Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

GARŚĆ ŁAMIGŁÓWEK DLA MOICH MĄDRYCH SÓWEK - zadania 15.06.2020 - 19.06.2020

KOCHANI!!!

W tym tygodniu LATO. Podaję plan pracy na najbliższe dni. 



Poniedziałek 15. 06. 2020

TEMAT: Kolory lata.

Cele ogólne:

- rozwijanie kompetencji językowych poprzez wdrażanie do rozumienia żartów słownych i obrazkowych

 

1. Powitanie wierszykiem.

Wstaje ranek, wstaje dzień,

kończy się już piękny sen,

więc my też budzimy się

i trochę pogimnastykujemy się:

Prawą nogą wypad w przód
i rączkami zawiąż but.
Powrót, przysiad, dwa podskoki,
w miejscu bieg i skłon głęboki.

Wymach rączek w tył, do przodu
i rannego nie czuć chłodu.

2. „Po łące biega lato” – słuchanie piosenki i rozmowa na temat jej treści.

Rodzic zaprasza dziecko do rozmowy:

    • Jaką mamy porę roku?
    • Jakie zmiany zauważyłes/łaś w przyrodzie?
    • Czy wiesz, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu?
    • Posłuchaj uważnie piosenki i zastanów się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato

 

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

 

 

Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…

Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…



Po wysłuchaniu piosenki Rodzic prosi dziecko o opowiedzenie, gdzie można spotkać lato.



3. „Poranny trening śpiewu ptaków” - ćwiczenia narządów artykulacyjnych.

Dziecko wciela się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. Rodzic za pomocą określonych gestów pokazuje dziecku, jakie ma wydobywać dźwięki:

- wysoko uniesiona ręka – dziecko wysoko piszczy: Pi, pi, pi…

- zataczanie koła palcem wskazującym – dziecko naśladuje odgłos: Trr…

- Rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dziecko rytmicznie wypowiada: Czy, czy, czy…

- falisty ruch ręką – dziecko mówi: Fi ju, fi ju, fi ju…

Można posłuchać wspólnie śpiewu ptaków. Linki znajdują się poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=9INVrVQRpus

https://www.youtube.com/watch?v=ORcg-DtpeMI



4. „Lato czarodziej” - Rodzic będzie odgrywało rolę lata, włącza muzykę, a dziecko porusza się po pokoju zgodnie z charakterem nagrania. Jeżeli Lato zaklaszcze, dziecko zatrzymuje się, Rodzic wyłącza muzykę i mówi, w co dziecko ma się zamienić np. samolot, żaba, wąż, piłka. Dziecko stara się odzwierciedlić ruchem to, co zaproponowało Lato. Naśladowanie trwa tak długo, dopóki Lato ponownie zaklaszcze (wówczas Rodzic włącza i zabawa rozpoczyna się od początku)



5. Obrazy lata” - ćwiczenie spostrzegawczości, logicznego myślenia. Przedstawiamy dziecku różne obrazki, a dziecko wyszukuje te, które kojarzą się latem np. motyle, słońce, muszla, morze, wiaderko i łopatka, rower, leżak, maliny, truskawki, kwiaty, zieleń, biedronka, okulary, wiśnie, czereśnie. Dziecko wybiera odpowiednie obrazki i podpisuje je słowem „lato”, przy czym nie ma tu jednej właściwej odpowiedzi, jeśli dziecko potrafi uzasadnić swój wybór – każda odpowiedź jest właściwa.



6. „Przetwory owocowe” - przygotowujemy 7 kopert, z pociętymi na części obrazkami przedstawiającymi owoce: wiśnie, jeżyny, poziomki, truskawki, porzeczki, jagody, maliny. Dziecko układa obrazki i podaje nazwy owoców. Rodzic zadaje pytania:

    • Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny, jeżyny)
    • Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny, wiśnie, porzeczki)
    • Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, kompoty, galaretki)



7. DLA CHĘTNYCH: Rodzic prezentuje oklejone słoiki, w których są letnie przetwory owocowe. Dziecko rozpoznając po zapachu odgadują, z jakich owoców jest ten produkt. Po udzieleniu odpowiedzi dziecko sprawdza, czy dobrze odgadło, zaglądając pod słoik, gdzie jest przyklejony obrazek.



8. W miarę możliwości wycieczka do pobliskiego parku lub lasu, obserwacja barw w przyrodzie, podawanie nazw kwiatów i innych roślin



Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych. Rodzic odczytuje zdania:

1. „Mieć dwie lewe ręce”.

2. „Mieć muchy w nosie”.

3 „Siedzieć jak na szpilkach”.

4. „Spać jak kamień”.

Dzieci wpisują obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie dzieci odczytują zdania z poznanych liter, wpisują numer obrazka, który ilustruje dane zdania. Na koniec ilustrują przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach”.



Wtorek 16. 06. 2020

TEMAT: Burza.

Cele ogólne:

- utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się podczas burzy

- ćwiczenie umiejętności matematycznych poprzez odtwarzanie treści opowiadań ilustrowanych

- wspomaganie rozwoju umysłowego poprzez eksperymentowanie, sprawdzanie i weryfikowanie hipotez

 

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

*  „Plażowanie” – dziecko stawia stopę np. na woreczku gimnastycznym. Na dany sygnał podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie wykonuje raz jedną, raz drugą nogą. Następnie w siadzie prostym podpartym przekłada palcami prawej stopy woreczek leżący przy lewej stopie i na odwrót. Na koniec rzuca woreczkiem do celu – dużego pojemnika.

* „Orzeźwienie” – rodzic daje dziecku pustą butelkę plastikową. Dziecko w siadzie klęcznym kładzie butelkę przed kolanami, dłonie na butelce – odsuwa butelkę szybkim ruchem w przód i przysu­wa do kolan. Potem w leżeniu przodem zgina ręce w łokciach, dłonie trzyma na ziemi przy barkach, butelkę stawia w małej odległości od twarzy. Robi głęboki wdech nosem i silny wy­dech ustami w stronę butelki. Powtarza ćwiczenie kilkakrotnie, starając się silnym wydechem przewrócić butelkę. Następnie w leżeniu przodem trzyma butelkę w jednej ręce i przekazuje ją ruchem okrężnym z ręki do ręki przed twarzą i za plecami w jednym i w drugim kierunku (ręce cały czas proste w łokciach). Na koniec w leżeniu tyłem trzyma oburącz butelkę za głową. Bu­telka leży poziomo. Podnosi nogi i ręce i stara się dotknąć stopami butelki, po czym wraca do pozycji wyjściowej.

* „Przeciąganie liny” – dziecko i rodzice lub rodzeństwo podzielone na dwa zespoły przeciągają linę. Wygrywa zespół, który przeciągnie drugą drużynę za wyznaczoną linię. Dziecko może się siłować w różnych kombina­cjach zespołów.

* „Pokrzywa” – dziecko siedzi naprzeciwko rodzica. Rzucają do siebie  piłkę wymieniając nazwy warzyw, owoców, krzewów. Na słowo „pokrzywa” nie można złapać piłki. Kto się pomyli, robi np. trzy przysiady.

2. „Burza” - zagadka M. Przewoźniaka

 

Co się dzieje tam u góry?

Wielką wojnę toczą chmury?

Wciąż na siebie nacierają

I strzelają, i błyskają?

Co się tam na górze dzieje?

Że się nam na głowy leje?

Od błyskawic niebo trzeszczy,

A nam w butach chlupie deszczyk.

Ciemne niebo dudni, świeci…

Co się dzieje tam na górze?

Wiedzą to na pewno dzieci:

Oglądamy groźną… (burzę)

 

Po przeczytaniu zagadki Rodzic prosi dziecko, aby nazwało dźwięki, które w niej opisano. Następnie prowadzi rozmowę:

- Jak należy zachować się w czasie burzy?

Dziecko formułuje swoje przypuszczenia lub dzieli się swoją wiedzą. Następnie Rodzic podsumowuje zdobyte informacje.

Podczas burzy:

- należy unikać wysokich obiektów

- nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami

- należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu

- nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy

 

3. „Co słyszysz?” - ćwiczenia słuchowe.

Rodzic włącza nagranie z odgłosami: ulewy, grzmotu, małego deszczyku, wichury. Dziecko stara się rozpoznać, co słyszy i podać nazwy tych zjawisk.

https://www.youtube.com/watch?v=WzWvY44e5sc

 

 

4. „Kapie, pada, leje” - szukanie wyrazów mówiących o tym, co robi deszcz: kapie, pada, leje, mży, kropi, siąpi. Kojarzenie tych dźwięków.

- uderzanie palcami w bębenek lub garnek – kapie, kropi

- przesuwanie palcami po bębenku – siąpi, mży

- uderzanie pałeczką lub drewnianą łyżką – pada

- mocne uderzanie pałeczką – leje

Ilustrowanie rodzaju deszczu ciałem:

- mżawka – pocieranie dłońmi o uda

- silniejszy deszcz – klepanie dłońmi o uda

- ulewa – tupanie nogami

 

5. „Skąd się bierze burza?” - eksperyment dla chętnych.

Rodzic proponuje dziecku przeprowadzenie doświadczenia, do którego będą potrzebne: szklanka, blaszane denko (pokrywka puszki), balonik, kawałek wełnianej tkaniny. Rodzic przygotowuje instrukcję obrazkową lub tłumaczy poszczególne etapy eksperymentu.

Instrukcja:

* Na suchej szklance umieszczamy blaszane denko.

* Nadmuchujemy balonik.

* Pocieramy energicznie balonik wełnianą szmatką i kładziemy go na denku.

* Zbliżamy palec do brzegu blachy.

Po zakończeniu eksperymentu wyciągamy wnioski – pytamy dziecko:

- Co zauważyłeś/łaś (przepływ prądu)

- Jak to wytłumaczyć? (w wyniku pocierania balonika wytworzyły się ładunki elektryczne – prąd i przeskoczyła iskra, którą można porównać do małej błyskawicy)

 

6. „Burza” - przypomnienie poznanych wiadomości o burzy.

Rodzic pyta dziecko:

- Jak należy zachować się podczas burzy, gdy jesteśmy w domu? (pozamykać okna, wyłączyć: telewizor, komputer, radio, nie rozmawiać przez telefon, ponieważ uderzenie pioruna w urządzenie elektryczne lub telekomunikacyjne może spowodować porażenie)

- Co należy zrobić, gdy burza zaskoczy nas poza domem? (schronić się w bezpiecznym miejscu, w budynku, w jaskini lub w aucie)

- Co chroni budynki przed uderzeniem? (piorunochron)

- Czego należy unikać podczas burzy? (nie wolno chować się pod drzewami, nie wolno stać w wodzie)

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 39b – poruszanie się zgodnie z kodem, kolorowanie obrazka





Środa 17. 06. 2020

TEMAT: Tęcza po deszczu.

Cele ogólne:

- wspomaganie rozwoju umysłowego poprzez eksperymentowanie

- sprawdzanie i weryfikowane hipotez

- rozwijanie spostrzegania wzrokowego poprzez uzupełnianie ilustracji według podanego wzoru

 

1. Wysłuchanie wiersza M. Konopnickiej „Tęcza” https://www.youtube.com/watch?v=0pMRpX9eFvQ

 

2. Jak powstaje tęcza – prezentacja https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

(wyjaśniamy dzieciom, że kolor indygo jest zbliżony do koloru granatowego)

3. „Barwy tęczy” - zabawa ruchowa doskonaląca płynność ruchów w przestrzeni. Przygotowujemy siedem pasków kolorowej bibuły odpowiadających kolorom tęczy (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy i fioletowy) oraz cyfry od 1 do 7. Układamy na dywanie cyfry jedna pod drugą (można najpierw pomieszać kolejność cyfr i poprosić dziecko, aby ułożyło cyfry w odpowiedniej kolejności). Dziecko słucha piosenki „Tęcza cza, cza, cza” i wykonuje improwizacje ruchowe z użyciem pasków bibuły. Podczas przerwy w muzyce Rodzic podaje cyfrę, a dziecko ma za zadanie ułożyć pasek bibuły przy odpowiedniej cyfrze i w ten sposób ułożyć tęczę:

1. Czerwony

2. Pomarańczowy

3. Żółty

4. Zielony

5. Niebieski

6. Granatowy

7. Fioletowy

 

Piosenka „Tęcza, cza, cza, cza” https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4

 

Rodzic podsumowuje zabawę, prosząc o wymienienie kolejno nazw kolorów, które tworzą tęczę. Zabawę tę można przeprowadzić w języku an­gielskim (tęcza – rainbow, czerwony – red, pomarańczowy – orange, żółty – yellow, zielony – green, niebieski – blue, granatowy – dark blue, fioletowy – violet).

 

4. Dla chętnych prezentacja „Jak słoneczko i chmurka tęczę wyczarowały” https://www.youtube.com/watch?v=8aD01XxBqaw

 

5. „Zapamiętaj kolory” - zabawa językowa.

Rodzic prosi dziecko, aby przypomniało nazwy kolorów, które tworzą tęczę w odpowiedniej kolejności. Dziecko określa również głoski w nagłosie (czyli na początku wyrazu). Rodzic zachęca do tego, aby dziecko tworzyło zdania, które ułatwią zapamiętanie kolejności kolorów tęczy.

 

6. DLA CHĘTNYCH zabawy badawcze – robimy tęczę.

* „Tęcza w wodzie” - dziecko nalewa wodę do miski i wkłada do środka lusterko tak, aby opierało się o ściankę. Kierują snop światła latarki na część tafli znajdującej się pod wodą. Na kartce trzymanej nad latarką obserwują tęczę.

* „Jak sprowadzić tęczę” - dziecko kładzie na stole kartkę papieru, w odległości około 10 cm nad papierem trzymają szklankę z wodą. Po chwili powinna pojawić się tęcza.

Rodzic pyta dziecko: Jak myślisz skąd wzięła się tęcza”?

Dziecko próbuje wnioskować, po czym Rodzic wyjaśnia, że wiązka białego światła odbija się w lustrze. Gdy wychodzi z wody, załamuje się. Tęcza powstaje na skutek załamania i odbicia światła słonecznego w kroplach wody. Widzimy ją w postaci barwnego łuku na tle chmur deszczowych lub po deszczu. Powstaje także we mgle wodnej przy wodospadach i fontannach lub zraszaczach ogrodowych. Znika, kiedy wszystkie krople wody opadną lub wyparują.

 

7. „Tęcza” - dowolna praca plastyczna (inspiracji poszukajcie proszę z dzieckiem w internecie wpisując hasło: tęcza prace plastyczne), lub 

 „Tęcza” – praca plastyczna zaproponowana w przewodniku: Potrzebne będą: duży arkusz papieru, gąbki, farby, kolorowy papier, nożyczki, klej. Dziecko maluje tęczę na dużym arkuszu papieru za pomocą gąbek i farb, wycina elementy z papieru kolorowego i nakleja pod tęczą, tworząc dowolny krajobraz.

Podczas malowania tęczy można zainspirować się filmikiem: „Tęcza malowana gąbką”: https://www.youtube.com/watch?v=1q49n6yWQos

 oraz posłuchać piosenki „Malowanie tęczy”:

https://www.youtube.com/watch?v=Gq9l-w8OCGk

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 40a – rysowanie wyniku przeprowadzonego eksperymentu

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 40b – kolorowanie mozaiki zgodnie z kodem

 

Czwartek 18. 06. 2020

TEMAT: Letnia pogoda.

Cele ogólne:

- wspomaganie umiejętności matematycznych rytmicznych poprzez stosowanie nazw dni tygodnia

- tworzenie kalendarza letniej pogody

- doskonalenie umiejętności samogłosek i spółgłosek

 

1. Powitanie piosenką Śpiewających Brzdąców „Pogoda” https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q



2. „Pogoda” – wysłuchanie opowiadania i rozmowa na temat jego treści.

/Bożena Forma/

Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.

Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury – chłopiec ze smutkiem spo­gląda w okno.

Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie założę – coraz bardziej denerwuje się Adaś.

Nie martw się, popatrz, termometr wskazuje wysoką temperaturę – tłumaczy mama.

Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się, jaka będzie pogoda – na ekranie pojawiła się mapa Polski.

Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur – tłumaczy Adasiowi mama. – Wprawdzie widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady.

Adaś wpatruje się w mapę pogody.

Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy na nim pogodę, jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa.

Zegar wybija ósmą godzinę.

Na nas już czas – mama z Adasiem idą do przedszkola.

Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.

Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno, nie spadła ani jedna kropla deszczu. Były spacer nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, cho­ciaż trochę zmęczone.

 

Po przeczytaniu opowiadania rodzic zadaje dziecku pytania: 

- Gdzie wybierał się Adaś?

- Dlaczego chło­piec był zmartwiony?

- Jaką pogodę wskazywała prognoza w telewizji?

- Jaka pogoda była na wy­cieczce?

3. „Pogoda” – zabawa ruchowa z piłką:

https://www.youtube.com/watch?v=5lJl4LyZ9M8

 

4. „Zjawiska atmosferyczne” – zabawa. Do tej zabawy potrzebne będą: ilustracje lub zdjęcia przedmiotów i zjawisk kojarzących się z latem oraz litery.  Rodzic rozmawia z dzieckiem o zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla poszczególnych pór roku. Pyta: 

- Czym różni się lato od innych pór roku?

- Co dzieci robią w lecie, jaki to dla nich czas? 

Prezentuje dziecku piktogramy zjawisk kojarzących się z latem: słonkowiatrupałpiorunulewa. Dziecko dopasowuje nazwy do poszczególnych ilustracji. Następnie układa nazwy z liter, rozpoznaje i nazywa spółgłoski oraz samogłoski.

Krótka prezentacja zjawisk atmosferycznych https://www.youtube.com/watch?v=uQMjztYYuuk

5. Zagadki pogodowe https://www.youtube.com/watch?v=Brw0UwYHIYg

6. „Prognoza pogody” – tworzenie mapy pogody. Rodzic prezentuje dziecku mapę Polski, przypina na niej sym­bole zjawisk pogodowych. Wspólnie z dzieckiem odczytuje z mapy prognozę pogody. Nazywa i wska­zuje kierunki na mapie: północpołudniewschódzachód. Następnie zapowiada pogodę na następ­ne trzy dni, a dziecko samodzielnie tworzy na jej podstawie mapę pogody.

 Pomocna może być prezentacja https://www.youtube.com/watch?v=GUyLgBSh_Rk

7. „Pogodowe rytmy” – zabawa ruchowa. Rodzic prosi dziecko o określenie głosek w nagłosie (czyli na  początku) następujących słów: słońcedeszczburzatęcza. Następnie zachęca dziecko, aby powtarzając rytm: słońcedeszczburzatęcza, ułożyło rytm z liter  w odpowiedniej kolejności - s, d, b, t.

 Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 41a – łączenie w pary obrazka z cieniem, odszukiwanie i odczytywanie liter, tworzenie z nich wyrazów

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 41b – uzupełnianie ilustracji symbolami pogody, czytanie globalne nazw dni tygodnia

 

Piątek 19. 06. 2020

TEMAT: Lato w sztuce.

Cele ogólne:

- kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z dziełami malarskimi

- doskonalenie umiejętności określania kierunków na kartce papieru

- rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach

 

1. Polskie krajobrazy – prezentacja https://www.youtube.com/watch?v=kHg_tid5mP4

2. Piosenka "Polskie krajobrazy" https://www.youtube.com/watch?v=lQUZy3vDr4g

 

3. „Letnie krajobrazy”  dziecko ogląda  wspólnie z rodzicem  zdjęcia  z  różnymi letnimi krajobrazami (w dostępnych książkach lub w Internecie). Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat zdjęć – podaje nazwę środowiska przyrodniczego i krajobrazu (np. morski, górski, las, łąka, jezioro, rzeka). Następnie proponuje dziecku namalowanie farbami akwarelowymi i pędzlem letniego pejzażu. Dziecko zamyka oczy i przy nagraniu „Lato” A. Vivaldiego (linki znajdują się poniżej) wyobraża sobie krajobraz, jaki chciałyby namalować.  Rodzic zachęca dziecko do tworzenia nowych barw przez mieszanie ko­lorów, tak jak robią to malarze.

Nagranie „Lato” A. Vivaldiego:

https://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE

https://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFs



Można obejrzeć wspólnie filmiki na temat malowania akwarelami:

https://www.youtube.com/watch?v=5DBv-5afhsY

https://www.youtube.com/watch?v=CJkvqwgcDRk

https://www.youtube.com/watch?v=M3G4qcJtopQ



4. „Letni krajobraz”  oglądanie wspólnie z dzieckiem (w dostępnych książkach lub w Internecie) obrazów różnych artystów malarzy, na których przedstawione są letnie krajobrazy oraz rozmowa na temat prac. Rodzic zachęca dziecko do wypowiedzenia się na temat  prac artystów: 

- Co Ci się najbardziej podobało w obrazach?

- Które z nich najbardziej Ci się podobały i dlaczego?

- Co one przedstawiają?

- Jakich kolorów użyli malarze w swoich obrazach?

- Jakie emocje wywołują w Tobie te obrazy?

- Czy sztuka to tylko obrazy?

 

5. „Po łące biega lato” – zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki.

Linki do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=sxr97u9cR8U

https://www.youtube.com/watch?v=MaKPsYlzQkY

Rodzic zaprasza dziecko do słucha­nia utworu i interpretowania ruchem jego treści. Może proponować pewne gesty, odpowiadające słowom piosenki, może również zachęcić dziecko do swobodnej interpretacji.

 

6. „Paluszkowy twister” – zabawa w parach z wykorzystaniem „Księgi Zabaw z Literami” str. 80–81. Dziecko postępując zgodnie z instrukcją obrazkową z Wyprawki 65 tworzy własną grę i rozgrywa ją w parach – pstryka palcem strzałkę, ustawia określony palec na polu we wskazanym kolorze.

 

 Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 42a – odszukanie wśród liter ukrytych wyrazów i dopasowanie ich do obrazka

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 42b – nazywanie przedmiotów, pisanie pierwszej i ostatniej litery nazwy obrazka



Ostatnia GARŚĆ ŁAMIGŁÓWEK w niedzielę 21. 06. 2020

Życzę miłej pracy i pozdrawiam serdecznie

pani Monika

 

 

Data dodania: 2020-06-14 13:20:34
Data edycji: 2020-06-15 06:51:59
Ilość wyświetleń: 523
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej