Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Czerwiec

„KANGURKI”

CZERWIEC

 

 

Tematy tygodnia:

  1. Dzień Dziecka
  2. Wakacje tuż-tuż
  3. Kolory lata
  4. Do widzenia, przedszkole

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

*Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy przedszkolnej; uświadamianie dzieciom ich praw oraz obowiązków.

*Wdrażanie do samodzielności w codziennych sytuacjach oraz stosowania zasad kulturalnego zachowania się przy stole, w czasie uroczystości, w miejscach publicznych.

*Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za ład i porządek w najbliższym otoczeniu.

*Systematyczne rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych i umiejętności regulowania siły i długości fazy wydechowej.

*Rozwijanie umiejętności porozumiewania się werbalnego i niewerbalnego.

*Rozwijanie umiejętności związanych z porządkowaniem, klasyfikowaniem, przeliczaniem.

*Rozwijanie umiejętności rozumienia i porządkowania zdarzeń przyczynowo – skutkowych i sekwencji czasowych.

*Uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia.

*Poznanie zawodów związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwem;

*Rozwijanie orientacji w przestrzeni.

*Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej jako warunku dobrego przygotowania do pisania i czytania.

*Wdrażanie do śpiewu umiarkowanym głosem, z zachowaniem linii melodycznych piosenek;

*Zachęcanie do gry na instrumentach melodycznych;

*Rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia prac plastycznych i improwizacji muzycznych i ruchowych;

*Motywowanie do uczestniczenia w życiu rodziny.

*Kształtowanie postawy szacunku i równości w odniesieniu do wszystkich ludzi bez względu na narodowość, wygląd, kolor skóry, płeć, itp.

 

 

Zadania do codziennej realizacji:

*Przestrzeganie zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka.

*Przestrzeganie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

*Zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia.

*Kształtowanie umiejętności proszenia o pomoc w sytuacji zagrożenia;

*Zachęcanie i motywowanie do codziennego pobytu na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i sprawności fizycznej.

*Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

*Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.

 

WIERSZE:

 

Agata Dziechciarczyk

„Lato”

Kocham lato, za słoneczne kolory

Kocham lato za kapelusz słomkowy

Kocham lato za góry i las

Morze, piasek i przygód blask

Kocham lato za wszystkie podróże

Za te małe i za te duże

Kocham lato za słońce i deszcz

Latem każdy szczęśliwy jest.

 

 

                                                                       

 

Jestem duży
Dorota Gellner

Jestem duży!
Byłem mały.
Wróżki mnie zaczarowały!
Jakie wróżki?
Dobre wróżki!
I urosły moje nóżki,
i urosły moje ręce,
włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały,
chociaż byłem taki mały.

 

ZABAWA I NAUKA

http://pm1kolo.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=2285

http://pm1kolo.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=2287

http://pm1kolo.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=2288

 

ZABAWY W KOLE:

Dzieci siedzą w kole, a ochotnik na środku.

 Wszyscy klaszczą rytmicznie naprzemiennie w dłonie i w kolana, mówiąc:

 „Raz i dwa, raz i dwa”.

Osoba siedząca na środku dokańcza:

 „Każdy zrobi to, co ja”.

  Pokazuje dowolne ruchy lub gesty, które inni naśladują.

 Następnie wybiera swojego następcę.

KRÓL CISZY

Król ciszy to zabawa, która sprawi, że w sali zapanuje zupełna cisza. Dzieci nie tylko się uspokajają , ale i rozwijają słuch oraz koordynację ruchową.

Materiały: krzesełko, tamburyn lub dzwoneczek

Ustawienie: Dzieci siedzą w kole. W środku koła stawiamy krzesełko, na którym siedzi dziecko “król”. Pod krzesełko kładziemy instrument.

Przebieg: dziecko, które jest królem siedzi na krześle i ma zamknięte oczy. Wszyscy są cichutko. Nauczyciel wybiera jedno dziecko, które podchodzi do krzesełka, bierze instrument znajdujący się pod krzesłem i wraca na swoje miejsce w kole. Wtedy reszta dzieci klaszcze, a król schodzi z krzesełka. Na jego miejsce siada osoba, której udało się zabrać instrument- zostaje “królem ciszy”.

Ważne , żeby król nie usłyszał skradającego się dziecka i instrumentu. Jeśli król usłyszy dźwięk szybko otwiera oczy i mówi imię usłyszanej osoby. W takim przypadku król pozostaje ten sam, a po instrument skrada się kolejna osoba.

 

PIOSENKA:

 

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiyxrf3hqT_AhWIzosKHTguDXcQwqsBegQINRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D4OXLilEKtMQ&usg=AOvVaw2o-qJxjBCMFYi6xNVglBmU

Kolorowe lato – jak zwykle co roku

Jak zwykle co roku o tej samej porze 

z walizkę zjawiło się lato nad morzem 

rzuciło promyków złocistych tysiące

porwało do tańca motyle na łące.

Ref: Kolorowe lato

lato kolorowe

włożyło słomkowy kapelusz na głowę.

Gdy kapelusz zdejmie

sypnie pomysłami

nie będzie w wakacje nikt nudził się z nami.

 

 

„KANGURKI”, które mają urodziny w czerwcu:

Gustaw

Kalendarz przedszkolny w Kangurkach

CZERWIEC:

  1. Dzień Dziecka.
  2. Dzień kultury fizycznej.
  3. Spływ kajakowy.

 

 

Data dodania: 2023-06-05 22:57:34
Data edycji: 2023-06-05 22:58:17
Ilość wyświetleń: 93
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej