Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

GARŚĆ ŁAMIGŁÓWEK DLA MOICH MĄDRYCH SÓWEK - zadania 22.06.2020 - 26.06.2020

KOCHANI!!!

W ostatnim tygodniu WAKACJE! Podaję plan pracy na najbliższe dni.

 

Powtórzcie proszę piosenki:

 

Pożegnamy przedszkole https://www.youtube.com/watch?v=lRMUV5_36ZE

 

Przedszkola czas już minął https://www.youtube.com/watch?v=8JYyc0eSl_c

 

Góry do góry (ta jest nowa) https://www.youtube.com/watch?v=sdQGqO9xuao



Poniedziałek 22. 06. 2020

TEMAT: W górach.

Cele ogólne:

- utrwalenie zasad bezpieczeństwa, w tym bezpiecznego poruszania się po szlakach turystycznych



1. Wprowadzenie do tematu piosenką „W góry” https://www.youtube.com/watch?v=FDY3HNRUaeE



2.Rozgrzewka na dobry początek dnia:

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w



3. „Góry to…” – zabawa w skojarzenia. Rodzic pokazuje mapę fizyczną Polski (można również skorzystać ze źródeł internetowych). Zadajemy pytania:

- Przypomnij sobie czy byłeś/aś kiedyś w górach?

- Jak się nazywają góry w Polsce?

- Jak wyglądają góry?

- Czym się od siebie różnią?

- Co można robić w górach?

- Jakie zwierzęta i rośliny można spotkać w górach?

- Jak powinniśmy się zachowywać na szlaku turystycznym?.

Rodzic pomaga dziecku zlokalizować na mapie Góry Świętokrzyskie, Karpaty, Sudety, prezentuje pejzaż górski.



4. „Góry, nasze góry” – słuchanie wiersza. Rodzic tłumaczy pojęcia: hale, baca.

Góry, nasze góry Janina Porazińska

Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.

Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.

Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.

Kto was przewędrował? Góral rodowity.

Zadajemy dziecku pytania:

- Kto to jest góral?

- Gdzie według wiersza góral wypasa owce?

- Co to są hale?

- Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?

Rodzic przygotowuje i prezentuje napisy: hale, baca, owce, Tatry. Dziecko je czyta , następnie układa wyrazy z liter Alfabetu.



5. „W górach” – zapoznanie dziecka z nazwą najwyższych polskich gór i ich szczytami. Jeszcze raz korzystamy z mapy. Pokazujemy dziecku na mapie Polski pasmo Tatr. Prezentujemy napis Tatry, który dziecko jeszcze raz odczytuje. Następnie dziecko stara się odczytać nazwy rzek, które mają swoje źródła w Tatrach, oraz nazwy miejscowości
z tego regionu. Rodzic wspólnie z dzieckiem omawia góralskie tradycje: stroje ludowe, gwarę i potrawy (w miarę potrzeby korzystamy ze źródeł Internetu).



6. Oglądanie prezentacji „Bezpieczeństwo w górach/Bezpieczne wakacje # 2” https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio



7. „Na górskim szlaku” – Tworzymy tor przeszkód imitujący górski szlak. Podczas jego pokonywania mogą pojawić się przeszkody, które tworzymy z dostępnych w domu przedmiotów (skakanka, koc, poduszki, pufy itd.) np. przejście po kamieniach, skok przez kałuże, przejście przez kładkę nad strumykiem, wąska ścieżka. Dziecko wraz z rodzicem pokonuje przeszkody, zachowując bezpieczne odległości, ostrzegając się nawzajem przed niebezpieczeństwem, pomagając sobie wzajemnie.

 

8. „Górski pejzaż” – praca plastyczna. Przygotowujemy dla dziecka duży arkusz papieru, pędzle i farby. Zadaniem dziecka jest namalowanie górskiego pejzażu.

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 43a i 43b – wycinanie dwustronnych puzzli, układanie wybranego obrazka, naklejenie go na kartce

 

DLA CHĘTNYCH „Bolek i Lolek – wycieczka w góry” https://www.youtube.com/watch?v=Qv0VGg90b-8



Wtorek 23. 06. 2020

TEMAT: Nad wodą.

Cele ogólne:

- określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów związanych z morzem, tworzenie łańcucha skojarzeń językowych

 

1. Wstajemy wszystkie śpiochy i rozpoczynamy kolejny dzień:

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

 

2. „Słoneczny łańcuch skojarzeń” – łańcuch skojarzeń. Rodzic wyjaśnia, że zabawa polega na tworzeniu łańcucha skojarzeń. Rodzic mówi słowo: słońce i prosi, aby dziecko  powiedziało słowo, które kojarzy się ze słońcem. Teraz rodzic ma powiedzieć słowo kojarzące się z poprzednim. Zabawę można przeprowadzić z wykorzystaniem słownictwa w języku obcym, np. angielskim (słońce – sun, gorąco – hot, lato – summer, piasek – sand, plaża – beach).

 

3. „Nad morzem” – I znowu praca z mapą (atlasem). Rodzic prezentuje dziecku na mapie Polski obszar Morza Bałtyckiego. Zachęca dziecko do przeczytania nazw państw, które mają dostęp do morza, odczytania nazwy polskich rzek, które do niego uchodzą. Następnie zadaniem dziecka jest rozpoznawanie i wyodrębnienie głoski w nagłosie (na początku) i wygłosie (na końcu) słów: mewy, fale, wiatr i ułożenie nowych słów zaczynających się od wyodrębnionych głosek (słowa powinny być związane z morzem). Przypominamy dziecku, że w języku polskim nie występują wyrazy zaczynające się od głoski y.

 

4. Obejrzyjmy piękne krajobrazy:

https://www.youtube.com/watch?v=Qd7XMXQSZjY

https://www.youtube.com/watch?v=_M_XevPzdy8

 

5. „Plażowe zagadki” – Przygotowujemy  w miarę możliwości żółty materiał i zwracamy uwagę na wybrane przedmioty, które są pod nim schowane. Wyjaśniamy, na czym będzie polegała zabawa: Wiatr wiejący na plaży przykrył piaskiem różne przedmioty. Twoim zadaniem jest odgadnięcie za pomocą dotyku, co ukryło się pod piaskiem. Następnie  dziecko dotyka rzeczy spod materiału, odgaduje, co to za przedmiot. Następnie dzieli jego nazwę na sylaby i głoski, przelicza je, podaje pierwszą, kolejną i ostatnią głoskę, podaje słowo, które się rymuje z daną nazwą, układa zdanie z daną nazwą.

 

6. Prezentacja „Bezpieczeństwo dzieci nad wodą/Bezpieczne wakacje # 1” https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA



7. „Zapamiętaj ten wzór” – zabawa kształtująca pamięć wzrokową i spostrzegawczość. Rodzic układa ze sznurka na dywanie wzór fali. Dziecko chodzi wzdłuż sznurka drobnymi kroczkami. Następnie rodzic usuwa sznurek, a dziecko idzie według zapamiętanego wzoru.

 

8. Jeżeli jest w domu większa liczba domowników można pobawić się w zabawy:

Panie Rekinie, czy możemy przepłynąć przez morze?” – Wyznaczamy linami dwa brzegi morza. Wybrana osoba stoi w morzu i jest rekinem. Pozostałe osoby znajdują się na jednym brzegu i pytają: Panie rekinie, czy możemy przepłynąć przez morze? Rekin odpowiada: Tak, jeśli macie coś w kolorze… i wymienia kolor. Osoby, które mają coś w tym kolorze, mogą spokojnie przejść na drugi brzeg. Pozostałe muszą tam dotrzeć w taki sposób, by nie złapał ich rekin. Złapana osoba zostaje nowym rekinem.

 „Rekin i krab” – Układamy na podłodze linię ze skakanek. Umawiamy się z osobami, które uczestniczą w zabawie, że z jednej strony linii jest morze, z drugiej – piasek. Na hasło rodzica: krab! Osoby muszą uciec z piasku przed krabem – przeskoczyć na morze. Na hasło rodzica: rekin! Osoby uciekają z morza na piasek. Podajemy hasła coraz szybciej, można je przeplatać innymi hasłami dla zmylenia.

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 44a – łączenie liczb od najmniejszej do największej, rysowanie rybek według instrukcji, zapisywanie i obliczanie działania.

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 44b – podawanie nazw obrazków, dzielenie nazw na sylaby, pisanie sylab po śladzie, dopisywanie brakujących sylab

 

DLA CHĘTNYCH

Bolek i Lolek na wakacjach – Nad morzem https://www.dailymotion.com/video/x6pmesb

Bolek i Lolek nad jeziorem https://www.youtube.com/watch?v=6O4sc7Gn0o8



Środa 24. 06. 2020

TEMAT: Bezpieczne wakacje.

Cele ogólne:

- utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się nad wodą, w lesie, w górach

- wdrażanie do rozpoznawanie symboli i znaków oraz podawania ich nazw

 

1.Na dobry początek dnia ćwiczenia rozciągające dla dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=QhOmBWBS2_s

 

2. Piosenka „Bezpieczne wakacje” https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

 

3. „Wyruszamy w podróż” – rozmowa kierowana na temat planowania podróży. Rodzic pyta dziecko: O czym należy pamiętać, gdy wyrusza się w podróż? Dziecko zastanawia  się nad  listą rzeczy, które są niezbędne, np. na wycieczce w górach, na wakacjach nad morzem, na wycieczce w lesie, nad wodą, na łące. Następnie rodzic omawia  z dzieckiem środki transportu, którymi można udać się w podróż. Prezentuje bilety lotnicze, autobusowe i kolejowe (źródło Internet) Wspólnie z dziećmi odczytuje informacje o podróży zamieszczone na biletach.

 

4. „Wakacyjne rady” – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści. Tłumaczymy: Żeby wakacje były przyjemne i bezpieczne, musisz zachowywać się w odpowiedni sposób. Posłuchaj wiersza z wakacyjnymi radami i postaraj się je zapamiętać.

Wakacyjne rady” Wiera Badalska

Głowa nie jest od parady,

służyć ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj,

kiedy słońce pali.  

Płynie w rzece woda

chłodna, bystra, czysta,

tylko przy dorosłych

z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane,

gdy zobaczysz w borze:

Nie zrywaj! Nie zjadaj! –

bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie,

jaka rada stąd wynika:

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,

ale ważna rada:

idąc na wycieczkę pieszą

dobre buty wkładaj!

Po lekturze wiersza rozmawiamy z dzieckiem na temat jego treści. Prosimy o wymienienie i omówienie wszystkich rad, które się w nim znalazły.

 

5. „Przestrzegaj zasad” – rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji. Przypomnienie numerów alarmowych: 112, 999, 998, 997. Przypominamy zasady dotyczące bezpiecznego zachowania podczas wakacji. Dziecko przyporządkowuje każdą zasadę do odpowiedniego zdania, które wymieniamy. Przykładowe zdania: Dzieci bawią się pod parasolem. Dzieci kąpią się w obecności rodziców. Palenie ogniska w dozwolonym miejscu. Sprzątanie śmieci po wypoczynku w lesie.

 

Dla chętnych do posłuchania piosenka Śpiewających Brzdąców "112 Numer Alarmowy" https://www.youtube.com/watch?v=R3Qp8KfJSHw

 

6. Bezpieczne wakacje – prezentacja dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=CQkc4Dfe1aw



7. „Pomocne znaki” – nauka odczytywania znaków. Prezentujemy znaki, które informują, co wolno robić, lub zakazują różnych aktywności ze względu na możliwe niebezpieczeństwa (znów pomocne źródło: Internet). Dziecko próbuje samo sformułować, co oznaczają konkretne znaki, np.: pole namiotowe, plaża strzeżona, punkt informacji turystycznej, zakaz kąpieli, zakaz rozpalania ognisk. Dziecko porównuje kształty i kolory znaków.

 

8. „Mali ratownicy” – zabawa muzyczna połączona z nauką zasad. Dziecko dostaje „megafon” (rolka po papierze toaletowym). Rodzic odtwarza dowolny utwór instrumentalny, a dziecko tańczy z rolkami według własnego pomysłu. Na przerwę w muzyce rodzic wymienia fragment po fragmencie wybraną zasadę dotyczącą bezpieczeństwa podczas wakacji, a dziecko powtarza ją przez megafon – jak ratownicy na plaży.

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 45a – podawanie nazw przedmiotów i zwierzęcia na obrazkach, wpisywanie liter do właściwych okienek, odczytanie hasła

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 45b – poruszanie się po planszy zgodnie z kodem, rozmowa na temat miejsc przedstawionych na zdjęciach

Park Wodny” - praca z Księgą Zabaw z Literami strony 82 – 83 – opowiadanie o ilustracji, czytanie tekstu wyrazowo – obrazkowego



DLA CHĘTNYCH

Bolek i Lolek „Wakacyjne szlaki” https://www.youtube.com/watch?v=PTn_A8SQz9c



Czwartek 25. 06. 2020

TEMAT: Moi przyjaciele.

Cele ogólne:

- przygotowanie do rozstania z przedszkolem i przedszkolnymi przyjaciółmi

- wskazanie sposobów na podtrzymanie kontaktu z przyjaciółmi z grupy



1.Poćwiczmy razem z naszym dzieckiem:

https://www.youtube.com/watch?v=KniRXGMjzt8

https://www.youtube.com/watch?v=NCBU-ooNIqI

https://www.youtube.com/watch?v=AUWseC6wyak

 

2. „Mój przyjaciel” – rozmowa na temat przyjaciół, próba określania, kto to jest przyjaciel. Zadajemy pytania naprowadzające:

- Kogo nazywamy przyjacielem?

- Czym przyjaciel różni się od kolegi?

- Jak powinien się zachowywać przyjaciel?

- Co to znaczy, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie?

Następnie siadamy z dzieckiem, podajemy sobie piłkę i kończymy zdanie: Mój przyjaciel jest… – staramy się dodać jak najwięcej określeń.



3. Słuchanie piosenki „Przyjaciela mam” https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8



4. „Koleżanki i koledzy” – Wykonanie pamiątkowej planszy przedstawiającej rysunki wszystkich dzieci z grupy. Przygotowujemy karton w dużym formacie. Dziecko wykonuje rysunki dzieci ze swojej grupy przedszkolnej. Z pomocą rodzica dziecko podpisuje imieniem każdą narysowaną postać. Na koniec dziecko mówi, z kim z grupy lubiło się bawić w mijającym roku i dlaczego.



Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 46a – czytanie zdań, rysowanie lodów, wykonywanie obliczeń, łączenie podpisów z właściwymi obrazkami

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 46b – podawanie nazw przedmiotów na ilustracjach, wyszukiwanie nazw w wykreślance

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 48a – kącik grafomotoryczny, pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obrazkami, wyjaśnianie wieloznaczności podanych wyrazów



Piątek 26. 06. 2020

TEMAT: Wakacje!

Cele ogólne:

- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej poprzez zabawy ruchowe

- dzielenie się z innymi swoimi planami wakacyjnymi

 

1. Nie wiem czy wiecie, ale dzisiaj jest ostatni dzień roku szkolnego. I zaczynają się wakacje. Poćwiczmy:

https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

 

2. „Zakończenie roku” – Rodzic przeprowadza z dzieckiem rozmowę na temat kończącego się roku przedszkolnego:

- Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku, który minął?
- Z kim najbardziej lubiłeś/aś się bawić?

- Czym lubiłeś/aś się bawić?

- Czego się nauczyłeś/aś w tym roku?

- Czym szkoła różni się od przedszkola?

Ważne, by budować w dziecku pozytywne skojarzenie ze szkołą, zachęcać do podtrzymywania przedszkolnych znajomości.



3. Lato wreszcie! – wysłuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.

Lato wreszcie! Urszula Kozłowska



Już walizki w bagażniku,

torba, plecak, pięć koszyków…

Czy na pewno wszystko mamy?!

Bo za chwilę wyjeżdżamy!

Tata już przy kierownicy,

denerwuje się i krzyczy.

Szkoda przecież każdej chwili!

Jedźmy w końcu, moi mili!

Lato, lato, lato wreszcie

Nie będziemy siedzieć w mieście!

Wszyscy więc wsiadają prędko:

Dziadek Władek z wielką wędką,

Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek,

Mama (niosąc stos kanapek),

Moja siostra z parasolką

i braciszek z deskorolką,

potem ja z piłkami dwiema…

lecz już dla mnie miejsca nie ma!

Lato, lato, lato wreszcie,

Czy będziemy siedzieć w mieście?

Tata mówi: – Nie ma strachu,

jeszcze miejsce jest na dachu.

Więc mi trochę zrzedła minka:

Ja na dachu? Ja… dziewczynka?

 Tata tylko kręci głową:

Cóż za pomysł, daję słowo?!

Oj! Córeczko moja mała,

coś ty sobie ubzdurała?

 Lato, lato, lato wreszcie,

 Nie będziemy siedzieć w mieście!

Już na dachu stos bagaży,

a ja uśmiech mam na twarzy.

Siedzę sobie obok mamy,

no i wreszcie wyjeżdżamy!

Słońce nam wskazuje drogę –

 już doczekać się nie mogę!

Wiem, że w dali na nas czeka

Las szumiący, łąka, rzeka…

Lato, lato, lato wreszcie,

Nie będziemy siedzieć w mieście!

Po lekturze wiersza rozmawiamy z dzieckiem na temat jego treści:

- O czym jest wiersz?

- Dokąd wyjeżdżają bohaterowie wiersza?

- Co ze sobą zabierają?



4. „Pociągi przyjaźni” – zabawa ruchowa. Zapraszamy do zabawy wszystkich domowników. Dziecko jest maszynistą. Porusza się ono między pozostałymi osobami przy spokojnej muzyce i dotknięciem zaprasza je do podróży. Dotknięte osoby tworzą kolejne wagoniki pociągu. Kiedy wszystkie osoby znajdą się już w pociągu, poruszają się rytmicznie przy dźwiękach znanej melodii:

https://www.youtube.com/watch?v=YVO-4b6BTFs

 

5. „Moja wyspa” – praca techniczna. Przygotowujemy materiał plastyczny i przyrodniczy: piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, masę solna, plastelinę. A także rolki po papierze toaletowym, plastikowe zakrętki, drobne koraliki. Dziecko przygotowuje swoją wyspę na talerzyku jednorazowym, wypełnia go grubą warstwą masy solnej z piaskiem, którą zagospodarowuje według własnego pomysłu. Wyspę układa na oceanie zrobionym na pogniecionej przezroczystej folii, pod którą wkłada muszle, kamyki
i cienkie paski zielonej krepiny. Na koniec opowiada o swojej wyspie – co się na niej znajduje, jak można tam spędzić wolny czas, z kim chciałyby się tam znaleźć.

 

Proszę wykonać w tym dniu pracę:

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 47a – rozwiązywanie rebusów i rysowanie po śladzie i według instrukcji.

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 47b – rysowanie wakacyjnych planów.

Karty Pracy Plac Zabaw karty 4 strona 48b – kącik grafomotoryczny, łączenie liczb od najmniejszej do największej, kolorowanie liter, odczytywanie napisu.



ŻYCZĘ WAM KOCHANE SÓWKI I WASZYM RODZICOM WESOŁYCH WAKACJI

PANI MONIKA

Piosenka „Lato na dywanie” https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

 

 

Data dodania: 2020-06-21 13:35:41
Data edycji: 2020-06-21 14:01:03
Ilość wyświetleń: 724
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej