Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Czerwiec

CZERWIEC U TYGRYSKÓW



TEMATY TYGODNIOWE:

I MOJE ZWIERZĄTKO

II WAKACJE TUŻ - TUŻ

III KOLORY LATA

IV DO WIDZENIA, PRZEDSZKOLE!



Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 

  • Rozwijanie umiejętności językowych; kształtowanie umiejętności wypowiadania się.

  • Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt oraz uświadamianie dzieciom potrzeby opiekowania się zwierzętami i okazywania im miłości.

  • Kształtowanie troskliwej i opiekuńczej postawy wobec zwierząt domowych.

  • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej (zwierzęta egzotyczne, rola ogrodów zoologicznych).

  • Rozwijanie umiejętności właściwego zachowania się podczas spotkania z nieznajomym zwierzęciem.

  • Zapoznanie z pracą weterynarza.

  • Rozróżnianie i określanie emocji.

  • Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej.

  • Uświadamianie roli przyjaźni w życiu człowieka; wyrażanie radości z możliwości wspólnego spędzania czasu z najbliższymi.

  • Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence i gry na instrumentach perkusyjnych.

  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego; budzenie zainteresowania czytaniem.

  • Doskonalenie umiejętności językowych.

  • Kształtowanie wyobraźni i ekspresji muzyczno-ruchowo-plastycznej.

  • Doskonalenie sprawności manualnej.

  • Rozwijanie myślenia matematycznego: przeliczania w zakresie 10, stosowania liczebników porządkowych, porównywania długości mierzonych umowną miarką.

  • Kształtowanie umiejętności odwzorowywania figur geometrycznych z innych materiałów.

  • Doskonalenie umiejętności przewidywania i planowania.

  • Kształtowanie sprawności fizycznej.

  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej (jeziora i ich mieszkańcy, zjawisko występowania tęczy).

  • Podawanie nazw elementów charakterystycznych dla krajobrazu górskiego.

  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego w trakcie układania i opowiadania historyjki obrazkowej.

  • Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głoski h.

  • Poszerzanie wiedzy związanej ze sposobami letniego wypoczynku (np. nad rzeką, na biwaku, przy ognisku).

  • Doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków z zabaw badawczych.

  • Rozwijanie pamięci wzrokowej.

  • Wdrażanie do pomagania w pracach ogrodniczych.

  • Utrwalenie wiedzy na temat zasad bezpieczeństwa podczas wakacji.

     

 

Tygryskowe urodzinki

Iga

Kuba

 

Wydarzenia

Dzień Piłkarza

Wyjście do kina

 

Piosenki

Była sobie żabka mała”

Była sobie żabka mała
Re re kum kum re re kum kum
Która mamy nie słuchała
Re re kum kum bęc

Na spacery wychodziła
Re re kum kum re re kum kum
Innym żabkom się dziwiła
Re re kum kum bęc

A na brzegu stare żaby
Re re kum kum re re kum kum
Rajcowały jak te baby
Re re kum kum bęc

Jedna drugiej w ucho kwacze
Re re kum kum re re kum kum
Jak ta mała pięknie skacze
Re re kum kum bęc

Zjadła żabka 7 muszek
Re re kum kum re re kum kum
I na trawie kładzie brzuszek
Re re kum kum bęc

Przyszedł bocian niespodzianie
Re re kum kum re re kum kum
Połknął żabke na śniadanie
Re re kum kum bęc

Teraz wszystkie żabki płaczą
Re re kum kum
Re re kum kum
Że jej więcej nie zobaczą
Re rekum kum bęc

Tej piosenki morał znamy
Re rekum kum
Re rekum kum
Trzeba zawsze słuchac mamy
Re rekum kum bęc

 

 

Wierszyk

,,Lato i dzieci” - B. Forma
Lato do nas idzie,
zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki
w dużym koszu niesie.
Słoneczka promienie
rozrzuca dokoła.
− Chodźcie się pobawić! −
głośno do nas woła.
Nad morze i w góry
chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi
czas z przedszkolakami.



Data dodania: 2023-06-04 17:58:45
Ilość wyświetleń: 88
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej