Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Jak pracować z dzieckiem w domu cz.12

TEMAT TYGODNIA (8-19.06): LATO.

 

  1. Zadania w książeczce- str. 46, 47, 48, 49.

 

2. W tym i przyszłym tygodniu rozmawiamy o lecie i cechach charakterystycznych tej pory roku. Poznajemy wybrane gatunki roślin rosnących w Polsce (brzoza, lipa, malina, aronia, mięta, babka lancetowata, mniszek lekarski) i dowiadujemy się o ich właściwościach leczniczych.

Dzieci poznają sposoby bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych (silne słońce, burza).

Dowiadują się, jak powstają pewne zjawiska atmosferyczne (deszcz, grad, tęcza, wiatr).

Kolejność kolorów w tęczy można zapamiętać dzięki wierszykowi:

CZŁAPIE POWOLI ŻÓŁWIK ZIEMOWIT, NIESIE GRAJĄCĄ FUJARKĘ.

 

Dzieci poznają pojęcie: „ogród botaniczny” oraz czemu służy zakładanie takich ogrodów i co w nich rośnie.

Rozmawiamy również na zajęciach o małych mieszkańcach łąk: biedronka, motyl, pszczoła, mucha, komar, żaba, ważka.

 

3. Porozmawiajcie z dzieckiem, o kolorach lata. KP nr 47. Wykonajcie pracę plastyczną „Lato” (farby).

Pobawcie się w mieszanie kolorów.

 

4. Na podstawie wiersza „Żeby przyszło już lato” porozmawiajcie z dzieckiem o tym, z czym lato wam się kojarzy.

  "Żeby przyszło lato"

tyle już dni czekam na to
żeby znów przyszło lato
żeby latać jak ptak
żeby poczuć wiśni smak

czary mary
hej dżdżownice
zróbcie ze mnie czarownicę!

czary mary
hej ropuchy
żeby się mnie każdy słuchał!

nie wiem co bym dała za to
żeby już przyszło lato.

 

5. Jak zachowujemy się w czasie burzy, w upalne dni i w czasie silnego wiatru- KP.48.

 

6. Wytłumaczcie dziecku, jak powstaje tęcza. Wspólnie ją namalujcie. Postarajcie się zrobić tęczę w ogrodzie wykorzystując w tym celu wodę z węża ogrodowego.

Pooglądajcie bajeczki o tęczy.

https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU&vl=pl

https://www.youtube.com/watch?v=v4Ud6qymv9A

https://www.youtube.com/watch?v=8aD01XxBqaw

 

7. Wybierz się z dzieckiem na łąkę i porozmawiajcie o roślinach i zwierzętach tam żyjących KP.46.

https://www.youtube.com/watch?v=jFIm5X7xS-U

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 

8. Co to jest ogród botaniczny?

Dlaczego do ogrodu przychodzi wielu artystów? KP. 49.

Artyści przychodzą w piękne miejsca, aby łatwiej znaleźć natchnienie i przyjemniej tworzyć.

 

9. Zajęcia umuzykalniające. Piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=r-UA2b_DIhU

https://www.youtube.com/watch?v=cyRY8PC4n88

 

10. Zdolności matematyczne. W dalszym ciągu doskonalimy przeliczanie do 10. (doskonałe miejsce to łąka).

Utrwalamy nazwy figur geometrycznych.

Doskonalimy umiejętność segregowania (wielkość, kształt, kolor).

https://www.youtube.com/watch?v=WVXRV-cUDGM

 

UWAGI:

Po 20 czerwca poproszę Was Rodzice o spotkanie, w celu odebrania pamiątkowych dyplomów i rzeczy, które pozostały w przedszkolu. Informacje o dokładnej dacie, godzinie i miejscu roześlę SMS.

 

Życzę przyjemnej pracy i zabawy z dzieckiem.

Pozdrawiam moje Maleństwa oraz ich rodziców gorąco.

Następna wiadomosć będzie w przyszły poniedziałek.

Ela

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-06-11 18:51:40
Ilość wyświetleń: 287
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej