Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

GARŚĆ ŁAMIGŁÓWEK DLA MOICH MĄDRYCH SÓWEK - zadania 04.05.2020 - 08.05.2020

KOCHANI!!!

W tym tygodniu POLSKA TO MÓJ DOM. Podaję plan pracy na najbliższe dni. 

 

Poniedziałek 04. 05. 2020

TEMAT: Polskie symbole narodowe

Cele ogólne:

- rozpoznawanie, identyfikowanie i podawanie nazw określonych symboli narodowych (flaga, godło, hymn narodowy)

 

1. Zestaw ćwiczeń porannych:

- „Koty na parapecie” - dzieci chodzą na czworaka (na kolanach dłoniach) po pokoju, rozglądając się uważnie. Na hasło: Kotki na parapecie zwijają się w kłębek i leżą nie ruchomo, aż do momentu, gdy Rodzic powie: Kotki na spacer.

- „Ruchomy dywan” - dzieci leżą na dywanie z rękoma blisko ciała. Na hasło dzieci przetaczają się w jedną stronę. Kiedy doturlają się do ściany, próbują przetoczyć się w drugą stronę.

- „Tydzień” - zadaniem dzieci jest przeskakiwanie do przodu i do tyłu z jednoczesnym wypowiadaniem nazw dni tygodnia.

- „Wahadło” - dzieci stoją w lekkim rozkroku, ręce na biodrach. Przenoszą ciężar ciała z jednej nogi na drugą, huśtając się jak wahadło.

- „Głaz” - dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym. Ręce wyprostowane w łokciach trzymają nad głową. Zadaniem dzieci jest jak najwolniejsze przeniesienie wyobrażonego ciężkiego głazu trzymanego w rękach na głowę. W podobny sposób mają unieść wyobrażony głaz, aż do wyprostowania łokci. Przypominamy dzieciom, aby nabierały powietrza nosem, a wypuszczały je ustami.

 

2. Oglądanie filmu edukacyjnego Polskie Symbole Narodowe https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

 

3. Słuchanie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Polska” - zadaniem dzieci jest zapamiętać, jak najwięcej informacji o Polsce ujętych w wierszu (jeżeli ktoś ma mapę Europy i Polski proszę wykorzystać, wtedy dzieci mogą wskazywać symbole pojawiające się w treści wiersza.

 

Małgorzata Strzałkowska „Polska”

 

Polska leży w Europie.

Polska to kraj nad Wisłą.

Polska leży nad Bałtykiem.

I to wszystko? Nie! Nie wszystko!

 

Polska jest naszą ojczyzną -

Tu żyjemy, tu mieszkamy.

Tu uczymy się, bawimy,

I marzymy, i kochamy.

 

Herb, czasami godłem zwany,

To jest wspólny znak rodaków.

Orzeł na czerwonej tarczy

To odwieczny herb Polaków.

 

Flaga jest symbolem państwa.

Tak wygląda polska flaga -

Biały kolor to szlachetność,

Czerwień – męstwo i odwaga.

 

Polskim Hymnem Narodowym

Jest „Mazurek Dąbrowskiego”.

„Jeszcze Polska nie zginęła -

Któż z Polaków nie zna tego?

 

4. „Gdzie jest j?” - zabawa słuchowa. Rodzic ponownie, powoli czyta wiersz „Polska”. Zadaniem dzieci jest przykucnięcie, gdy usłyszą słowo zawierające głoskę j na początku, na końcu bądź w środku słowa. Kto się pomyli, powinien stać na jednej nodze aż do następnego słowa z głoską j.

 

5. Mazurek Dąbrowskiego

Rodzic wprowadza dzieci do właściwego słuchania hymnu narodowego zadając pytania:

- W jakich okolicznościach słyszycie hymn Polski?

- W jaki sposób powinniśmy słuchać hymnu?

- Posłuchaj zwrotek i refrenu hymnu i za chwilę spróbuj zaśpiewać

 

HYMN PAŃSTWOWY RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

„Mazurek Dąbrowskiego”

Słowa: Józef Wybicki, 1797 r.

 

Jeszcze Polska nie zginęła,

Kiedy my żyjemy.

Co nam obca przemoc wzięła,

Szablą odbierzemy.

 

Marsz, marsz Dąbrowski,

Z ziemi włoskiej do Polski.

Za twoim przewodem

Złączym się z narodem.

 

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,

Będziem Polakami.

Dał nam przykład Bonaparte,

Jak zwyciężać mamy. Marsz, marsz ...

 

Jak Czarniecki do Poznania

Po szwedzkim zaborze,

Dla ojczyzny ratowania

Wrócim się przez morze. Marsz, marsz ...

 

Już tam ojciec do swej Basi

Mówi zapłakany -

Słuchaj jeno, pono nasi

Biją w tarabany. Marsz, marsz ...

 

https://www.youtube.com/watch?v=MyLFTSUWRy8

 

6. „Godło Polski” - prezentujemy dzieciom godło Polski i prosimy, aby wymieniły cechy charakterystyczne. Następnie dzieci malują na czerwonej kartce z bloku godło Polski palcami zanurzonymi w białej farbie. Doklejają koronę i wycinają kształt godła.

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/Coat_of_arms_of_Poland-official3.png/650px-Coat_of_arms_of_Poland-official3.png

 

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 11a – czytanie prostych wyrazów, pisanie wyrazów po śladzie, wycinanie napisów i przyklejanie pod właściwymi ilustracjami

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 11b – wpisywanie liter do kratek według instrukcji, odczytywanie haseł, kolorowanie rzek na mapie

 

Śpiewamy dalej piosenki:

 

 

"Pożegnamy przedszkole"  https://www.youtube.com/watch?v=lRMUV5_36ZE

 

Cały świat się do nas śmieje
W złotym słońcu złoty świat,
Jutro szkoła nas powita
No i nasze siedem lat

Ref. Pożegnamy przedszkole,
Pokłonimy się szkole
Nową drogą pójdziemy odważnie
Rozkołyszą się drzewa
Kos radośnie zaśpiewa
Bo nie starszak już idzie lecz uczeń.

2. Elementarz szybko zdradzi
tajemniczych liter ciąg.
Plastelina nie przeczuwa
Co się zrodzi z naszych rąk.

3. Nim z kosmosu zobaczymy
Starej ziemi barwny świat
Odkryjemy jak Kopernik
Wielką magię zwykłych cyfr.

 

"Przedszkola czas już minął"  https://www.youtube.com/watch?v=8JYyc0eSl_c

 

Przedszkola czas już minął i jest nam jakoś smutno, 
a nasza pani w kącie łka, bo rozstać nam się trudno.
Patrzymy na nią z żalem tak, a w oczach pełno łez.
Jesteśmy znowu w sali, gdzie wspomnień tyle jest.

W jednym uścisku złączmy dłonie, niech wszystkie panie przyjdą też.
I tak się wspólnie pożegnamy, przedszkola nadszedł kres.

 W serduszkach naszych pamięć tkwi o dniach spędzonych tutaj.
Tak dobrze razem było nam w przedszkolnych ciepłych murach.
W przedszkolu to ostatni dzień, rozstania nadszedł czas 
i powolutku, cicho, już opuszczamy Was.

 

 

Wtorek 05. 05. 2020

TEMAT: Warszawa – stolica Polski

Cele ogólne:

- odczytywanie charakterystycznych punktów na mapie

 

1. Oglądanie legendy Wars i Sawa https://www.youtube.com/watch?v=2X9THxfuGRs

 

2. Oglądanie legendy Warszawska Syrenka https://www.youtube.com/watch?v=7ZtJjiR5wbk

 

3. Słuchanie piosenki „Nasza Warszawska Syrenka”. Prosimy, aby dzieci zwróciły szczególną uwagę na to, jakie miejsca charakterystyczne dla Warszawy pojawią się w treści piosenki. Po jej wysłuchaniu dzieci wymieniają miejsca, które pojawiają się w piosence (można dzieciom pokazać zdjęcia tych miejsc w internecie)

https://chomikuj.pl/stefi58/Galeria/Piosenki/6+latki/12+nasza+warszawska+syrenka,231251777.mp3(audio)

 

 

4. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

- „Zwiedzamy Polskę” - tworzymy z dziećmi pociągi i ruszamy po Polsce do piosenki „Jesteśmy Polką i Polakiem”. Dzieci starają się zapamiętać nazwy wszystkich podanych miast i wymienić je na koniec zabawy. https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

- „Mali żołnierze” - dzieci maszerują dookoła pokoju naśladując żołnierzy na defiladzie. Wysoko unoszą kolana i wymachują rękami. Rodzic wydaje komendy, np. „Padnij” (dzieci kładą się na dywanie), „Czołgaj się” (czołgają się), „Powstań” (wstają), „Kryć się” (chowają się za jakimś przedmiotem).

- „Gdzie mieszkasz?” - znajomość własnego adresu. Dzieci kucają lub siedzą w dowolnym miejscu w pokoju, włączamy dowolną muzykę i wypowiadamy kolejno nazwy miejscowości, nazwy ulic, osiedli, numery domów i mieszkań, dziecko wstaje w momencie, kiedy usłyszy nazwę, która jest zgodna z jego adresem zamieszkania, wtedy wstaje i spaceruje po pokoju, jeżeli padnie nazwa innego adresu wraca do miejsca, gdzie siedziało – do swojego domku.

- „Biało – czerwoni” - zabawa z piłką. Dzieci siedzą na dywanie z rodzicem naprzeciwko siebie. Rodzic rzuca piłkę do dziecka i wymienia kolory. Jeżeli dziecko usłyszy biały lub czerwony nie łapie piłki, gdy kolor będzie inny łapię ją i odrzuca.

- „Dom ojczysty” - dzieci budują z klocków domy.

 

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 12a – rozpoznawanie warszawskich budowli, przeliczanie, zapisywanie cyfr.

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 12b – rysowanie po śladzie pomnika warszawskiej Syrenki, pisanie wyrazu syrenka po śladzie.

 

Uczymy się w tym tygodniu piosenki „Wesoła wędrówka”

https://www.youtube.com/watch?v=Dk9y7H4jczY

 

 

Choćbyś w domu zostawił wałówkę
I zapomniał o szczotce do zębów
Weź piosenkę na każdą wędrówkę
Bo piosenka to kompas włóczęgów.

Ref.
Cztery strony świata, cztery kąty
Przebiegniemy wszystkie kąty w mig
A piosenka jeszcze wskaże piąty
Tam gdzie dotąd nigdy nie był nikt

Jeśli nie masz gitary pod ręką
Fortepianu na plecach nie targaj
Na grzebieniu zawtóruj piosenką
Byle grzebień potrafi ją zagrać…

 

A jak będą przeszkody na drodze

to na własne zelówki przysięgam:

Na przeszkody po prostu się gwiżdże,

Więc piosenkę zagwiżdże włóczęga!

 

DODATKOWO DLA CHĘTNYCH

„Zabytki Warszawy” - praca plastyczna z plasteliny. Pokazujemy dzieciom kilka fotografii (w internecie) przedstawiających np. pomnik Syrenki, pomnik Złotek Kaczki, Kolumnę Zygmunta, pomnik Chopina z Łazienek. Dzieci wybierają jeden z zabytków i lepią go z plasteliny

Oglądanie warszawskiej Legendy o Złotej Kaczce https://www.youtube.com/watch?v=7hDI5umGkzc

 

 

Środa 06. 05. 2020

TEMAT: Polskie krajobrazy

Cele ogólne:

- rozwijanie zainteresowania przyrodą Polski

 

1. „Dziwne wyrazy” - Rodzic przygotowuje 10 karteczek z napisanymi literami, które dziecko już zna. Oprócz tego przygotowujemy osobny zestaw z 5 samogłoskami a, o, i, e, u. Wyjaśniamy sposób zabawy. Za chwilę przykryjesz zestaw liter chustką tak, aby nie było go widać. Pięć samogłosek połóż osobno. Twoim zadaniem jest wylosować spod chustki trzy litery i dobrać do nich jedną lub dwie samogłoski. Następnie ułożysz z tych liter wyraz i spróbujesz go przeczytać. Wyraz nie musi oznaczać konkretniej rzeczy, nie musi też występować w języku polskim.

 

2. „Polskie krajobrazy” - prezentacja multimedialna dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I

Krótkie omówienie prezentacji, sprawdzamy jakie i ile krajobrazów zapamiętały dzieci. W razie problemów podpowiadamy, naprowadzamy, ale nie podajemy gotowej odpowiedzi (góry, jeziora, rzeki, wydmy, lasy, niziny, morze). Dokonujemy też analizy głosek w podanych słowach oraz przeliczamy głoski na palcach lub w pamięci.

 

3. „Znajdź rymy” - zabaw ruchowo – słuchowa. Rodzic wypowiada tekst rymowanki, dzieci próbują powtarzać słowa i wyszukiwać rym pasujący do dwuwersu. Podczas wypowiadania rymowanki dziecko przeskakuje obunóż w lewo, następnie do środka i na prawo. Proponowane rymowanki:

 

Zosia koszyk grzybów niesie,

Bo od rana była w… (lesie)

 

Wojtek chciałby pójść do lasu,

Ale nie ma na to... (czasu)

 

Tutaj rosły dwa maślaki,

Ale zjadły je… (ślimaki)

 

Julek na łące był dzisiaj z rana,

Widział tam żaby oraz... (bociana)

 

Stasio na łące spotkał ropuchę,

Co polowała właśnie na... (muchę)

 

4. „Gdzie mieszka moja rodzina?” - rozmowa kierowana.

Zapraszamy dziecko do rozmowy:

- Przypomnij sobie proszę, nazwę miejscowości, w której znajduje się Twoje przedszkole.

- Czy to jest miasto czy wieś?

- Czy wiesz, gdzie mieszkają twoi dziadkowie?

- Czy ktoś z naszej rodziny mieszka nad morzem/w górach/nad jeziorem?

- Jak nazywają się te miejscowości?

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 13a – wycinanie i nalepianie fragmentów mapy Polski, pisanie zdania po śladzie

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 13b – umieszczanie nalepek, czytanie zdań, pisanie po śladzie wyrazów z poznanych liter, rozwiązanie rebusu.

 

Czwartek 07. 05. 2020

TEMAT: Szlakiem Wisły.

Cele ogólne:

- wprowadzenie litery j, J,

- przypomnienie nazw miast leżących nas Wisłą, w tym Krakowa

- kształcenie słuchu fonematycznego poprzez słuchanie i identyfikowanie dźwięków z otoczenia

 

1. Powitanie piosenką To jest mój kraj https://www.youtube.com/watch?v=jnV_yEm8G1U

 

2. „Zagadki znad Wisły” - Księga Zabaw z Literami strony 68 – 69. Dziecko odszukuje mapę Polski, wodzą placem po Wiśle zaznaczonej na ilustracji, odszukują z pomocą Rodzica miejsce skąd wypływa Wisła, odczytują nazwy miast, przez które przepływa w drodze do morza.

 

Przeczytam Ci za chwilę zagadki dotyczące miast, które Wisła mija podczas swojej długiej drogi z gór do morza. Poproszę, żebyś spróbował/a je odgadnąć. Każda odpowiedź rymuje się z treścią wiersza. Spróbujemy razem odszukać i wskazać te miasta na mapie.

 

Zagadka 1

Popłyniemy Wisłą

Razem z rybitwami,

Zobaczymy miasta,

Co leżą przed nami.

 

Już zakręca rzeka

I czule oplata

Miasto, co pamięta

Dawne dni i lata.

 

Bogactwo i chwałę,

Mężnych królów wielu,

Którzy tu rządzili

Na polskim Wawelu.

 

Każde dziecko teraz

na pewno odpowie,

Gdzie jest zamek Wawel?

No, proszę? W… (Krakowie)

 

Zagadka 2

Na brzegu Syrenka,

Miasta swego broni.

Tarczą się osłania

I miecz trzyma w dłoni.

 

Dalej - Stare miasto -

Barwne kamieniczki.

Zbiegają ku Wiśle

Wąziutkie uliczki.

 

Zamek, a przed zamkiem

Na szczycie kolumny

Stoi sam król Zygmunt

Z miasta swego dumny.

 

Więc jakie to miasto,

Gdzie wciąż czeka sława?

To stolica Polski,

A zwie się… (Warszawa)

 

Zagadka 3

Teraz popłyniemy

Do miasta pierników,

Sporo się dowiemy

Tu o Koperniku.

 

Kiedy wyruszymy

Ulicami miasta,

Pomnik astronoma

Przed nami wyrasta.

 

To jego nauka

Sprawiła, że może

Teraz kosmonauta

W gwiezdne mknąć przestworze.

 

Pierniki tu lepsze

Niż piecze babunia

Gdzie dopłynęliśmy?

Do miasta... (Torunia)

 

Zagadka 4

Płyńże, miła Wisło,

Płyń Wisło szeroka!

Wtem, słońce zabłysło -

Przed nami zatoka!

 

Wisła z sinym morzem

Zostać zapragnęła

I o rannej zorzy

do morza wpłynęła.

 

Patrzy na ich przyjaźń

Neptun i po pańsku

Informuje Wisłę,

że jest wreszcie w... (Gdańsku)

 

Na koniec dzieci odczytują tekst z poznanych liter.

 

3. Na podsumowanie oglądanie teledysku „Jesteśmy Polką i Polakiem” https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

 

4. „Zrób to, co ja” - zabawa słuchowo – ruchowa.

Dzisiaj zagramy na instrumentach, które zawsze nosimy ze sobą. Będziemy wydobywać dźwięki z naszych dłoni, stóp, łokci i innych części ciała. Ja zagram kilka dźwięków w taki sposób. Patrz i słuchaj uważnie, bo poproszę cię o powtórzenie tego rytmu.

Przykłady rytmów:

- klaśnięcie, tupnięcie dwiema nogami, klaśnięcie

- tupnięcie, uderzenie dłońmi o podłogę, tupnięcie

- uderzenie dłońmi o podłogę, tupnięcie, tupnięcie, uderzenie dłońmi o podłogę

- tupnięcie, tupnięcie, klaśnięcie, tupnięcie

 

5. „Jak się czujesz gdy...” - zabawa dramowa.

Rodzic wyjaśnia, że za chwilę przeniesiemy się do smoczej jamy, takiej samej, jak pod Wawelem w Krakowie. Smoka tam już nie ma od dawna, bo jak wiecie, znamy go tylko z legendy. Ale będziemy poruszać się po pieczarze i wyobrażać sobie, jak moglibyśmy się czuć, gdyby wydarzyło się coś, o czym opowiem. Postarajcie się to pokazać mimiką twarzy, gestem, słowem.

Wędrujemy przez jaskinię. Rozglądamy się. Pokażcie, jak się czujecie, gdy niespodziewanie spotkamy nietoperza, gdy zobaczymy światełko w kącie jaskini, gdy spotkamy innych ludzi, gdy znajdziemy smoczy kieł, gdy znajdziemy wyjście.

 

6. Dla chętnych oglądanie Legendy o Wawelskim Smoku https://www.youtube.com/watch?v=1wAJ0mC5nbc

 

7. Oglądanie filmiku ABC Zabawa ALFABET Litera J https://www.youtube.com/watch?v=k-3bItxUSPY

 

8. Nauka pisania liter I J K L Ł (w tym filmiku pokaz pisania litery j, J trwa od 1:30 do 2:32) https://www.youtube.com/watch?v=64x1xHFrI2A

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 14a – identyfikowanie głoski j w słowach, zaznaczanie jej w odpowiednich miejscach

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 14b – rysowanie obrazów z wykorzystaniem kształtu litery J, pisanie litery j, J po śladzie

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 20 – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie litery j, J, pisanie zdań po śladzie.

Karty Pracy Plac Zabaw Kropki Kreski strona 10 – wyrywamy kartę pracy i wykonujemy zgodnie z poleceniem

 

Piątek 08. 05. 2020

TEMAT: Unia Europejska.

Cele ogólne:

- utrwalenie informacji o Polsce jako kraju członkowskim Unii Europejskiej

- poznanie hymnu i flagi wspólnotowej

- rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez zapisywanie treści opowiadania w dostępny sposób



1. Symbole Unii Europejskiej https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw



2. Czy Unia Europejska to...?” - zabawa językowo – ruchowa.

Rodzic mówi określone zdania, a dziecko ocenia, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe. Jeśli zdanie jest prawdziwe skaczą obunóż do przodu, jeśli fałszywe – do tyłu. Wspólnie z Rodzicem oceniają, czy odpowiedź jest poprawna. Proponowane zdania:

    • Unia Europejska to wspólnota wielu państw Europejskich
    • Polska jest członkiem Unii Europejskiej
    • Unia Europejska ma własną flagę
    • Flaga unijna jest czerwona i znajduje się na niej 15 gwiazdek
    • Niektóre kraje Unii Europejskiej posługują się wspólnymi pieniędzmi – euro
    • Waluta obowiązująca w Polsce to euro
    • Flaga unijna jest niebieska i znajduje się na niej 12 gwiazdek
    • Waluta obowiązująca w Polsce to polski złoty, czasami mówimy, że płacimy w „złotówkach”
    • Hymn Unii Europejskiej jest taki sam jak hymn Polski i jest to „Mazurek Dąbrowskiego”

 

3. Hymn Unii Europejskiej – zapraszamy dzieci do wysłuchania utworu „Oda do radości”

Tak jak Polska ma swój hymn narodowy, tak tez kraje Unii Europejskiej mają wspólny hymn. W każdym kraju ma on jednak swój tekst, napisany w języku tego kraju. Posłuchaj dzisiaj hymnu Unii Europejskiej po polsku i zastanów się, dlaczego ten utwór nazywa się „Oda do radości”. https://www.youtube.com/watch?v=PuCznLq1QlA



4. Dla chętnych podaję link z zadaniami matematycznymi https://www.matzoo.pl/klasa1/zadania-tekstowe-z-dodawania-i-odejmowania-w-zakresie-10_3_293



5. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

- „Zwiedzamy Polskę” - tworzymy z dziećmi pociągi i ruszamy po Polsce do piosenki „Jesteśmy Polką i Polakiem”. Dzieci starają się zapamiętać nazwy wszystkich podanych miast i wymienić je na koniec zabawy. https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

- „Mali żołnierze” - dzieci maszerują dookoła pokoju naśladując żołnierzy na defiladzie. Wysoko unoszą kolana i wymachują rękami. Rodzic wydaje komendy, np. „Padnij” (dzieci kładą się na dywanie), „Czołgaj się” (czołgają się), „Powstań” (wstają), „Kryć się” (chowają się za jakimś przedmiotem).

- „Gdzie mieszkasz?” - znajomość własnego adresu. Dzieci kucają lub siedzą w dowolnym miejscu w pokoju, włączamy dowolną muzykę i wypowiadamy kolejno nazwy miejscowości, nazwy ulic, osiedli, numery domów i mieszkań, dziecko wstaje w momencie, kiedy usłyszy nazwę, która jest zgodna z jego adresem zamieszkania, wtedy wstaje i spaceruje po pokoju, jeżeli padnie nazwa innego adresu wraca do miejsca, gdzie siedziało – do swojego domku.

- „Biało – czerwoni” - zabawa z piłką. Dzieci siedzą na dywanie z rodzicem naprzeciwko siebie. Rodzic rzuca piłkę do dziecka i wymienia kolory. Jeżeli dziecko usłyszy biały lub czerwony nie łapie piłki, gdy kolor będzie inny łapię ją i odrzuca.

- „Dom ojczysty” - dzieci budują z klocków domy.



6. Dowolna praca plastyczna „Polska w Unii Europejskiej” np.




Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 15a – rysowanie flagi UE po śladzie, zapisywanie cyframi liczby flag, porównywanie flag

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 15b – liczenie przedmiotów widocznych na ilustracji, zapisywanie działań, obliczanie

 

DODATKOWO DLA CHĘTNYCH

Bajki z serii Bolek i Lolek w Europie:

Bolek i Lolek w Europie – Hiszpania https://www.youtube.com/watch?v=0GzFJ9yt7oE

Bolek i Lolek w Europie – Finlandia https://www.youtube.com/watch?v=9fhYi6eT2QU



Następna GARŚĆ ŁAMIGŁÓWEK w niedzielę 10. 05. 2020

Życzę miłej pracy i pozdrawiam serdecznie

pani Monika



Data dodania: 2020-05-03 17:13:01
Data edycji: 2020-05-06 15:51:50
Ilość wyświetleń: 991
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej