Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Kwiecień

  1. Wielkanoc
  2. Praca rolnika
  3. Dbamy o naszą planetę
  4. Tajemnice książek

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • zapoznanie z tradycją wykonywania palm wielkanocnych;
  • doskonalenie umiejętności opowiadania i dzielenia się własnymi doświadczeniami;
  • poznanie tradycji ozdabiania jaj;
  • doskonalenie motoryki małej;
  • utrwalenie nazw i symboliki elementów święconki;
  • identyfikowanie i podawanie nazw emocji;
  • porządkowanie wiedzy na temat tradycji obchodzenia Wielkanocy;
  • doskonalenie czytania globalnego;
  • poznanie polskich i zagranicznych zwyczajów wielkanocnych;
  • doskonalenie precyzji ruchów i sprawności ruchowej;
  • poznanie różnic między sianem a słomą;
  • doskonalenie umiejętności szeregowania;
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw roślin rosnących na polu;
  • doskonalenie chwytu pęsetkowego i motoryki małej;
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;
  • rozszerzanie słownika dziecka;
  • doskonalenie umiejętności opisu;
  • poznanie nazw i działania maszyn rolniczych;
  • ekspresja twórcza;
  • poszerzanie wiedzy na temat produktów ekologicznych;
  • doskonalenie umiejętności klasyfikacji;
  • pobudzanie odpowiedzialności za środowisko;
  • wprowadzenie litery Z, z; F, f;
  • doskonalenie słuchu fonemowego;
  • kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego;
  • doskonalenie umiejętności segregacji śmieci;
  • wprowadzenie pojęcia recyklingu;
  • rozwijanie wiedzy na temat zanieczyszczenia powietrza, poczucia odpowiedzialności oraz troski o czystość otoczenia;
  • doskonalenie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków z prostych doświadczeń;
  • wdrażanie do oszczędzania wody i ochrony środowiska;
  • doskonalenie rozumienia pojęć matematycznych dotyczących objętości;
  • rozbudzanie zainteresowań czytelniczych;
  • kształtowanie poszanowania dla książek;
  • kształtowanie motywacji do samodzielnego czytania;
  • zapoznanie z różnymi rodzajami książek;
  • rozwijanie umiejętności plastycznych;
  • rozpoznawanie grafemów poznanych dotąd liter;
  • rozwijanie sprawności językowych;
  • zapoznanie z aspektem monetarnym;

Zadania do codziennej realizacji:

  • zachęcanie dzieci do kulturalnej zabawy
  • zabawy z „Powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery
  • ćwiczenia ruchowe
  • zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
  • słuchanie tekstów czytanych przez rodzica
  • zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.

 

Data dodania: 2020-04-04 12:33:52
Ilość wyświetleń: 296
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej