Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Jak pracować z dzieckiem w domu cz. 10

Temat w tym tygodniu to "DZIEŃ DZIECKA"

 

W związku z Dniem Dziecka w tym tygodniu rozmawiamy o dzieciach. Jakie są prawa i obowiązki oraz co oznaczają te pojęcia i dlaczego są ważne. Przedszkolaki ćwiczą właściwe zachowanie podczas wizyt u kolegów i koleżanek, dowiedzą się, co należy robić, będąc gościem, a co – będąc gospodarzem. Warto zapraszać inne dzieci do domu, ucząc dziecko utrzymywania kontaktów społecznych, gościnności, grzecznego zachowania i szukania kompromisów. Próbowaliśmy też mówić Dzień dobry w różnych językach. Te zajęcia miały na celu uświadamianie dzieciom różnorodności kulturowej na świecie.

 

1. "Jakie są moje prawa i obowiązki" rozmowa na temat praw i obowiązków dzieci na podstawie doświadczeń dzieci, wiersza Janusz Korczaka "Prawa dziecka"

 

"O PRAWACH DZIECKA" - Marcin Brykczyński

 

Niech się wreszcie każdy dowie

I rozpowie w świecie całym

Że dziecko to także człowiek

Tyle że jest mały.

Dlatego ludzie uczeni

Którym za to należą się brawa

Chcąc wielu dzieci los odmienić

Stworzyli dla was mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta próbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego

A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi

I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać

I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami

Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania

Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa

A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się w wiersze poukładały

Prawa dla dzieci na całym świecie

Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.

 

2. Prawa dziecka dla każdego -

https://www.youtube.com/watch?v=vBX9JnQY3zc

 

3. Piosenka "Prawa Dziecka"

https://www.youtube.com/watch?v=80lISAvoqT8

 

4. Film edukacyjny "Nasze Prawa"

https://www.youtube.com/watch?v=a-PphP4hT4o

 

 

5. Karta pracy W.53 dzieci opowiadają, co przedstawia ilustracja. Wypychają i przeplatają sznurowadło przez otworytak, aby powstała bujawka. (sznurowadło).

 

6. "Dzieci z różnych zakątków świata"- praca Karta Pracy 41. dzieci kolorują na ilustracji piłki zgodnie z podaną instrukcją oraz kończą rysować rozpoczęty rytm. (kredki + karta pracy).

 

7. Murzynek Bambo

https://www.youtube.com/watch?v=t_Jolf-l7TI

 

8. Zabawa "Si ma ma ka..."

https://www.youtube.com/watch?v=Gcsv-NfX31w

 

9. Piosenka "Wszystkie dzieci nasze są..."

https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ

 

10. Śpiewające Brzdące – Jesteśmy dziećmi – piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 

11. "Jak zachować, gdy do kogoś przychodzimy i gdy kogoś zapraszamy?" - rozmowa na temat dobrego zachowania na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza "KWOKA" Jana Brzechwy.

 

12. Wiersz "Kwoka"

https://www.youtube.com/watch?v=44dL91Z-v-I

 

13. "O czym marzysz?" - rozmowa na temat marzeń dzieci. Kształtowanie umiejętności wypowiedzi o marzeniach i uważnego słuchania tego, co mówi inni.

 

14. Zajęcia o emocjach – cierpliwość, czekanie na swoją kolej podczas zabaw z innymi dziećmi. - Nauka cierpliwości – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat.

 

Nauka cierpliwości Dominika Niemiec

 

Gramy w planszówkę.

przesuwam pionek, raz i dwa.

Najpierw rzuć kostką ty,

potem znów rzucę ja.

Ty będziesz pierwsza mamo,

następnie się zamienimy,

a jeszcze chwilkę później

w coś innego się zabawimy.

Może weźmiemy kredę?

Będę rysować motyle.

Wezmę niebieską i żółtą,

ale dam ci ją za chwilę.

Bo przebywając w grupie,

to bardzo ważna sprawa,

trzeba być cierpliwym i się dzielić

– to nauka, nie tylko zabawa.

 

15. Co to jest cierpliwość ?

https://www.youtube.com/watch?v=sABJQ-XWRtg

 

16. Karta Pracy 42 – "Klocki" (kredki)

 

17. Zajęcia wyrównawcze i rozwijające

 

- doskonalenie umiejętności przeliczania np. Kredek (nazywanie kolorów)

- wykonanie ludzików z rolek papieru toaletowego. Dzieci wykonują ludziki: z rolek papieru toaletowego robią tułów, z papieru kolorowego – głowę, nogi i ręce, a z krepiny – włosy.

 

18. Ćwiczenia z liczeniem – lekcja 4

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

 

19. Zadania dla małych bystrzaków

https://www.youtube.com/watch?v=k-keE_Vd-EE

 

20. Jak zrobić laurkę dla mamy z serc.

https://www.youtube.com/watch?v=BUtlzhXfqmA

 

 

Pozdrawiam serecznie Rodziców i Dzieci :-) Życzę miłej, przyjemnej zabawy – Pani Justyna




Data dodania: 2020-05-27 14:14:12
Data edycji: 2020-05-27 14:14:27
Ilość wyświetleń: 318
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej