Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

JAK PRACOWAĆ Z DZIECKIEM W DOMU CZ.3

Temat tygodnia (6-10.04): PRACA ROLNIKA.

 

  1.  Proszę o wykonanie zadań w książeczce ze stron 25,26. Dodatkowo prace z ZESTAWU I – karty pracy nr 9,10,37,39,41.

  2.  Porozmawiajcie z dziećmi na temat pracy rolnika i na temat maszyn i urządzeń, które pomagają jemu w ciężkiej pracy. Przy okazji można złożyć z dzieckiem traktor- karta nr41

  3.  Utrwalamy pory roku przy okazji rozmów na temat, jak wygląda pole, ogród, sad wiosną, latem, jesienią i zimą. Można wykonać pracę plastyczną- malowanie farbami. Dzieci malują pole, ogród, sad (do wyboru) wiosną.
  4. Jak powstał chleb”- wykonując z dzieckiem kartę pracy nr26 z książeczki, proszę przybliżyć proces powstawania chleba.

  5. Przeczytajcie dzieciom wiersz pt. „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował”

     

    JAK KOTEK ZWIERZĘTA MLEKIEM CZĘSTOWAŁ PDF Drukuj Email

     

    H. Bechlerowa

    1. To jest Filik – kotek bury. Ma wąsiki i pazury.

    Dobry jest ten kotek Filik: chce, by wszyscy mleko pili.

    2. Stanął Filik przy kurniku.

    - Czy chcesz mleka, koguciku?

    Lecz kogucik z kurką czarną na śniadanie jedli ziarno.

    3. Koło żłobu stoi konik. Filik ładnie się ukłonił.

    - Lubisz mleko?

    - Nie, ja rano smaczny owies jem i siano.

    4. Do królika kotek podszedł.

    - Pij, pij mleczko, bardzo proszę!

    Ale królik siadł pod drzewkiem: chrupu, chrupu – gryzł marchewkę.

    5. Przed gołąbkiem Filik staje, słodkie mleko mu podaje.

    - Wypij mleczko sam, Filiku, ja mam groszek w gołębniku.

    6. Więc do krówki poszedł kotek.

    - Czy na mleko masz ochotę?

    - Nie, Filiku, bo ja przecież jem zieloną trawkę w lecie.

    7. Koło furtki kózka biała także mleka pić nie chciała.

    - Zabierz sobie kotku dzbanek! Jajem liście kapuściane.

    8. Poszedł kotek do motyla i dzbanuszek mu nachyla.

    Ale motyl tam na łące pije z kwiatka sok pachnący.

    9. Teraz kotek mleko niesie do wiewiórki w ciemnym lesie.

    Na sosence wiewióreczka gryzie orzech, nie chce mleczka.

    10.Wraca kotek.

    Koło płotka na ścieżynce jeża spotkał.

    Jeżyk woła go z daleka:

    - Bury kotku, daj mi mleka!

    O, bo jeże, tak, jak kotki, bardzo lubią mleczko słodkie.

    Porozmawiajcie z dzieckiem na temat: „Czy wszystkie zwierzęta możemy karmić w ten sam sposób?”, „ Co jedzą zwierzęta wymienione w wierszu?”. Utrwalamy liczenie w zakresie 10.

  6. Piosenki do nauki:https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

  7. https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90
  8.  Jest WIELKI TYDZIEŃ - czas najwyższy na posianie rzeżuchy z Waszymi pociechami. Pięknie przyozdobi stół wielkanocny.

 

Życzę przyjemnej pracy i zabawy z dzieckiem.

Pozdrawiam moje Maleństwa oraz ich rodziców gorąco.

Następna wiaodmosć będzie w przyszły poniedziałek.

Ela J

Data dodania: 2020-04-06 19:41:06
Data edycji: 2020-04-06 19:42:57
Ilość wyświetleń: 402
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej