GRUDZIEŃ
Tematy tygodniowe:
1. Coraz zimniej
2. Świąteczne przygotowania
3. Wesołych Świąt
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
poznanie nowej wartości „cierpliwość”, rozpoznanie i nazwanie sytuacji, w których trzeba być cierpliwym, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw, poznanie zjawisk zwiastujących nadejście zimy, doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem, zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
poznanie sposobów ochrony przed zimnem, wzbogacanie słownictwa związanego z częściami odzieży, zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze,
rozwijanie słuchu fonetycznego,
poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę, poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych,
kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy, rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania, rozwijanie umiejętności budowania spójnej logicznie wypowiedzi na zadany temat,
rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów,
rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego,
wzbogacanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie umiejętności rozpoznawania drzew iglastych i ich szyszek,
budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań,
poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego, ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia ,wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia,
poznanie roli światła w życiu człowieka i nazw różnych urządzeń wytwarzających światło,
poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym, kształtowanie postawy życzliwości, ukazanie mocy jaką ma dobroć płynąca prosto z serca, poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów,
Zadania do codziennej realizacji:
zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,
zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,
zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,
zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,
słuchanie tekstów czytanych przez N.,
zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,
zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.
W każdy poniedziałek – zajęcia wprowadzające i utrwalające wartość (cierpliwość, dobroczynność).
W każdy wtorek – praca z dziećmi według Metody Dobrego Startu.
W co drugą środę – zajęcia z wykorzystaniem kodowania.
W każdy czwartek – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14