Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Grudzień

GRUDZIEŃ

 

1. Świąteczne pocztówki

2. Zwierzęta zimą

3. Spotkanie przy wigilijnym stole

4. Świąteczne zwyczaje

 

 

 

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 

- Wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami w zabawie.

- Wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach codziennych i sytuacji zabawy.

- Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.

- Zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego zapinania guzików, zakładania szalików, itp.

- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

- Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.

- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

- Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

- Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.

- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

- Rozwijanie umiejętności porównywania długości – posługiwanie się pojęciami: długi, krótki, dłuższy, krótszy.

- Rozwijanie umiejętności orientacji w przestrzeni– posługiwanie się zwrotami z tej strony, z drugiej strony, pomiędzy.

- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

- Rozwijanie percepcji słuchowej.

- Kształtowanie umiejętności wykonywania poleceń zgodnie z instrukcją.

- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

- Kształtowanie umiejętności całościowego czytania swoich imion oraz wyrazów: koperta, karta, sarna, gil, wrona, sikorka, ptaki.

- Kształtowanie umiejętności budowania zdań na temat obrazka; rozwijanie zdań prostych.

- Zwracanie uwagi na czynności wykonywane przez bohaterów na ilustracjach.

- Wyodrębnianie elementów pierwszo i drugoplanowych na ilustracji podczas jej opowiadania.

- Rozwijanie myślenia przyczynowo– skutkowego podczas porządkowania zdarzeń w historyjkach obrazkowych.

- Rozwijanie percepcji wzrokowej podczas składania obrazków z części.

- Zachęcanie do udziału w zabawach parateatralnych z wykorzystaniem kukiełek, sylwet, itp.

- Nauka piosenek i pląsów.

- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

Zestaw zabaw porannych nr: 7, 8.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr: 7, 8.

 

 

Wydarzenia u „Kangurków”

 

05.12 Wyjazd do Człuchowa na spektakl „Brzechwolandia”

08.12 Mikołajki na sportowo

15.12 Jarmark świąteczny

22.12 Wigilia w przedszkolu

 

Skrzypi wóz”

 

1. Skrzypi wóz, wielki mróz,
Wielki mróz na ziemi.
Skrzypi wóz wielki mróz,
Wielki mróz na ziemi.

 

Trzej królowie jadą,
Złoto, mirrę kładą,
Hej kolęda, kolęda.

Trzej królowie jadą,
Złoto, mirrę kładą,
Hej kolęda, kolęda.

2. A komóż takiemu,

Dzieciątku małemu.
A komóż takiemu,

Dzieciątku małemu.

Cóż to za Dzieciątko
Musi być paniątko.
Hej kolęda, kolęda

 

Cóż to za Dzieciątko
Musi być paniątko.
Hej kolęda, kolęda.

3. Pójdę ja do Niego

Poproszę od Niego

Pójdę ja do Niego

Poproszę od Niego

Daj nam Boże Dziecię
Pokój na tym świecie.
Hej kolęda, kolęda.

Daj nam Boże Dziecię
Pokój na tym świecie.
Hej kolęda, kolęda

4. A Jezus malutki,

to Dzieciątko krasne.
A Jezus malutki,

to Dzieciątko krasne.

Cichutkie malutkie
Jak słoneczko jasne.
Hej kolęda, kolęda.

Cichutkie malutkie
Jak słoneczko jasne.
Hej kolęda, kolęda.


5. Pasterze na lirze

na skrzypeczkach grali.
Pasterze na lirze

na skrzypeczkach grali.


Beztroscy do szopy
Prędko przybiegali.
Hej kolęda, kolęda.

 

Beztroscy do szopy
Prędko przybiegali.
Hej kolęda, kolęda.

Data dodania: 2023-12-03 19:26:03
Ilość wyświetleń: 84
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej