Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Wrzesień

Tematy tygodniowe:

1. Sztuka bycia w grupie

2. Ziemia pod lupą i nie tylko

3. Mapa ciekawych podróży

4. Ważne znaki, ważne zasady

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Integruje się z grupą, potrafi zaprezentować się na forum grupy. Klasyfikuje przedmioty, tworząc kąciki tematyczne. Czyta globalnie proste wyrazy. Zna zasady obowiązujące w grupie i przestrzega ich. Poznaje obowiązki dyżurnego. Odkodowuje informacje zapisane za pomocą symboli i przekazane gestami. Poprawnie wypowiada się na temat wysłuchanych utworów, potrafi wyciągać wnioski.

 

Poznaje cztery żywioły: ziemię, ogień, wodę i powietrze. Słucha utworów literackich i wypowiada się na ich temat. Śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem. Potrafi wskazać podstawowe elementy na globusie i mapie. Wymienia różne środowiska przyrodnicze i ich mieszkańców. Klasyfikuje przedmioty według podanego kryterium i prawidłowo przelicza. Wzbogacanie swojej wiedzy na temat Ziemi, oglądanie filmów, slajdów, albumów, szukanie wiadomości w internecie. Układanie galerii drzew na komputerze lub w przygotowanym albumie. Doskonalenie percepcji dotykowej podczas zabaw puzzlami fakturalnymi.

 

Wykazuje zainteresowanie tradycjami, historią i kulturą własnego kraju. Doskonali umiejętność wskazywania na mapie Polski charakterystycznych miejsc oraz rodzinnego regionu i miejscowości. Przejawia szacunek wobec symboli narodowych oraz rozumie ich szczególne znaczenie dla Polaków. Dostrzega piękno i bogactwo regionów naszego kraju oraz wskazuje wyróżniające elementy poszczególnych krajobrazów.

 

Zna podstawowe zasady zachowania związane z bezpieczeństwem na drodze i podczas korzystania ze środków transportu. Kształtuje myślenie przyczynowo-skutkowe: potrafi przewidzieć skutki przedstawianych sytuacji oraz wskazać prawidłowe sposoby postępowania. Dokonuje klasyfikacji środków transportu lądowego ze względu na różne kryteria. Dostrzega różne rodzaje zagrożeń w sytuacjach codziennych, jak i szczególnych – uczy się, jak ich unikać, jak postępować. Rozpoznaje i nazywa kształty podstawowych figur geometrycznych oraz dokonuje klasyfikacji ze względu na dwie wspólne cechy. Nabiera zaufania i szacunku w stosunku do przedstawicieli służb ratowniczych.Wykazuje ostrożność w kontaktach z nieznajomymi. Poznawanie zagrożeń wynikających z zabaw nieznanymi przedmiotami i w niebezpiecznych miejscach, podczas zabaw słownych i pogadanek. Odczytywanie symbolicznych oznaczeń na opakowaniach i stosowanie się do nich. Dostrzeganie zmian o charakterze odwracalnym i nieodwracalnym podczas zabaw manipulacyjnych i codziennych sytuacji.

Data dodania: 2018-06-11 09:20:45
Data edycji: 2018-06-11 09:21:08
Ilość wyświetleń: 409
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej