

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 25b – czytanie zdań opisujących tatę, pisanie po śladzie, rysowanie zgodnie z instrukcją



 

Środa 27. 05. 2020

TEMAT: Brat i siostra.

Cele ogólne:

- utrwalenie nazewnictwa związanego z relacjami w rodzinie: rodzice, rodzeństwo, dziadkowie, krewni itp.

- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez określanie lewej i prawej strony w przestrzeni w odniesieniu do własnego ciała i innych obiektów

1. „Hop do góry”; „Skaczemy, biegniemy”.

Pobaw się  z Rodzicami lub z rodzeństwem.

https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI 

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

2. „Moje rodzeństwo" – rozmowa na temat  swojego rodzeństwa (jeśli dzieci je mają) i o tym, co lubią z nimi robić. Jeśli dzieci są jedynakami, mogą porozmawiać o bohaterach bajek, w których występuje rodzeństwo. Przykładowe pytania, z których rodzice mogą skorzystać podczas rozmowy z dziećmi :

Za co lubisz swoje rodzeństwo?

Czy chętnie się bawisz ze swoim rodzeństwem?

Jakie są wasze ulubione wspólne zabawy?

Czy czasem denerwujesz się na swoje rodzeństwo?

Co najczęściej jest powodem konfliktów?

 

3. „Rodzina” – opowiadanie ilustrowane ruchem.

Rodzic  mówi opowiadanie, a dziecko ilustruje je gestami: Pewnego dnia rodzeństwo – brat i siostra - wybrało się na spacer do parku. Wyszli ze swego domu i zrobili
3 kroki do przodu
(dziecko przesuwa się do przodu, robiąc trzy kroki). Następnie brat zauważył ślimaka na liściu akacji i cofnął się o jeden krok. Siostra z kolei usłyszała szelest w gałązkach bzu i przesunęła się o dwa kroki w lewo. Oddzielili się od siebie. Co muszą teraz zrobić brat i siostra, żeby się spotkać? Ile kroków i w którą stronę muszą wykonać? Dziecko szuka rozwiązania, sprawdza jego poprawność.  Rodzic kontynuuje. Udało się! Brat z siostrą wspólnie wędrują do parku. Zrobili pięć kroków do przodu i trzy kroki w prawo. Siostra zauważyła nadchodzącą babcię i zrobiła jeszcze dwa kroki do przodu. Brat dołączył do niej, ale szedł inną drogą, więc wykonał dwa kroki w lewo i kolejne dwa kroki do przodu…

 

4. „Zabiorę brata na koniec świata” – akompaniament do piosenki. Rodzic zaprasza dziecko do wspólne­go wysłuchania piosenki oraz do wspólne­j zabawy – tworzenia  akompaniamentu do piosenki z wykorzystaniem przedmiotów, które mogą być instrumentami muzycznymi (można wykorzystać np. drewniane łyżki, plastikowe butelki, klocki, gazety, folię itp.).

/link do piosenki znajduje się poniżej/.

https://www.youtube.com/watch?v=ewYgrFUwr5I

 

 „Zabiorę brata”

/sł. Ewa Chotomska, muz. Krzysztof Marzec/

Ten mały to mój starszy brat,

On zawsze bardzo mało jadł,

Marudzi już od rana,

Bo nie chce jeść śniadania.

Więc martwi się rodzina,

Że ma „niejadka” syna.

Przepadam wprost za bratem,

I straszę czasem tatę.

Ref.: Zabiorę brata na koniec świata,

Znajdziemy wyspę jak Robinson.

Zabiorę brata na koniec świata,

Tam zbudujemy wspólny dom.

W szałasie będzie można spać

I pomarańcze z drzewa rwać,

Codziennie jeść banany,

U stóp wspaniałej liany.

A mleko pić z kokosa,

Co rośnie koło nosa.

Nie będzie nikt narzekał,

Że nie pijemy mleka.

Ref.: Zabiorę brata na koniec świata…

Wakacje będą cały rok,

Gorąca plaża już o krok,

Powietrze, słońce, woda,

Beztroska i wygoda.

A jeśli za rodziną

Na wyspie zatęsknimy,

Wyślemy list w butelce,

Do siebie zaprosimy.

  Ref.: Zabiorę brata na koniec świata…

 

5. „Maskotka” – praca plastyczna.

Wykonanie maskotki dla brata, siostry lub rodziców. Potrzebne będą następujące materiały: skarpetki, włóczki, kolorowe guziki, kolorowy papier lub materiał, klej, wstążeczki, wata do wypełnienia skarpetki. Etapy wykonania pracy:

- Dziecko wypełnia skarpetkę watą.
- Z włóczki o dowolnym kolorze dziecko robi czuprynkę stworka i przykleja ją do skarpety (włoski można związać wstążką).

- Przykleja oczy z guzików.

- Z kolorowego materiału (papieru) wycina buźkę.

- Ozdabia maskotkę według wła­snego pomysłu.

Tak przygotowane maskotki można wykorzystać jako pacynki w teatrzyku.

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 26a – odszukiwanie osób na fotografii na podstawie przeczytanych zdań oraz tekstu przeczytanego przez rodzica: Ciocia Julki stoi z lewej strony mamy Julki. Siostra Julki jest ubrana na zie­lono. Babcia Julki stoi z lewej strony cioci.  

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 26b – rozpoznawanie emocji, wymyślanie rozwiązań konfliktów pomiędzy rodzeń­stwem, kontynuowanie rytmów.

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 28a – kącik grafomotoryczny, pisanie po śladzie nazw członków rodziny.

 

Czwartek 28. 05. 2020

TEMAT: Z rodziną najlepiej.

Cele ogólne:

- wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny

- identyfikowanie i nazywanie członków rodziny

- określanie głoski w nagłosie słów związanych z rodziną



1. „Rodzina” – rozmowa na temat swojej rodziny. Rodzic pro­wadzi rozmowę
z dzieckiem:
Czy umiesz podać nazwy członków naszej rodziny? Czym różnią się członkowie rodziny? (płcią, wiekiem, wyglądem itd.) Kim jest dla Ciebie mama mamy i mama taty? Kim Ty  jesteś dla nich? Kim jest dla Ciebie tata mamy i tata taty? Kim Ty jesteś dla nich? Kim jest dla Ciebie siostra mamy i siostra taty? Kim jest dla Ciebie brat mamy i brat taty? Co najbardziej lubisz robić z rodziną?  Ile osób ma nasza rodzina? Policz je. Kto to są dziadkowie? Jak mają na imię twoje babcie i twoi dziadkowie? Ile dzieci mają twoi rodzice? Ile masz rodzeństwa, ile sióstr, ilu braci? itp. Zabawę można przeprowadzić w języku angielskim. Słowa określające członków rodziny (mama – mother, tata – father, babcia – grandmother, dziadek – grandfather, ciocia – aunt, wujek – uncle, siostra – sister, brat – brother, rodzeństwo – siblings).

 

2. „Co słychać w domu?” – zagadki słuchowe.

Rodzic odtwarza nagranie odgłosów, a dziecko próbuje odgad­nąć, co usłyszało.

Do zabawy można wykorzystać następujące linki:

https://www.youtube.com/watch?v=tdOfLb9pjSM

https://www.youtube.com/watch?v=w-7bAERrKuo

 

3. „Które przedmioty należą do mamy, a które do taty” – wyodrębnianie głosek
w słowach. Rodzic po­kazuje dzieciom obrazki z przedmiotami, które mogą należeć do taty i / lub do mamy. Prosi, by dzie­cko wskazało te przedmioty, które bardziej pasują do taty (lub do mamy). Uwaga, różne przedmioty mogą należeć do różnych osób! Gdy dziecko wskaże przedmiot, powinno podać jego nazwę, wyodrębnić głoskę w nagłosie (czyli na początku) i wygłosie (czyli na końcu) słowa oraz znaleźć podpis do tego obrazka.

 

Do zabawy potrzebne będą obrazki przed­stawiające różne domowe przedmioty
i akcesoria wraz z podpisami.

 

4. „Podskocz, jeśli usłyszysz głoskę…” – zabawa ruchowa.

Rodzic wyjaśnia dziecku, że ma podsko­czyć, kiedy usłyszy wyraz rozpoczynający się głoską m. Podaje różne słowa. Gdy słowo nie rozpoczy­na się na m, dziecko stoi nieruchomo. Głoski można dowolnie zmieniać.

 

5. „Moja wesoła rodzinka” – słuchanie piosenki. Rodzic zachęca dziecko do wysłuchania piosenki i policze­nia, ile razy występuje w niej słowo mama. Rodzic omawia z dzieckiem treść każdej zwrotki, dziecko opowia­da o wskazanych członkach swojej rodziny. Następnie rodzic prosi dziecko o powtarzanie treści piosenki wers po wersie. Podczas powtarzania treści dziecko może zaproponować gest, który ułatwi rytmiczne odtwarzanie tekstu np. tupanie, klaskanie, dotykanie podłogi palcem itd.

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zC9jbgmeoLc

 

„Moja wesoła rodzinka”

/sł. Stanisław Karaszewski, muz. Tomasz Strąk/

My rodzinę dobrą mamy,

zawsze razem się trzymamy!

I choć czasem czas nas goni,

my jak palce jednej dłoni!

Ref.: Mama, tata, siostra, brat 

 i ja – to mój mały świat! 

Dużo słońca, czasem grad – 

 to wesoły jest mój świat!

Mama zawsze kocha czule,

ja do mamy się przytulę,

w bólu, żalu i rozterce,

bo ma mama wielkie serce!

Ref.: Mama, tata, siostra, brat…

 

Z tatą świetne są zabawy,

z nim świat robi się ciekawy!

Tata ma pomysłów wiele,

jest najlepszym przyjacielem!

Ref.: Mama, tata, siostra, brat…

Gdy napsocę i nabroję,

siedzę w kącie, bo się boję!

Tata skarci, pożałuje,

a mamusia pocałuje!

Ref.: Mama, tata, siostra, brat…

Kiedy nie ma taty, mamy,

wszyscy sobie pomagamy!

I choć sprzątać nie ma komu,

jest wesoło w naszym domu!

Ref.: Mama, tata, siostra, brat…

 

6. „Dom to…” – zabawa w skojarzenia. Dziecko dokańcza zdanie rozpoczęte przez rodzica:  „Dom to…”. Wszystkie odpowiedzi są dobre, proszę uszanować pomysły dzieci.

 



 Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 27a – czytanie zdań, kolorowanie ramek prawidłowych podpisów ilustracji

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 27b – rysowanie po śladzie, wyklejanie obrazka kawałeczkami kolorowego papieru



 

Piątek 29. 05. 2020

TEMAT: Piknik rodzinny.

Cele ogólne:

- rozwijanie odporności emocjonalnej – obdarowywanie innych

- utrwalenie informacji o sposobach



 

1. Praca z Księgą Zabaw z Literami strona 74 – 75 wg poleceń.

2. „Jedziemy z rodzicami na wycieczkę” – rozpoznawanie głosek w słowach. Rodzic trzyma w dłoni plecak, do którego trzeba włożyć przedmioty potrzebne na wycieczce. Dziecko może zabrać tylko jedną rzecz i to taką, której nazwa rozpoczyna się pierw­szą literą jego imienia. Musi też powiedzieć, dlaczego wybrało taki, a nie inny przedmiot. Np. Błażej powie: Zabieram na wycieczkę bułkę, bo mogę zgłodnieć; Kacper: Zabieram klocki, żeby się nie nu­dzić w razie deszczu itp.

 

3. „Piknik z rodziną” – wypowiedzi na dany temat.

Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie rodziny na pikniku. Pyta, co przedstawia zdjęcie oraz do czego służą przedstawione na nim elementy. Dziecko rozmawia z rodzicem o tym, co warto zabrać na piknik, korzystając z własnych doświadczeń. Rodzic podsumowując wypowie­dzi dziecka zwraca uwagę na zasady bezpieczeństwa podczas pikniku – pilnowanie się rodziny, jedze­nie i picie tylko produktów polecanych przez rodzinę, zrywanie owoców tylko za zgodą rodziców, zachowanie bezpiecznej odległości podczas kontaktu ze zwierzętami, używanie kremu z filtrem, noszenie nakrycia głowy itd.

 

3. „Co mam w koszu?” – zabawa sensoryczna.

Rodzic chowa w koszu przedmioty i produkty, które można zabrać na piknik, np. jabłko, gruszkę, kubek, papierowe talerzyki. Zadaniem dziecka jest roz­poznanie ich za pomocą dotyku i opowiedzenie, jakie cechy ma dany przedmiot. Zabawę można również poprowadzić z wykorzystaniem słownictwa języka angielskiego (miękki – soft, twardy – hard, długi – long, krótki – short, duży – big, mały – little itp.).

 

4. „Przygody na pikniku” – zabawa matematyczna.

Do zabawy potrzebne będą liczma­ny, np. nakrętki po napojach, klocki itp.. Rodzic  wyciąga z kosza z poprzedniej zabawy po jednej rzeczy i układa zadanie na jej temat, np.: Na piknik zabrałam 3 jabłka. Moja koleżanka przyniosła jeszcze 2 jabłka. Ile mamy razem jabłek? Dziecko układa liczmany, dodaje i odejmuje w zakresie 10.

 

5. „Dwie literki po dwie” – słuchanie wiersza oraz rozmowa na jego temat.

„Dwie literki po dwie”

/Agata Dziechciarczyk/

Dwie literki M, dwie literki A

Każde dziecko od małego te literki zna

Na przemian powtarzają się

Dwie literki – każda po dwie

 

M – A – M – A – kto to słowo zna?

M – A – M – A – kto odpowiedź da?

Tak to MAMA, moja MAMA!

Osobista, Ukochana! 

 

MAMA! – To brzmi niesłychanie!

Pierwsze słowo wypowiadane

Słowo proste, bardzo ważne

Zna je myślę, dziecko każde

 

Dwie literki T, dwie literki A

Każde dziecko od małego te literki zna

Na przemian powtarzają się

Dwie literki – każda po dwie 

 

T – A – T – A – kto to słowo zna?

T – A – T – A – kto odpowiedź da?

Tak to TATA, to mój TATA!

Choćby był na końcu świata! 

 

TATA! – To brzmi niesłychanie!

Pierwsze słowo wypowiadane

Słowo proste, bardzo ważne

Zna je myślę, dziecko każde 

 

Mamę, Tatę każdy ma

Z Mamą, Tatą nie jestem sam

Bo Rodzice moi mili

Zawsze ze mną w ważnej chwili!!!

 

6. „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!” – piosenka.

Wysłuchajcie razem piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE



DODATKOWO

W wolnej chwili pamiętajcie o systematycznych ćwiczeniach w czytaniu! Czytajcie teksty z poznanych liter.

 

Korzystając z okazji chciałybyśmy złożyć wszystkim Mamusiom i Tatusiom życzenia z okazji zbliżającego się „Dnia Mamy” i „Dnia Taty”:

 

„Dużo zdrówka, szczęścia i radości.
Pomyślności oraz miłości. 
Wielkich uczuć, pięknych wrażeń.
I spełnienia wszystkich marzeń”.

 



Następna GARŚĆ ŁAMIGŁÓWEK w niedzielę 31. 05. 2020

Życzę miłej pracy i pozdrawiam serdecznie

pani Monika

 

Data dodania: 2020-05-24 12:47:14
Data edycji: 2020-05-24 13:21:33
Ilość wyświetleń: 431
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej