Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Koncepcja

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU

PRZEDSZKOLA IM. KUBUSIA PUCHATKA

W PRZECHLEWIE

NA LATA 2020/2025

 

 

Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu – o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat”

Robert Fulghum

 

 

 

Podstawa prawna:

Koncepcja pracy przedszkola opracowana na podstawie:

- rozporządzenia MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324)

- Statutu Przedszkola im. Kubusia Puchatka uchwalonego przez radę Pedagogiczną w dniu 28. 04. 2011 r. (z późn. zm.)

 

Źródła opracowania koncepcji.

Koncepcja pracy przedszkola ukierunkowana jest na rozwój dzieci. Została opracowana na podstawie analizy mocnych i słabych stron przedszkola. Tworząc koncepcję pracy chcemy wziąć pod uwagę:

- wnioski z ewaluacji i sprawowanego nadzoru pedagogicznego

- potrzeby dzieci

- potrzeby rodziców

- potrzeby lokalnego środowiska

- możliwości bazowe, kadrowe i materialne

 

1. Nasze przedszkole - charakterystyka przedszkola.

Przedszkole im. Kubusia Puchatka w Przechlewie to przedszkole publiczne. Organem prowadzącym jest Urząd Gminy w Przechlewie, a nadzór pedagogiczny sprawuje Kuratorium Oświaty w Gdańsku z Delegaturą w Kościerzynie. Od roku 2011 nasze przedszkole ma nadane imię. Patronem został Kubuś Puchatek. Placówka położona jest w środku osiedla im. Juźkowa z dala od hałasu , otoczona pięknym terenem. Ogród przedszkolny jest oazą zieleni. Dzieci mają tu wiele możliwości do aktywności w zabawie, czemu sprzyja różnorodny sprzęt rekreacyjny. Placówka posiada 5 dużych, słonecznych, estetycznie urządzonych sal dydaktycznych wyposażonych w różnego rodzaju nowoczesne zabawki edukacyjne, liczne pomoce dydaktyczne, kąciki zabaw dobrane do wieku dziecka, meble dziecięce dostosowane do wzrostu dzieci. Przy każdej z sal znajduje się łazienka. Ponadto placówka jest dobrze wyposażona w sprzęt audio – video, komputer dla nauczycielek, komputer dla dzieci oraz tablicę interaktywną.

Procesem opieki, wychowania i kształcenia objętych jest aktualnie 127 dzieci w wieku od 2,5 do 5 lat, podzielonych na 5 oddziałów. W przedszkolu zatrudnionych jest 17 pracowników, z których 8 osób to nauczycielki, 5 – pomoc nauczycielki, 2 kucharki, intendentka i konserwator. Wszystkie nauczycielki legitymują się tytułem magistra i posiadają wykształcenie zgodne z rodzajem wykonywanych zajęć (wychowanie przedszkolne, pedagogika przedszkolna) Wśród nich 6 pań posiada stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego, 2 – mianowanego, z których jedna jest w trakcie odbywania stażu na nauczyciela dyplomowanego.  Cała kadra pedagogiczna uczestniczy w ciągłym doskonaleniu zawodowym, korzystając z różnorodnych jego form. Przedszkole jest czynne 9,5 godzin dziennie (od 6.30 do 16.00). Dzieci otrzymują w ciągu dnia 3 posiłki. Pobyt dziecka w przedszkolu określa ramowy rozkład dnia, który jest przestrzegany. Ściśle określone są godziny zabaw, zajęć, pobytu na powietrzu, czy odpoczynku. Praca dydaktyczno – wychowawcza w każdej grupie wiekowej realizowana jest w oparciu o programy wychowania wybrane przez nauczycielki, zatwierdzone na Radzie Pedagogicznej, jest zróżnicowana i obejmuje różne dziedziny i zagadnienia: matematyczne, mowy i myślenia, społeczno – kulturowe, fizyczne, środowiskowe oraz pracę twórczą. Ponadto realizowane są inne programy własne nauczycielek. Pozostały czas zagospodarowany jest aktywnie przez same dzieci. W ciągu dnia jest dużo momentów, kiedy dziecko samo tworzy i manipuluje. Bardzo dobrze funkcjonuje pomoc psychologiczno – pedagogiczna skierowana do dzieci, które tej pomocy potrzebują. W ofercie edukacyjnej znajdują się również zajęcia dodatkowe z języka angielskiego i religii. Dzieci biorą systematyczny udział w WOŚP oraz innych uroczystościach, które na stałe wpisały się w kalendarz przedszkola.

Nasze przedszkole ma już wypracowane swoje tradycje, związane ze współpracą rodzicami i środowiskiem lokalnym. Aktywnie włącza się w działania ekologiczne i inne wynikające z potrzeb środowiska o zasięgu gminnym, powiatowym i ogólnopolskim. Największe sukcesy naszych działań to otrzymanie Certyfikatu „Zostań Kubusiowym Przyjacielem Natury w roku 2012, 2013, 2014, 2015 o zasięgu ogólnopolskim, otrzymanie certyfikatu „Przedszkole Przyjazne Żywieniu i Aktywności Fizycznej” w roku 2014 o zasięgu ogólnopolskim oraz udział w akcji „Góra Grosza” od kilkunastu lat. Placówka może poszczycić się wieloma dyplomami, nagrodami za udział swoich wychowanków w różnego rodzaju konkursach, zawodach, przeglądach, festiwalach, turniejach. Nasze osiągnięcia i sukcesy promujemy poprzez stronę internetową przedszkola, lokalną prasę. Systematycznie organizowane są teatrzyki, na które zapraszamy dzieci z klubu dziecięcego Elemeledudki i oraz wycieczki dydaktyczne i rekreacyjne. Rodziców oraz lokalne zakłady pracy włączamy w pozyskiwanie dodatkowych funduszy na potrzeby przedszkola.

 

2. Misja przedszkola.

Nasze przedszkole:

- zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo

- tworzy warunki dla indywidualnego i wszechstronnego rozwoju dziecka

- wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców

- kształtuje postawy moralne, proekologiczne, prozdrowotne

- przestrzega zasad wynikających z Konwencji Praw Dziecka

- organizuje sprawne zarządzanie placówką, dba o dobry wizerunek placówki w środowisku

- wspiera w rozwoju zawodowym, wykorzystuje potencjał i inwencję pracowników

- analizuje i ocenia efekty swojej pracy

 

3. Wizja przedszkola.

- przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną dzieciom, rodzicom, pracownikom, otwartą na ich potrzeby

- praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby i wszechstronny rozwój osobowości

- przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom

i przygotowuje je do podjęcia nauki w szkole

- oferty edukacyjne stwarzają warunki do twórczości, rozwijania umiejętności

i kształtowania samodzielności oraz wartości moralnych

- przedszkole przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji

- wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie

i skuteczną komunikację interpersonalną

- rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola

- przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną

i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną

- przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska lokalnego

- przedszkole promuje swoje osiągnięcia i ma dobrą opinię w środowisku

- stosowane aktywne metody pracy, programy i nowatorskie rozwiązania gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola

- baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia wpływają na wysoki poziom pracy

 

 

4. Wizja absolwenta naszego przedszkola.

- ma pozytywny obraz samego siebie

- ma świadomość własnej tożsamości

- jest komunikatywny, nie boi się wyrażać własnych opinii

- jest aktywny, sprawny, pracowity, kreatywny, dociekliwy i poszukujący

- jest kulturalny, koleżeński, nie zachowuje się agresywnie, jest uspołeczniony

- jest radosny, tolerancyjny i otwarty na innych

- dąży do rozwiązywania problemów w swoim i cudzym działaniu

- rozumie świat i wartości w nim nagromadzone

- aktywnie uczestniczy w życiu rodzinnym

- dba o swoje zdrowie i bezpieczeństwo

- jest przygotowany do obowiązku szkolnego

- szanuje środowisko przyrodnicze

- szanuje i kocha swoją miejscowość i swój kraj

 

5. Mocne strony placówki.

- bardzo dobra lokalizacja z dala od ulicy

- przyjazny dziecku rozkład budynku, duże sale zabaw, urządzenie budynku jest higieniczne, bezpieczne, estetyczne

- budynek przedszkola po gruntownym remoncie: wymiana okien, drzwi wejściowych, instalacji elektrycznej, remont łazienek, kuchni, cyklinowanie parkietów, zmiana wykładziny podłogowej na holu, w szatni i na schodach, malowanie wszystkich pomieszczeń przedszkola, ocieplenie i nowa elewacja budynku, nowy polbruk wokół przedszkola

- duży plac przedszkolny podzielony na dwie części (dla dzieci młodszych i starszych), zatrawiony, ogrodzony i zamykany, zasadzone drzewka, krzewy ozdobne, iglaki, urządzone rabaty kwiatowe, plac jest wyposażony w nowoczesne, atrakcyjne urządzenia podwórkowe (huśtawki, zjeżdżalnie, piaskownice, drewniane zadaszenie, wiata)

- możliwości rozwoju zdolności i zainteresowań dzieci – udział w przedszkolnych, gminnych i powiatowych konkursach: recytatorskim, plastycznym, piosenki przedszkolnej i ekologicznej

- życzliwa i wesoła atmosfera sprzyjająca zabawie i pracy, nauczycielki i pozostały personel stanowią zespół chętny do pracy

- przyjazny dziecku rozkład dnia

- wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna, która proponuje dzieciom atrakcyjną ofertę zajęć dostosowaną do ich możliwości rozwojowych, nauczycielki starają się, aby dzieci czuły się bezpiecznie i z radością spędzały czas bawiąc się i ucząc

- dobre, urozmaicone posiłki, niewygórowane koszty pobytu dziecka w przedszkolu

- stały kalendarz imprez, uroczystości oraz wycieczek dla dzieci i rodziców (program adaptacyjny dla dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną i ich rodziców, Pasowanie na Przedszkolaka i Starszaka, Andrzejki, Wigilia i Mikołaj w przedszkolu, Bal karnawałowy, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Biesiada Rodzinna, Dzień Dziecka, uroczyste zakończenie roku dla 5-latków, wycieczki do lasu, Mini Zoo na Canpolu, Teatru Tęcza w Słupsku, nad morze do Ustki, do Mega Parku w Grudziądzu, do Łeby)

- placówka jest dość dobrze wyposażona w sprzęt i pomoce dydaktyczne, także multimedialne, sprzęt nagłaśniający, tablicę interaktywną

- dobra opinia o placówce wśród rodziców, dobra współpraca z rodzicami w poszczególnych grupach prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców i z ich udziałem, spotkań podsumowujących pory roku oraz świątecznych na których dzieci prezentują swoje umiejętności, bawią się i ćwiczą razem z rodzicami itp.)

- bardzo dobrze zorganizowana pomoc psychologiczno - pedagogoczna

- współpraca z psychologiem, pedagogiem, logopedą, oligofrenopedagogiem, specjalistą wczesnego wspomagania rozwoju, kierowanie na badania dzieci z zaburzeniami rozwoju

 

6. Słabe strony placówki wymagające poprawy warunków – kierunki dalszego rozwoju.

- brak sali gimnastycznej utrudniający realizację zajęć z zakresu wychowania zdrowotnego i zajęć z zakresu gimnastyki korekcyjnej – rozbudowanie przedszkola, wybudowanie sali gimnastycznej

- małe zainteresowanie tworzeniem programów i projektów dotowanych przez fundacje i organizacje pozarządowe, bardzo mały zakres propozycji programów dla przedszkoli

- brak dodatkowej sali do zajęć indywidualnych oraz pomieszczeń dla specjalistów (logopeda, psycholog, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne) – zagospodarowanie holu na gabinety dla specjalistów po wybudowaniu sali gimnastycznej

- słabe zabezpieczenie bramki wejściowej przedszkola, stare ogrodzenie – wykonanie nowego ogrodzenia terenu przedszkola

 

7. Oferta edukacyjna – organizacja zajęć dodatkowych.

Oprócz zajęć wychowawczo – dydaktycznych prowadzonych codziennie przez nauczycielki grup odbywają się zajęcia dodatkowe:

- religia – 1 godzina tygodniowo – 2 grupy dzieci 5 – letnich

- język angielski – 2 razy tygodniowo po 0,5 godziny w grupach starszych i po 20 minut w grupach młodszych

- zajęcia logopedyczne – zajęcia dla dzieci z wadami wymowy w wieku od 4 do 6 lat – 4 godziny tygodniowo

- spotkania z psychologiem – dyżur psychologa 3 godziny tygodniowo

- zajęcia z oligofrenopedagogiem – 2 razy w tygodniu

- zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju – raz w tygodniu

- teatrzyki

- zajęcia rozwijające uzdolnienia (kółko plastyczne, taneczne, matematyczne),

- Ziomkolandia – 1 raz w tygodniu. 

 

 

8. KIERUNKI I PŁASZCZYZNY PLANOWANYCH DZIAŁAŃ

 

a) W zakresie działalności dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej

* Dalsza dbałość o stworzenie dzieciom optymalnych warunków do rozwoju. Ważne jest, aby dziecko czuło się w przedszkolu dobrze, bezpiecznie i chciało do niego chodzić. Dążenie do tego, aby dziecko opuszczając przedszkole było samodzielne, umiało nawiązywać kontakty z rówieśnikami i dorosłymi, radziło sobie w trudnych sytuacjach i aby było wyposażone w umiejętności związane z osiąganiem dojrzałości szkolnej.

* Troska o ochronę środowiska naturalnego i kształtowanie u dzieci postaw proekologicznych

* Dbałość o kultywowanie obrzędowości i tradycji

* Kontynuowanie w pracy innowacji pedagogicznych:

- matematyka z klockami Numicon

* „Książka moim przyjacielem, dobrym sposobem na spędzanie czasu wolnego”

- kontynuacja czytania dzieciom książek

- utrzymywanie kontaktu z Biblioteką Gminną, wypożyczanie dzieciom do domu i czytanie przez rodziców, udział w warsztatach czytelniczych w bibliotece, spotkania z autorami i ilustratorami książek dla dzieci

- zapraszanie do przedszkola rodziców chętnych poczytać dzieciom książki

- gromadzenie dziecięcego księgozbioru, tworzenie przedszkolnej biblioteki

* Nawiązanie ściślejszej współpracy z najbliższymi przedszkolami – organizowanie festiwalu wiersza i piosenki przedszkolnej dla 5 – latków, zawodów sportowych, konkursów plastycznych itp.

* Systematyczna realizacja programów własnych nauczycielek zatwierdzonych przez radę pedagogiczną (przygotowanie dzieci do stawania się obywatelami Europy; wychowanie dzieci świadomych różnych niebezpieczeństw, zagrożeń i potrafiących sobie z nimi radzić; przekazywanie dzieciom systemu wartości)

* Utrzymywanie kontaktu z teatrem objazdowym – prezentowanie dzieciom sztuk teatralnych i bajek

* Organizowanie spotkań muzycznych – zapraszanie wykwalifikowanych muzyków: słuchanie muzyki na żywo, poznawanie instrumentów muzycznych

* Kontynuowanie nauki języka angielskiego we wszystkich grupach wiekowych

* Zwiększenie oferty zajęć dodatkowych o rytmikę

* Zapewnienie dzieciom możliwości rozwoju zdolności i zainteresowań poprzez udział w różnych konkursach (plastycznym, recytatorskim)

* Kontynuowanie zapewnienia pomocy specjalistycznej dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych i dzieciom z problemami rozwojowymi – kierowanie na badania: pedagogiczne, psychologiczne i logopedyczne, współpraca z wyżej wymienionymi specjalistami, organizowanie dodatkowych zajęć indywidualnych dla dzieci objętych pomocą pedagogiczną

* Bogacenie wachlarza oddziaływań wychowawczych i terapeutycznych w zakresie zaburzeń rozwoju psychospołecznego oraz wykorzystywanie muzykoterapii, bajkoterapii, technik relaksacyjnych, dramy, utworzenie nowego programu wychowawczego

b) W zakresie doskonalenia nauczycieli

* Rozpoznawanie potrzeb nauczycieli w zakresie zdobywania dodatkowych kwalifikacji, przy uwzględnieniu zapotrzebowania przedszkola i kierowanie ich na studia podyplomowe (np. z języka angielskiego, oligofrenopedagogiki, logopedii)

* Profesjonalne organizowanie WDN oraz Rad Pedagogicznych Szkoleniowych ciekawymi, warsztatowymi, nowoczesnymi metodami – zapraszanie fachowców z ciekawymi propozycjami szkoleniowymi

* Zachęcanie do udziału w kursach doskonalących, prowadzonych metodami warsztatowymi, organizowanie takich kursów w przedszkolu i zapraszanie nauczycieli z innych placówek

* Wspomaganie i inspirowanie nauczycieli do uczenia się, wprowadzania innowacji, stosowania nowoczesnych metod i form pracy z dziećmi, dzielenia się doświadczeniem i zdobytą wiedzą

* Stwarzanie możliwości i motywowanie do podnoszenia stopnia awansu zawodowego

* Zachęcanie do samokształcenia (prenumerata czasopisma „Wychowanie w Przedszkolu” oraz „Świerszczyk”, powiększanie księgozbioru biblioteki przedszkolnej o najnowsze propozycje dotyczące edukacji przedszkolnej) – wykorzystywanie wiedzy w bezpośredniej pracy z dziećmi, korzystanie z portali internetowych

 

c) W zakresie atmosfery pracy

* Zadbanie o życzliwą i przyjazną atmosferę wśród pracowników przedszkola, eliminowanie wszelkiego współzawodnictwa na rzecz współpracy

* Poprawa atmosfery pracy dzięki spotkaniom świątecznym, wspólnym uczestnictwie w imprezach kulturalnych, organizowanie spotkań integracyjnych, wyjazdów plenerowych itp.

* Motywowanie pracowników do samokontroli i samooceny, zdobywanie ich zaufania

* Wprowadzenie systemu motywowania opartego o jasne, akceptowane przez ogół kryteria, ukierunkowanego na promowanie twórczości i nowatorskich poczynań

* Udzielanie nagród, wyróżnień pracownikom wyróżniającym się w pracy

* Organizowanie zebrań z personelem niepedagogicznym, zaznajamianie go z celami i założeniami pracy przedszkola

* Optymalne wykorzystanie kwalifikacji całej kadry pracowniczej

* Ochrona i zabezpieczenie praw pracowniczych

 

d) W zakresie promocji oraz współpracy z różnymi podmiotami

* Świadome i planowe informowanie oraz prowadzenie promocji działań placówki (systematyczne prowadzenie i umieszczanie informacji z życia przedszkola na stronie internetowej naszego przedszkola)

* Kształtowanie wizerunku względem rodziców i osób odwiedzających przedszkole poprzez interesującą aranżację i estetyzację pomieszczeń i otoczenia przedszkola, ciekawą działalność własną, nowatorskie formy pracy

* Organizowanie imprez środowiskowych

* Pielęgnowanie wewnątrz przedszkolnych tradycji (np. Dzień Babci i Dziadka, Wigilia i Mikołaj w przedszkolu, Dzień Dziecka, Dzień Mamy i Taty, Biesiada Rodzinna, Pożegnanie Przedszkola, Pasowanie na Przedszkolaka i Starszaka)

* Upowszechnianie osiągnięć, udział w zewnętrznych konkursach, przeglądach, zawodach i innych imprezach – doniesienia do lokalnej prasy i internetu

* Kontynuacja sprawdzonych form współpracy z rodzicami oraz wypracowanie nowych:

- uaktywnienie działalności rady Rodziców, organizowanie systematycznych spotkań, pomoc w organizacji różnych imprez – rodzicielskie inicjatywy

- kierowanie ankiet do rodziców w celu uzyskania informacji i opinii o pracy oraz oczekiwań rodziców względem przedszkola

- organizowanie spotkań z psychologiem, pedagogiem, logopedą – warsztaty dla rodziców

* Utrzymywanie ścisłej współpracy z instytucjami samorządowymi z PPP w Człuchowie, Szkołą Podstawową, Biblioteką Gminną, Nadleśnictwem Niedźwiady

* Aktywizowanie do współdziałania szeroko rozumianej wspólnoty lokalnej – utrzymywanie dobrej, partnerskiej współpracy ze wszystkimi lokalnymi partnerami oraz pozyskiwanie nowych sojuszników

* Udział dzieci w różnych akcjach charytatywnych (WOŚP, schronisko dla psów)

 

e) W zakresie poprawy i doskonalenia bazy

* Wybudowanie sali gimnastycznej i połączenie jej z budynkiem przedszkola (projekt?)

* Adaptacja holu na 3 sale do realizacji zajęć z pomocy psychologiczno – pedagogiczej (gabinet psychologa, logopedy, zajęć korekcyjno – kompensacyjnych)

* Sukcesywna wymiana mebli w salach zajęć

* Nowe ogrodzenie terenu przedszkola

* Zakup nowego komputera do pracy dla personelu przedszkola

* Systematyczne dokonywanie mniejszych napraw we własnym zakresie – dbałość o otoczenie przedszkola: zakładanie nowych rabat kwiatowych, sadzenie drzew, konserwacja i modernizacja placu zabaw, malowanie ogrodzenia itp.

* Sukcesywne uzupełnianie wyposażenia placówki w coraz nowocześniejszy sprzęt i środki multimedialne, bez których współczesna edukacja nie może funkcjonować

* Ciągłe uzupełnianie przedszkolnej biblioteki w nowe propozycje książkowe

* Pozyskiwanie sympatyków przedszkola i poparcia dla swoich działań – sponsorów wspierających tę działalność

* Podejmowanie starań na rzecz pozyskiwania środków z europejskich funduszy unijnych – tworzenie programów, projektów i ich realizacja

 

9. Tematy roczne do realizacji w przedszkolu.

1. 2020/2021 - ,, Na alarm" – uczymy dzieci, jak postępować w sytuacjach kryzysowych.

2. 2021/2022 - Baśnie i legendy (literatura) ,,Książka, to przyjaciel, który bawi i uczy"

3. 2022/2023 - Ekologia ,,Jestem przyjacielem Ziemi"

4. 2023/2024 - ,,Chętnie odkrywamy, przekształcamy i działamy- z matematyką problemów nie mamy" - wszechstronne stymulowanie rozwoju dzieci, poprzez kształtowanie ich uzdolnień matematycznych.

5. 2024/2025 – Dobre maniery - ,, dobre zachowanie, to nasze zadanie".

 

10. System diagnozowania osiągnięć dzieci, informowania rodziców o ich postępach i sposoby monitorowania osiągnięć nauczycieli.

 

Sposoby diagnozowania osiągnięć dzieci:

- przeprowadzenie obserwacji i diagnozy wstępnej

- szczegółowe rozpoznanie sytuacji dziecka, bieżące monitorowanie, dokumentowanie wyników, wspomaganie rozwoju

- informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po diagnozie wstępnej i końcowej

- półroczna ocena realizacji założonych celów i zadań, analiza, wnioski do dalszej pracy

- bieżące wspieranie rozwoju dzieci, praca według indywidualnego programu, dokumentowanie wyników obserwacji

- przeprowadzenie obserwacji i diagnozy końcowej, wnioski do dalszej pracy

 

Badanie osiągnięć dzieci w przedszkolu odbywa się na podstawie:

- prezentacji dokonań dzieci (występy, wystawy)

- teczek prac i innych dokumentów

- arkuszy obserwacji rozwoju dziecka, arkuszy osiąganych umiejętności dziecka

- albumów, kronik

- materiałów reportażowych (filmy, zdjęcia)

- rozmów

 

Sposoby informowania rodziców o postępach edukacyjnych dzieci:

- nauczyciele na początku roku szkolnego informują rodziców o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania i wychowania

- nauczyciele gromadzą informacje o dziecku i dokumentują jego rozwój w sposób przyjęty w przedszkolu

- informacje o dziecku zawarte są w arkuszach obserwacyjnych, diagnostycznych, innych dokumentach zbieranych przez nauczyciela

- rodzice o postępach edukacyjnych swoich dzieci dowiadują się na zebraniach ogólnych, w trakcie indywidualnych rozmów podejmowanych z inicjatywy nauczyciela lub rodzica, w trakcie dni i zajęć otwartych (terminarz spotkań na cały rok szkolny)

 

Sposoby monitorowania osiągnięć nauczycieli

Nauczyciele stosują ewaluację własnej pracy (samoocenę), jak również zostają poddani ocenie dyrektora i rodziców. Badania osiągnięć nauczycieli dokonuje się na podstawie:

- ankiet

- rozmów z nauczycielami i rodzicami

- hospitacji

- obserwacji prezentowanych przez dzieci umiejętności, wiedzy i postaw

- arkuszy oceny pracy nauczyciela i samooceny nauczycieli

- innych dokumentów obrazujących pracę nauczyciela

 

Wyniki badania osiągnięć dzieci, nauczycieli, jak również ocena jakości pracy przedszkola omawiane są na radach Pedagogicznych analityczno – oceniających odbywających się co pół roku.

 

11. Dalsza praca nad Koncepcją Funkcjonowania i Rozwoju Przedszkola im. Kubusia Puchatka w Przechlewie.

 

Każdy pracownik pedagogiczny otrzymuje egzemplarz Koncepcji, żeby się z nią zapoznać, rodzice zostaną zapoznani z Koncepcją na zebraniach grupowych, nauczyciele pozyskują informacje o akceptacji przez jawne głosowanie. Rodzice mogą wnosić propozycje do modyfikacji koncepcji. Koncepcja może ulegać modyfikacjom wynikającym z bieżących potrzeb oraz powstającym pod wpływem wyników sprawowanego nadzoru wewnętrznego i zewnętrznego. Zmiany w tekście będą nanoszone w obecności i udziale całego zespołu pedagogicznego.

 

Opracowała:

Rada Pedagogiczna Przedszkola im. Kubusia Puchatka w Przechlewie

 

W roku szkolnym 2019/2020 wprowadzono do Koncepcji Funkcjonowania i Rozwoju Przedszkola im. Kubusia Puchatka w Przechlewie następujące poprawki:

Ad.1.

Procesem opieki, wychowania i kształcenia objętych jest aktualnie 125 dzieci w wieku od 3 do 6 lat. W przedszkolu zatrudnione są 23osoby,

Ad.6.

W sali Maleństw wykonano cyklinowanie podłogi, malowanie, wymiana mebli, wymiana oświetlenia.

Data dodania: 2018-05-29 09:47:08
Data edycji: 2020-11-02 14:56:46
Ilość wyświetleń: 2021
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej