GRUDZIEŃ
1. Świąteczne pocztówki
2. Zwierzęta zimą
3. Spotkanie przy wigilijnym stole
4. Świąteczne zwyczaje
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
- Wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami w zabawie.
- Wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach codziennych i sytuacji zabawy.
- Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
- Zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego zapinania guzików, zakładania szalików, itp.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
- Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
- Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
- Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
- Rozwijanie umiejętności porównywania długości – posługiwanie się pojęciami: długi, krótki, dłuższy, krótszy.
- Rozwijanie umiejętności orientacji w przestrzeni– posługiwanie się zwrotami z tej strony, z drugiej strony, pomiędzy.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
- Rozwijanie percepcji słuchowej.
- Kształtowanie umiejętności wykonywania poleceń zgodnie z instrukcją.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Kształtowanie umiejętności całościowego czytania swoich imion oraz wyrazów: koperta, karta, sarna, gil, wrona, sikorka, ptaki.
- Kształtowanie umiejętności budowania zdań na temat obrazka; rozwijanie zdań prostych.
- Zwracanie uwagi na czynności wykonywane przez bohaterów na ilustracjach.
- Wyodrębnianie elementów pierwszo i drugoplanowych na ilustracji podczas jej opowiadania.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo– skutkowego podczas porządkowania zdarzeń w historyjkach obrazkowych.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej podczas składania obrazków z części.
- Zachęcanie do udziału w zabawach parateatralnych z wykorzystaniem kukiełek, sylwet, itp.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Zestaw zabaw porannych nr: 7, 8.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr: 7, 8.
Wydarzenia u „Kangurków”
05.12 Wyjazd do Człuchowa na spektakl „Brzechwolandia”
08.12 Mikołajki na sportowo
15.12 Jarmark świąteczny
22.12 Wigilia w przedszkolu
„Skrzypi wóz”
1. Skrzypi wóz, wielki mróz,
Wielki mróz na ziemi.
Skrzypi wóz wielki mróz,
Wielki mróz na ziemi.
Trzej królowie jadą,
Złoto, mirrę kładą,
Hej kolęda, kolęda.
Trzej królowie jadą,
Złoto, mirrę kładą,
Hej kolęda, kolęda.
2. A komóż takiemu,
Dzieciątku małemu.
A komóż takiemu,
Dzieciątku małemu.
Cóż to za Dzieciątko
Musi być paniątko.
Hej kolęda, kolęda
Cóż to za Dzieciątko
Musi być paniątko.
Hej kolęda, kolęda.
3. Pójdę ja do Niego
Poproszę od Niego
Pójdę ja do Niego
Poproszę od Niego
Daj nam Boże Dziecię
Pokój na tym świecie.
Hej kolęda, kolęda.
Daj nam Boże Dziecię
Pokój na tym świecie.
Hej kolęda, kolęda
4. A Jezus malutki,
to Dzieciątko krasne.
A Jezus malutki,
to Dzieciątko krasne.
Cichutkie malutkie
Jak słoneczko jasne.
Hej kolęda, kolęda.
Cichutkie malutkie
Jak słoneczko jasne.
Hej kolęda, kolęda.
5. Pasterze na lirze
na skrzypeczkach grali.
Pasterze na lirze
na skrzypeczkach grali.
Beztroscy do szopy
Prędko przybiegali.
Hej kolęda, kolęda.
Beztroscy do szopy
Prędko przybiegali.
Hej kolęda, kolęda.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14