Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Coś dla rodziców :)

Tydzień XIV. Coraz zimniej

Drodzy Rodzice!

To był niezwykły tydzień, bowiem dzieci zdobywały informacje i ćwiczyły umiejętności, pracując metodą projektu. Tematem przewodnim były ptaki i dokarmianie ich w czasie zimy.

Podczas pierwszych kroków w projekcie dzieci posłuchały listu od ptasiego przyjaciela i sporządziły siatkę wiedzy, zastanawiając się nad tym, co już wiedzą o tych zwierzętach. Następnie stworzyły siatkę pytań, w której znalazły się informacje na temat tego, co przedszkolaki chciałyby się jeszcze dowiedzieć w tym temacie. Podczas kolejnych działań związanych z realizacją projektu dzieci słuchały i naśladowały ptasie odgłosy, oglądały różne rodzaje piór, słuchały opowiadania S. Szuchowej pt. „Spiżarnia ptaków”, bawiły się w zabawę pt. „Lata wróbel”, robiły opaski z ptakami, wykonały w grupach plakaty ptaków z obrazkową ilustracją tego, co jedzą i czy zimują u nas w Polsce, rozwiązywały quiz wiedzy podsumowujący ich wiedzę o ptasich przyjaciołach.

W czasie realizacji projektu niemal codziennie dzieci wychodziły do ogrodu przedszkolnego lub spacerowały po okolicy, przyglądając się ptakom, słuchając dźwięków przez nie wydawanych, podawały nazwy gatunkowe, szukały budek lęgowych i karmników, sypały do nich ptasie przysmaki.

W środę przedszkolaki odwiedził ekspert, który opowiedział im o ptasich zwyczajach i odpowiedział na wszystkie nurtujące maluchy pytania. W piątek odbyło się uroczyste podsumowanie działań projektowych, w którym udział wzięli również rodzice. Do tego kulminacyjnego punktu dzieci przygotowały się, tworząc zaproszenia dla bliskich z wizerunkiem ptaka wyklejonego kawałkami makulatury, ucząc się piosenki pt. „Głodny wróbelek” oraz tworząc plakaty o ptakach. Na zakończenie uroczystości dzieci i rodzice wyszli razem do przedszkolnego ogrodu karmić skrzydlate zwierzęta.

W tym tygodniu dzieci słuchały opowiadania M. Szeląg pt. „O sikorce, która dla przyjaciela nauczyła się cierpliwości” i wkleiły kolejne serca na „roślinie wartości” – serce do omawianej wartości „cierpliwość”.

W „Kąciku Dobrego Startu” przedszkolaki utrwalały piosenkę „Uśmiech” i poznały nowy wzór – dwa łuki (uśmiech), którego rysowanie doskonaliły podczas różnych działań.

Drodzy Rodzice, prosimy o utrwalanie z dzieckiem w domu treści związanych z tematyką tego tygodnia i ich poszerzanie, jeśli maluch się nimi zainteresował i zafascynował. Podczas rodzinnych spacerów do lasu czy parku uwrażliwiajcie swoją pociechę na piękno natury, ćwiczcie w małym przyrodniku umiejętność wsłuchiwania się w odgłosy przyrody oraz umiejętność obserwacji. Jeśli macie Państwo czas i potraficie, zróbcie z przedszkolakiem karmnik i przywieście go na gałęziach pobliskiego drzewa – niech dziecko zostawia w nim przynajmniej raz w tygodniu podczas trwania zimy przysmaki dla wróbli, sikorek i innych ptaków. Dzięki takim działaniom Wasza latorośl nauczy się empatii i doświadczy konieczności niesienia pomocy zwierzętom.

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się już szybkim krokiem, a na wystawach sklepowych pojawiły się świąteczne ozdoby. Czas przygotowywać się już do tego magicznego czasu. To będzie też temat następnego tygodnia w przedszkolu.

Tydzień XV. Świąteczne przygotowania

Drodzy Rodzice!

Rozpoczął się wyjątkowy czas, czas oczekiwania na magiczne święta, święta Bożego Narodzenia. W tym tygodniu również w przedszkolu było głośno o zbliżającej się Gwiazdce. Dzieci poszerzały swoją wiedzę na temat przygotowań do tego niezwykłego święta.

W tematykę wigilijną już w poniedziałek wprowadził dzieci utwór G. Lipińskiej pt. „Pomocnicy Mikołaja”, na podstawie którego maluchy rozmawiały o dobroczynności. Wykonały również ozdoby choinkowe – pawie oczka, które rozdały dzieciom w innych grupach. Dzięki temu każdy czterolatek mógł poczuć się jak Św. Mikołaj. Prosimy, aby uwrażliwiali Państwo swoją latorośl na potrzeby innych ludzi oraz rozwijali w niej dobre serce i uczynność. Święta Bożego Narodzenia są do tego znakomitą okazją. Niech Wasza pociecha podaruje komuś z rodziny na Gwiazdkę własnoręcznie wykonany prezent, niech poczuje, doświadczy w ten sposób uczuć związanych z byciem dobroczynnym i sprawiającym miłe niespodzianki innym.

W ramach kontynuacji powyższej tematyki dzieci rozmawiały w przedszkolu o przygotowaniach do świąt, wykorzystując do tego ilustracje, ubierały sylwety małego i dużego św. Mikołaja, nasłuchiwały, gdzie dzwoni świąteczny dzwoneczek, badały przy pomocy dotyku jaki prezent został ukryty w worku, wycinały z gazetek reklamowych ilustracje zabawek, które chciałyby otrzymać w prezencie od Mikołaja, słuchały wiersza M. Konopnickiej pt. „Choinka w lesie” i rozmawiały na temat różnych rodzajów drzew iglastych, badając sensorycznie igły, gałązki i szyszki jodły, świerku, sosny. Aby przygotować salę przedszkolną na przyjście świąt, dzieci podczas słuchania kolęd ubrały choinkę, wokół której wykonały następnie improwizacyjny „taniec radości”. W czasie czwartkowych zajęć muzycznych przedszkolaki poznały piosenkę pt. „Dziadzio Mikołaj”.

Ostatniego dnia dzieci eksperymentowały ze światłem latarki, zakrywając je różnymi przedmiotami oraz różnymi kolorami bibuły. Wprowadzeniem do zabaw badawczych stała się piosenka pt. „Migające światełka” i obserwacja łańcuchów świetlnych na choinkę. Przedszkolaki poznały również historię światła, czyli jak to było od wynalezienia ognia do momentu powstania żarówki. Na zakończenie piątkowych zajęć dzieci same wykonały ozdoby świetlne – były nimi świąteczne świeczniki, którymi możecie Państwo ustroić wigilijny stół w domu.

W tym tygodniu przedszkolaki wzbogaciły również zasób swojego słownictwa z języka angielskiego, oto poznane słówka: Santa Claus – św. Mikołaj, Christmas tree – choinka, star – gwiazda.

W „Kąciku Dobrego Startu” dzieci usłyszały nową piosenkę „Choinka” i rozmawiały na temat bożonarodzeniowych drzewek i ozdób świątecznych.

Podczas zimowych wyjść na świeże powietrze przedszkolaki nie tylko spędzały czas na zabawach ruchowych prowadzonych przez nauczyciela czy inspirowanych przez rówieśników i samych siebie, ale także obserwowały przyrodę, szukały i podawały nazwy drzew iglastych, wnikliwie się im przyglądając.

W następnym tygodniu będziemy kontynuowali tematykę świąt Bożego Narodzenia.

Tydzień XVI. Wesołych świąt!

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu kontynuowaliśmy podczas zajęć przedszkolnych tematykę Bożego Narodzenia, bowiem święta te zbliżają się do nas WIELKIMI krokami.

Wspólnie przypominaliśmy sobie zwyczaje związane z Wigilią takie jak: nakrywanie do stołu, nazwy tradycyjnych potraw wigilijnych, dzielenie się opłatkiem i składanie życzeń świątecznych, szykowanie prezentów. Dzieci wysłuchały fragmentu wiersza pt. „Wieczór Wigilijny” T. Kubiaka i rozmawiały na temat jego treści oraz opowiadały „Jak wyglądają święta w ich domach”. Dzieci rozwiązywały również zagadki dotyczące Bożego Narodzenia, a podczas spacerów obserwowały przygotowania do świąt w okolicy przedszkola, tj. szukały świątecznych dekoracji na drogach, słupach, wystawach sklepowych czy w oknach. Podczas zajęć matematycznych przedszkolaki porównywały i oceniały długości trzech łańcuchów choinkowych, używając słów: długi, krótki, średni. Następnie przy pomocy łańcuchów bawiły się w mierzenie różnych przedmiotów oraz wzięły udział w międzygrupowym konkursie na najdłuższy łańcuch choinkowy (oczka łańcucha dzieci sklejały z pasków kolorowego papieru).

Podczas czwartkowych zajęć muzyczno-rytmicznych dzieci utrwaliły piosenkę pt. „Dziadzio Mikołaj” oraz poznały nową, tym razem w języku angielskim „We Wish You a Merry Christmas”. Później, każde dziecko, które chciało mogło pochwalić się znajomością kolęd.

Przedszkolaki ćwiczyły pracę w grupach, wykonując ozdoby, które później zostały powieszone w sali, jako świąteczna dekoracja. Dla Was, Drodzy Rodzice, dzieci wykonały piękne kartki świąteczne z gotowych elementów.

W poniedziałek omawialiśmy kolejną wartość – „dobroczynność”, na podstawie wysłuchanego opowiadania pt. O Aniołkach i złotym sercu” M. Szeląg. Rozmawiając na temat dobroczynności i uczynności, dzieci poznały również znaczenie związku frazeologicznego „Mieć złote serce”. Podsumowaniem tych zajęć była praca plastyczna pt. „Anioły dobroczynności”.

WKąciku Dobrego Startu” dzieci wzięły udział w ćwiczeniu rytmicznym „Stuk, puk, ćwiczeniu ruchowo-słuchowo-wzrokowym Co to może być?” oraz uczyły się wielozmysłowo, niegraficzne i graficzne odtwarzając wzór (cztery koła z kreskami). Przedszkolaki przypominały sobie poznaną wcześniej piosenkę pt. „Choinka”.

W trakcie zabaw z językiem angielskim, dzieci utrwalały poznane słownictwo, a także „świąteczne słówka” takie jak: Santa Claus – św. Mikołaj, Christmas tree – choinka, star – gwiazda.

Drodzy Rodzice, pamiętajcie, że czas przygotowań do Świąt też może być magiczny, wspaniały i wyjątkowy, pozwólcie tylko Waszym pociechom sobie troszkę pomóc: razem ulepcie kilka pierogów, przygotujcie piękną kartkę świąteczną lub nietypową ozdobę, zróbcie razem długi łańcuch z papierków po cukierkach, słomek lub makaronów… Wszystkie te działania to dobra zabawa, świetne ćwiczenia małej motoryki, a przede wszystkim niezapomniane wspomnienia…

W pierwszym tygodniu Nowego Roku będziemy w przedszkolu zastanawiać się nad upływem czasu i zmianami mu towarzyszącymi. W związku z tym prosimy, aby dzieci na czwartek przyniosły (oczywiście w miarę możliwości) niemowlęce grzechotki lub gumowe kaczuszki (do kąpieli).

Drodzy Rodzice, na nadchodzący Nowy Roczek życzymy Wam dużo zdrowia, wszelkiej pomyślności oraz co dzień grzecznych dzieci!

Data dodania: 2020-12-15 11:16:52
Ilość wyświetleń: 207
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej