Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

KOLEJNE MATERIAŁY DLA KANGURKÓW!

MATERIAŁY DLA KANGURKÓW

TEMAT TYGODNIA: W krainie muzyki.

11.05.2020-15.05.2020

 

DZIEŃ 1

Temat: Jaki to instrument?

  1. „ Na muzyce w przedszkolu”- w tym tygodniu uczymy się piosenki.
  2. https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM

 

Na muzyce w przedszkolu

.i muz. Katarzyna kulikowska

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz zagra bęben, my idziemy wkoło. x2

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz grają janczary, my biegamy wkoło. x2

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz grają drewienka, my cwałujemy wkoło. x2

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz grają drumle, my skaczemy wkoło. x2

 

  1. „ Nad przepaścią”- zabawa z elementem równowagi.

Rodzic rozkłada długi sznurek lub ręcznik zwinięty w rulon ( co macie w domu). Następnie tłumaczy dziecku, że na podłodze leży lina, pod nią jest przepaść, trzeba przejść na druga stronę. Dziecko z wyciągniętymi na boki rękoma idzie po tym co jest położone na podłodze jak po linie, stopa za stopą.

 

  1. „ Jaki to instrument”- rodzic rozmawia z dzieckiem na temat instrumentów na podstawie doświadczeń dzieci .

   Praca z  KP2.35

Do obejrzenia filmik o instrumentach muzycznych.

https://www.youtube.com/watch?v=m-WJi8GNgsA

 

4. Na dole strony pokazane są wybrane instrumenty muzyczne. Po zapoznaniu się z nimi proszę, aby dla przypomnienia dziecko podzieliło wyraz na sylaby i powiedziało ile sylab ma dany wyraz ( zawsze pytam ile razy klasnąłeś/aś w rączki?)

 

DZIEŃ 2

Temat: Gramy na instrumentach.

  1. „ Co to? Kto to?”- rozwiazywanie zagadek

Może być dęty, może być i strunowy,

Ważne , aby był do gry gotowy.

Piękne dźwięki nam wygrywa,

Z nim piękna muzyka jest możliwa.( instrument muzyczny)

 

Jest to zespół niemały,

Mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.

Gdy wszyscy razem zaczynają grać,

To aż publiczność chce z foteli wstać.( orkiestra)

 

Zna go każde w przedszkolu dziecko,

Zawsze stoi przed swoją orkiestrą

I porusza drewnianą pałeczką.( dyrygent)

 

Dyrygenta wszyscy się słuchają,

Tylko na nią patrzeć mają.

Dzięki tej drewnianej pałeczce

Wszystko uda się w każdej pioseneczce.( batuta)

 

  1. „ Orkiestra”- rozmowa na temat wspólnego muzykowania na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Mysia orkiestra Doroty Gellner.

      Mysia orkiestra

 Dla kotów w sylwestra gra mysia orkiestra.

Stanęła pod bramą, gra w kółko to samo.

Mysz pierwsza po strunach ogonem przebiera.

Mysz druga się śmieje jak głupi do sera.

A trzecia i czwarta ze złotym bębenkiem, fałszując okropnie, śpiewają piosenkę.

Więc koty z piwnicy stos waty przyniosły i uszy zatkały, i gdzieś się wyniosły, wołając:

- Ach nie ma jak kocia muzyka! Od mysiej niestety dostaję bzika!

 

Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania:

- co to jest orkiestra?

- jaka orkiestra grała dla kota w sylwestra?

- ile myszek było w tej orkiestrze i na czym grały?

- czy kotom podobała się mysia muzyka?

- gdzie możemy zobaczyć i posłuchać orkiestry?

- czy wiedziałeś/aś kiedyś orkiestrę?

- jak wyglądała?

- czy dużo było w niej ludzi i instrumentów?

 

3. Utrwalenie słów piosenki „Na muzyce w przedszkolu”

 

DZIEŃ 3

Temat: Robimy instrumenty!

 

1. Na powitanie ćwiczenia ruchowe: https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

2. „ Muzyka to cos wspaniałego”- słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat.

 

Muzyka to coś wspaniałego

Dominika Niemiec

Dźwięki płyną bardzo leciutko

Niby frunące ptaszki na wietrze,

Ciekawi was, czego słucham?

Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.

W tle brzmią grube trąby.

Słychać skrzypce, dzwonki i flety.

Mam na twarzy coraz większe wypieki.

Teraz partie solową mają klarnety.

Orkiestra gra coraz głośniej,

Czuje się podekscytowana.

Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,

Chciałabym umieć grać tak sama.

Bo świat nut jest zaczarowany,

Muzyka to cos wspaniałego.

Może wzruszać albo zachwycać,

Wzbudzić euforię w sercu każdego.

 

Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania:

- jak myślicie, gdzie była dziewczynka?

- czego słuchała?

- jakie instrumenty grały w orkiestrze?

- jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki?

- jakie emocje może wywoływać muzyka?

 

  1. „ Robimy instrumenty”- praca plastyczna, wykonanie gitary z pudełka po chusteczkach higienicznych.

https://ekodziecko.com/zabawkowa-gitara

 

  1. Na zakończenie piosenka „ Jestem muzykantem” ( dzieci ją znają i bardzo lubią)

https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0

 

DZIEŃ 4

Temat: Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości.


1. „Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości!” – zachęcenie do zabawy parateatralnej z rodzicem i rodzeństwem.

Zaproście mamusię, tatusia na swój występ. Możecie dla nich zaśpiewać  poznane piosenki, zarecytować ulubiony wierszyk lub zatańczyć.

 

2. Rytmika– zabawy umuzykalniające.

– Poruszanie się do rytmu : marsz, podskoki, bieg. Swobodne po­ruszanie się dzieci do muzyki.

– Ćwiczenia oddechowe „Co to za dźwięk?”.

Dziecko stoi, a rodzic  na wydechu wydaje różne dźwięki, przedłużając ich brzmienie. Dziecko powtarza i odgaduje, co to za dźwięk. Np. fffffffffffffffff (wiatr),  wwwwwww (duży owad – bąk, trzmiel),  ssssssss (wąż, gąska),  zzzzzzz (mucha, komar),  szszsz ( szum morza),  żżżżżżżż (dźwięk wydawany przez piłę podczas pracy).

– Rozśpiewanie ( zwracamy  uwagę na dykcję dziecka).

Wołamy zwierzęta: Mo – ja la – mo, mo — ja la – mo, mo (dzieci śpiewają dźwięki C D E D C D E D C). Mo – ja a – ro, mo – ja a – ro, ro.

Odeszliśmy zbyt daleko. Wołamy tatę: Ta – to ta – to mój, ta – to ta – to mój (C D C D C C D C D C). W podskokach biegniemy do taty: Ram tam tam, ram tam tam (G D D E C C).

 

  1. Pamiętacie piosenkę o instrumentach zaśpiewajcie ją jeszcze raz .

  https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM

 

  1. Muzyczne wyciszenie. Dziecko leży na plecach , słucha utworu Fryderyka Chopina Preludium deszczowe.

     https://www.youtube.com/watch?v=SoteyAXuEKY

 

DZIEŃ 5

Temat: Jak poradzę sobie z hałasem?

 

  1. „ Jazda samochodem” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Dziecko naśladuje jazdę samochodem wydając przy tym dźwięk samochodu.

 

  1. „Jak poradzę sobie z hałasem?”- zagadki słuchowe.

            Zamknijcie na chwilę oczy, posłuchajcie dźwięków i nazwijcie je.

            https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

– Które z tych odgłosów były dla was przyjemne?

– Które były nieprzyjemne?

– Jak myślicie dlaczego?

– Dlaczego jedne dźwięki są dla nas przyjemne, a inne nie?

–  Od czego to zależy?

Rodzic tłumaczy dziecku, że dla naszego słuchu najbardziej szkodliwy jest hałas. Wtedy do naszych uszu dochodzą nieprzyjemne dźwięki, które najczęściej są bardzo głośne i mogą nawet uszkodzić nasz słuch.

2. Praca z KP s. 36 – odszukajcie przedmioty wydające  ciche dźwięki.

3. ,,Marsz i podskoki”- zabawa ruchowa

                  https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s

 

  1. „Ucho – dzięki niemu słyszę” – praca plastyczna .Wykonanie modelu ucha z plasteliny.

Narządem słuchu są uszy, to dzięki nim słyszymy. Dotknij­cie delikatnie swoich uszu. To czego dotykacie, to małżowina uszna, część ucha zewnętrznego, bo ucho to nie tylko to, czego dotykacie, duża część aparatu słuchowego znajduje się w środku głowy – to ucho wewnętrzne. Jeszcze raz dotknijcie małżowiny usznej, to ona zbiera wszystkie dźwięki z otoczenia, które przedostają się do otworu w uchu – czyli wewnętrznego przewodu słuchowego.

Ulepcie proszę z plasteliny model ucha zewnętrznego.

 

  1. Na zakończenie powtarzajcie za rodzicem:

   Kra krę mija, Lis ma norę,

   Stół z powyłamywanymi nogami,

   Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru  koralowego,

   Ząb – zupa zębowa, dąb – zupa dębowa.

 

 

INSTRUMENTY MUZYCZNE

 fortepian gabinetowy W. Hoffmann V-158 - czarny 6963514733 ...

FORTEPIAN

 

 

 

 

Iso Skrzypce Ze Smyczkiem Dziecięce Instrument Smyczkowy - Ceny i ...

SKRZYPCE

 

Trąbka Jupiter JTR600 + futerał

 

TRĄBKA

 

 

Hayman JMDR-1807 bęben basowy marszowy 18x7″ - Euromuza Sklep ...

BĘBEN

Harfa Pedałowa ETUDE 40 - 7171412079 - oficjalne archiwum Allegro

HARFA

Trójkąt - instrument muzyczny dla dzieci, 16 cm

TRÓJKĄT

 

Pozdrawiam i przyjemnej pracy życzę wszystkim

p.Dorota

 

Data dodania: 2020-05-11 09:16:02
Ilość wyświetleń: 496
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej