Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Czerwiec

„KANGURKI”

CZERWIEC

 

 

Tematy tygodnia:

  1. Dzień Dziecka
  2. Wakacje tuż-tuż
  3. Kolory lata
  4. Do widzenia, przedszkole

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

*Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy przedszkolnej; uświadamianie dzieciom ich praw oraz obowiązków.

*Wdrażanie do samodzielności w codziennych sytuacjach oraz stosowania zasad kulturalnego zachowania się przy stole, w czasie uroczystości, w miejscach publicznych.

*Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za ład i porządek w najbliższym otoczeniu.

*Systematyczne rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych i umiejętności regulowania siły i długości fazy wydechowej.

*Rozwijanie umiejętności porozumiewania się werbalnego i niewerbalnego.

*Rozwijanie umiejętności związanych z porządkowaniem, klasyfikowaniem, przeliczaniem.

*Rozwijanie umiejętności rozumienia i porządkowania zdarzeń przyczynowo – skutkowych i sekwencji czasowych.

*Uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia.

*Poznanie zawodów związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwem;

*Rozwijanie orientacji w przestrzeni.

*Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej jako warunku dobrego przygotowania do pisania i czytania.

*Wdrażanie do śpiewu umiarkowanym głosem, z zachowaniem linii melodycznych piosenek;

*Zachęcanie do gry na instrumentach melodycznych;

*Rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia prac plastycznych i improwizacji muzycznych i ruchowych;

*Motywowanie do uczestniczenia w życiu rodziny.

*Kształtowanie postawy szacunku i równości w odniesieniu do wszystkich ludzi bez względu na narodowość, wygląd, kolor skóry, płeć, itp.

 

 

Zadania do codziennej realizacji:

*Przestrzeganie zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka.

*Przestrzeganie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

*Zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia.

*Kształtowanie umiejętności proszenia o pomoc w sytuacji zagrożenia;

*Zachęcanie i motywowanie do codziennego pobytu na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i sprawności fizycznej.

*Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

*Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.

 

WIERSZE:

 

Agata Dziechciarczyk

„Lato”

Kocham lato, za słoneczne kolory

Kocham lato za kapelusz słomkowy

Kocham lato za góry i las

Morze, piasek i przygód blask

Kocham lato za wszystkie podróże

Za te małe i za te duże

Kocham lato za słońce i deszcz

Latem każdy szczęśliwy jest.

 

 

                                                                       

 

Jestem duży
Dorota Gellner

Jestem duży!
Byłem mały.
Wróżki mnie zaczarowały!
Jakie wróżki?
Dobre wróżki!
I urosły moje nóżki,
i urosły moje ręce,
włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały,
chociaż byłem taki mały.

 

ZABAWA I NAUKA

http://pm1kolo.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=2285

http://pm1kolo.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=2287

http://pm1kolo.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=2288

 

ZABAWY W KOLE:

Dzieci siedzą w kole, a ochotnik na środku.

 Wszyscy klaszczą rytmicznie naprzemiennie w dłonie i w kolana, mówiąc:

 „Raz i dwa, raz i dwa”.

Osoba siedząca na środku dokańcza:

 „Każdy zrobi to, co ja”.

  Pokazuje dowolne ruchy lub gesty, które inni naśladują.

 Następnie wybiera swojego następcę.

KRÓL CISZY

Król ciszy to zabawa, która sprawi, że w sali zapanuje zupełna cisza. Dzieci nie tylko się uspokajają , ale i rozwijają słuch oraz koordynację ruchową.

Materiały: krzesełko, tamburyn lub dzwoneczek

Ustawienie: Dzieci siedzą w kole. W środku koła stawiamy krzesełko, na którym siedzi dziecko “król”. Pod krzesełko kładziemy instrument.

Przebieg: dziecko, które jest królem siedzi na krześle i ma zamknięte oczy. Wszyscy są cichutko. Nauczyciel wybiera jedno dziecko, które podchodzi do krzesełka, bierze instrument znajdujący się pod krzesłem i wraca na swoje miejsce w kole. Wtedy reszta dzieci klaszcze, a król schodzi z krzesełka. Na jego miejsce siada osoba, której udało się zabrać instrument- zostaje “królem ciszy”.

Ważne , żeby król nie usłyszał skradającego się dziecka i instrumentu. Jeśli król usłyszy dźwięk szybko otwiera oczy i mówi imię usłyszanej osoby. W takim przypadku król pozostaje ten sam, a po instrument skrada się kolejna osoba.

 

PIOSENKA:

 

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiyxrf3hqT_AhWIzosKHTguDXcQwqsBegQINRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D4OXLilEKtMQ&usg=AOvVaw2o-qJxjBCMFYi6xNVglBmU

Kolorowe lato – jak zwykle co roku

Jak zwykle co roku o tej samej porze 

z walizkę zjawiło się lato nad morzem 

rzuciło promyków złocistych tysiące

porwało do tańca motyle na łące.

Ref: Kolorowe lato

lato kolorowe

włożyło słomkowy kapelusz na głowę.

Gdy kapelusz zdejmie

sypnie pomysłami

nie będzie w wakacje nikt nudził się z nami.

 

 

„KANGURKI”, które mają urodziny w czerwcu:

Gustaw

Kalendarz przedszkolny w Kangurkach

CZERWIEC:

  1. Dzień Dziecka.
  2. Dzień kultury fizycznej.
  3. Spływ kajakowy.

 

 

Data dodania: 2023-06-05 22:57:34
Data edycji: 2023-06-05 22:58:17
Ilość wyświetleń: 63
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej