Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Materiały do pracy z Tygryskami do 01.05.2020 r

Materiały do pracy z Tygryskami do 01.05.2020 r. (4 dni)

Temat tygodniowy: „Tajemnice książek”

Karta pracy od 4. 5a do 9b

  1. „Do czego nam książki?” – wprowadzenie do tematu, rodzic zachęca dziecko do sformułowania wypowiedzi na podstawie własnych doświadczeń. Rodzic może zadawać dodatkowe pytania np. co to jest książka, z czego jest zbudowana, jakie mogą być i o czym mogą być książki.

 

  1. Wysłuchanie wiersza A. Kamieńskiej i rozmowa na temat treści wiersza.

 

„Książka”

Czemu książka stoi niema?

Może o czym mówić nie ma?

Jej literek czarne rządki

Smutne jak jesienne grządki.

Czemu taka nudna, pusta,

jakby jej zamknięto usta?

Aż tu nagle, moja miła,

niema książka przemówiła.

I gadała, i śpiewała,

czego nie opowiadała!

O przygodach, awanturach,

ptakach, kwiatach, morzach, górach.

Gdzie to wszystko w niej mieszkało?

Jak to wszystko w niej drzemało?

Chyba nie ma o co pytać:

Nauczyliśmy się czytać.

 

Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania: czemu początkowo książka była smutna, czy miała kolorowe obrazki, dlaczego nagle zaczęła być ciekawa, co się zmieniło?

Karta pracy 9a i b

  1. Zajęcia praktyczne „Szpital dla książek”. Dziecko wspólnie z rodzicem „reperuje” zniszczone książki z domowej biblioteczki (klej, taśma, papier do obłożenia). Przypomnienie piosenki pt. „Lubimy bajki”:

https://www.youtube.com/watch?v=L2PQj85PYDY

Zabawy z literkami, układanie prostych wyrazów z liter.

 

 

  1. Wysłuchanie opowiadania „Mała książka o książce”.

Rozmowa z dzieckiem na temat treści opowiadania. Praca z kartą pracy 4 - 7 a.

  1. Wprowadzenie litery „F’, „f”. Dziecko rozpoznaje literę wśród innych liter, pisze palcem w powietrzu, na dużej kartce, wymyśla wyrazy na wskazaną literę, podejmuje próby czytania krótkich wyrazów z literą F, układa literę z patyczków.

Praca z kartą pracy 4 – 5a i b.

 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne – muzyczno-ruchowe:

 

https://www.youtube.com/watch?v=gr42HRgpAjg

https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w

 

 

 

  1. Utrwalenie wiadomości o książce. „Quiz” – dziecko rozpoznają zdania fałszywe i prawdziwe o książce. Można przygotować kartki z napisami:

TAK                                      NIE

 

Rodzic czyta zdanie, a dziecko pokazuje właściwą kartkę.

 

Przykładowe zdania:

 

  • Okładka to zewnętrzna część książki.
  • Autor to osoba, która napisała książkę.
  • Każda książka ma pięć stron.
  • Spis treści to miejsce, gdzie jest umieszczone nazwisko autora.
  • Ilustracja to rysunek w książce.
  • Ilustracje zawsze muszą być kolorowe.
  • Grzbiet książki to inna nazwa pierwszej strony.
  • Spis treści pozwala zobaczyć co zawiera książka i na których stronach.
  • Okładka jest w środku książki.

 

  1. Dziecko wykonuje prace plastyczną (rysunek farbami, kredkami) do przeczytanej dowolnej bajki przez rodzica.

 

Miłej i owocnej pracy

Serdeczne pozdrowienia i dużo zdrówka

Data dodania: 2020-04-27 11:33:58
Data edycji: 2020-04-27 11:34:02
Ilość wyświetleń: 376
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej