„KANGURKI”
CZERWIEC
Tematy tygodnia:
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
*Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy przedszkolnej; uświadamianie dzieciom ich praw oraz obowiązków.
*Wdrażanie do samodzielności w codziennych sytuacjach oraz stosowania zasad kulturalnego zachowania się przy stole, w czasie uroczystości, w miejscach publicznych.
*Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za ład i porządek w najbliższym otoczeniu.
*Systematyczne rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych i umiejętności regulowania siły i długości fazy wydechowej.
*Rozwijanie umiejętności porozumiewania się werbalnego i niewerbalnego.
*Rozwijanie umiejętności związanych z porządkowaniem, klasyfikowaniem, przeliczaniem.
*Rozwijanie umiejętności rozumienia i porządkowania zdarzeń przyczynowo – skutkowych i sekwencji czasowych.
*Uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia.
*Poznanie zawodów związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwem;
*Rozwijanie orientacji w przestrzeni.
*Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej jako warunku dobrego przygotowania do pisania i czytania.
*Wdrażanie do śpiewu umiarkowanym głosem, z zachowaniem linii melodycznych piosenek;
*Zachęcanie do gry na instrumentach melodycznych;
*Rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia prac plastycznych i improwizacji muzycznych i ruchowych;
*Motywowanie do uczestniczenia w życiu rodziny.
*Kształtowanie postawy szacunku i równości w odniesieniu do wszystkich ludzi bez względu na narodowość, wygląd, kolor skóry, płeć, itp.
Zadania do codziennej realizacji:
*Przestrzeganie zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka.
*Przestrzeganie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
*Zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia.
*Kształtowanie umiejętności proszenia o pomoc w sytuacji zagrożenia;
*Zachęcanie i motywowanie do codziennego pobytu na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i sprawności fizycznej.
*Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
*Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.
WIERSZE:
Agata Dziechciarczyk
„Lato”
Kocham lato, za słoneczne kolory
Kocham lato za kapelusz słomkowy
Kocham lato za góry i las
Morze, piasek i przygód blask
Kocham lato za wszystkie podróże
Za te małe i za te duże
Kocham lato za słońce i deszcz
Latem każdy szczęśliwy jest.
Jestem duży
Dorota Gellner
Jestem duży!
Byłem mały.
Wróżki mnie zaczarowały!
Jakie wróżki?
Dobre wróżki!
I urosły moje nóżki,
i urosły moje ręce,
włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały,
chociaż byłem taki mały.
ZABAWA I NAUKA
http://pm1kolo.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=2285
http://pm1kolo.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=2287
http://pm1kolo.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=2288
ZABAWY W KOLE:
Dzieci siedzą w kole, a ochotnik na środku.
Wszyscy klaszczą rytmicznie naprzemiennie w dłonie i w kolana, mówiąc:
„Raz i dwa, raz i dwa”.
Osoba siedząca na środku dokańcza:
„Każdy zrobi to, co ja”.
Pokazuje dowolne ruchy lub gesty, które inni naśladują.
Następnie wybiera swojego następcę.
KRÓL CISZY
Król ciszy to zabawa, która sprawi, że w sali zapanuje zupełna cisza. Dzieci nie tylko się uspokajają , ale i rozwijają słuch oraz koordynację ruchową.
Materiały: krzesełko, tamburyn lub dzwoneczek
Ustawienie: Dzieci siedzą w kole. W środku koła stawiamy krzesełko, na którym siedzi dziecko “król”. Pod krzesełko kładziemy instrument.
Przebieg: dziecko, które jest królem siedzi na krześle i ma zamknięte oczy. Wszyscy są cichutko. Nauczyciel wybiera jedno dziecko, które podchodzi do krzesełka, bierze instrument znajdujący się pod krzesłem i wraca na swoje miejsce w kole. Wtedy reszta dzieci klaszcze, a król schodzi z krzesełka. Na jego miejsce siada osoba, której udało się zabrać instrument- zostaje “królem ciszy”.
Ważne , żeby król nie usłyszał skradającego się dziecka i instrumentu. Jeśli król usłyszy dźwięk szybko otwiera oczy i mówi imię usłyszanej osoby. W takim przypadku król pozostaje ten sam, a po instrument skrada się kolejna osoba.
PIOSENKA:
Kolorowe lato – jak zwykle co roku
Jak zwykle co roku o tej samej porze
z walizkę zjawiło się lato nad morzem
rzuciło promyków złocistych tysiące
porwało do tańca motyle na łące.
Ref: Kolorowe lato
lato kolorowe
włożyło słomkowy kapelusz na głowę.
Gdy kapelusz zdejmie
sypnie pomysłami
nie będzie w wakacje nikt nudził się z nami.
„KANGURKI”, które mają urodziny w czerwcu:
Gustaw
Kalendarz przedszkolny w Kangurkach
CZERWIEC:
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14