Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Grudzień

„SÓWKI”

GRUDZIEŃ

 

Tematy tygodniowe:

  1. Już słychać dzwonki sań
  2. Witamy zimę
  3. Wesołych Świąt

 

Umiejętności dziecka:

  • Pogłębia i podtrzymuje relacje rówieśnicze, współdziała z dziećmi podczas zabawy i czynnościach użytkowych
  • Tworzy historyjki słowno-obrazkowe
  • Formułuje życzenia świąteczne i wypowiada się na temat tradycji świątecznych
  • Zadaje pytania i odpowiada na nie, wyraża swoje myśli w sposób zrozumiały dla innych
  • Słucha ze skupieniem tekstów literackich i wypowiada się płynnie na ich temat
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y
  • Rozróżnia głoski w nagłosie i wygłosie, wymienia wyrazy rozpoczynające się określoną głoską
  • Czyta wyrazy złożone ze znanych liter w powiązaniu z obrazkami
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, rysuje i pisze po śladzie oraz samodzielnie
  • Tworzy układy przedmiotów lub figur geometrycznych
  • Przelicza elementy, wykonuje proste obliczenia
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4
  • Doskonali umiejętność szacowania i przewidywania, dokonuje pomiaru długości za pomocą pasków papieru
  • Rozpoznaje i kontynuuje rytmy, wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem
  • Współtworzy grę planszową, akceptuje wspólnie ustalone zasady i stosuje się do nich
  • Doskonali koordynację wzrokowo-ruchową i równowagę
  • Uczestniczy w zabawach naśladowczych
  • Rozwija percepcję słuchową, różnicuje dźwięki płynące z otoczenia
  • Porusza się przy muzyce i do muzyki
  • Śpiewa piosenkę
  • Muzykuje z użyciem instrumentów
  • Uczestniczy w działaniach plastyczno-projektowych
  • Inicjuje zabawy konstrukcyjne, wykorzystując materiał naturalny
  • Prowadzi obserwacje przyrodnicze, wnioskuje na podstawie obserwacji
  • Poznaje przedmioty wielozmysłowo, określa ich cechy
  • Posługuje się wiedzą dotycząc życia i zwyczajów zwierząt, w tym zwierząt polarnych
  • Rozumie pojęcie niepełnosprawność i zachowania społeczne z nią związane
  • Wie, na czym polega praca na poczcie
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, wykazuje sprawność ciała i koordynację
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wyjścia poza teren przedszkola

 

 

 

Zajęcia dodatkowe

Język angielski – wtorek i czwartek

Religia – wtorek

Rytmika - czwartek

Programy do realizacji

 

Piosenki:       

„Złota gwiazdka”

muz. i sł. J. Kucharczyk

Ciemno, cicho dookoła

w ten świąteczny czas,

tylko gwiazdka na niebiosach

gdzieś prowadzi nas.

Ref: Gdzie nas wołasz złota gwiazdko,

gdzie nam każesz iść?

Do Betlejem, gdzie dziś z nieba

przyszedł Boży Syn. / 2

Ciemno, cicho dookoła

tylko gwiazdki blask,

do ubogiej stajeneczki

dziś prowadzi nas.

Ref: Gwiazdko złota, lśnij tak jasno,

by nie zbłądził nikt,

w długiej drodze do Betlejem

tam, gdzie Boży Syn. / 2

 

“Mikołajkowa Piosenka”

  1. Gdy na niebie gwiazd miliony

A na ziemi śnieg się skrzy

Każde dziecko małe, duże

O prezentach tylko śni

Już tu słychać dźwięk dzwoneczków

Mikołaja sanie mkną

A Mikołaj i renifer tak śpiewają piosnkę swą

Refren: Hoł, hoł, hoł, hoł, hoł

Czy tu grzeczne dzieci są? X 4

  1. Tu jesteśmy Mikołaju

Grzeczny był już każdy z nas

Cały rok przecież czekamy

Na grudniowy piękny czas

Każdy prezent, więc dostanie

I Mikołaj rusza znów

Wiatr zimowy, oprócz śniegu

Niesie echo jego słów

Refren: Hoł, hoł, hoł, hoł, hoł

Czy tu grzeczne dzieci są? X 4

  1. Reniferów ślad zostaje

Pośród roziskrzonych gwiazd

Tyle musi odwiedzić

Małych wiosek, wielkich miast

Więc Mikołaj nie próżnuje

Jego sanie dalej mkną

A Mikołaj i renifer znów śpiewają piosnkę swą

Refren: Hoł, hoł, hoł, hoł, hoł

Czy tu grzeczne dzieci są? X 4

 

 

 

Data dodania: 2024-12-05 21:47:34
Data edycji: 2024-12-05 21:48:39
Ilość wyświetleń: 11
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej