Czcionka:

A+A-

Kontrast:

KOLEJNE MATERIAŁY DLA KANGURKÓW!

TEMAT TYGODNIA: Święto Mamy i Taty

25.05.2020-29.05.2020

 DZIEŃ 1

Temat: Kwiatek dla Mamy.

1. Ćwiczenia na powitanie: „ Głowa, ramiona, kolana….”

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

2. Utrwalenie Piosenki o beksie.

3. „ Kocham mamę!”- rozmowa na temat relacji dziecka z mamą. Mama może porozmawiać z dzieckiem na temat cech charakteru , czy dziecko z mamą ma jakieś wspólne cechy, w czym jest podobne do mamy lub czym się różni od mamy.

4. „ Ramka dla mamy”- praca z 50.( wyprawka)

Dziecko wykonuje ramkę i wkleja w nią zdjęcie swojej mamy. Proszę drogie mamy, jeśli macie swoje zdjęcie, udostępnijcie dziecku, aby wkleiło je w ramkę, niech to będzie upominek dla was z okazji Dnia Matki.

 

DZIEŃ 2

Temat: Zrobię portret taty.

1. Piosenka na powitanie „ Jestem sobie gruby misio…”

https://www.youtube.com/watch?v=svrfgVsQb_U

2. Ćwiczenia gimnastyczne, dziecko wykonuje:

- 10x pajacyki

- 10x skłon tułowia

- 10x przysiady

3. „ Zrobię portret taty!”- rozmowa na temat Dnia Ojca na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Portret taty Renaty Piątkowskiej

Portret taty

Renata Piątkowska

 

Jak ja lubię rysować. A właśnie wczoraj w przedszkolu nasza pani powiedziała:

- Dzieci, zbliża się Dzień Ojca. Z tej okazji niech każde dziecko namaluje portret swojego taty. Potem oprawimy wasze rysunki w ramki i prezent gotowy.

Wszystkie dzieci zabrały się do pracy. Malowały w skupieniu. Niektóre z przejęcia wysunęły nawet koniuszki języków, a inne przygryzały wargi.

- Tomek, zobacz- powiedział Maciek, pokazując swój rysunek.

- Mój tata jest nawet trochę podobny do twojego.

- No chyba tak. Rysunki Wiktora i Szymona też mało się różnią od naszych- stwierdziłem.

- Za to zobacz rysunek Bartka- szepnął Maciek.- Ona namalował tacie długie włosy i kolczyk w uchu.

- No to może on się pomylił i narysował swoją mamę- zaciekawiłem się.

Inne dzieci tez zwróciły uwagę na rysunek Bartka.

- Proszę pani, czy tak może wyglądać tata?- zapytała Ania, wskazując palcem na kartkę Bartka.

- Jego tata mam dłuższe włosy niż moja mama, zmartwiła się Marta.

- Odczepcie się – zdenerwował się Bartek.- Mój tata ma długie włosy, bo mu się tak podoba.

- Ciekawe, czy on czasem zaplata je sobie w warkoczyki?- chciała się dowiedzieć Ania.

- To nie może być tata- stwierdził Olek- bo panowie nie noszą kolczyków. To na pewno jest jego mama.

- Wcale nie.- Bartek był już bliski łez.- To jest mój tata, a wy się nie znacie!

Pani kazała powiesić dzieciom gotowe rysunki na ścianie. Jednak Bartek schował swój obrazek i nie chciał go już nikomu pokazywać.

- Dzieci – powiedziała pani- tatuś Bartka nosi długie włosy i kolczyk w uchu. Bartek świetnie go namalował, bardzo mi się podoba jego praca. Tata Bartka jest muzykiem, artysta, występuje na scenie. Artyści często ubierają się kolorowo, noszą długie włosy, czasem nawet farbują je na różne kolory. Ale pamiętajcie, że jeśli ktoś wygląda lub ubiera się inaczej, to nie powód, żeby się z niego śmiać lub mu dokuczać.(…)

- Dzieci, jutro w przedszkolu będzie dzień muzyczny. Poznacie różne instrumenty. Zobaczycie, jak się na nich gra. To właśnie tata Bartka opowie Wam wiele ciekawych rzeczy o muzyce.(…)

I rzeczywiście, następnego dnia tata Bartka przyniósł do przedszkola gitarę, harmonijkę, flet i skrzypce. Jakoś nikt nie wspominał już o jego długich włosach i kolczyku w uchu.

            Tata Bartka zachęcał wszystkich, by spróbowali zagrać coś na flecie i gitarze. Dzieci były zachwycone, a Bartek pękał z dumy. Już nikt nie śmiał się z jego rysunku, który Bartek nie wiadomo kiedy powiesił obok innych.(…)

 

Po przeczytaniu opowiadania rodzic zadaje dziecku pytania:

- Co robiły dzieci w przedszkolu?

- Dlaczego dzieci zainteresowały się rysunkiem Bartka?

- Kim okazał się tata Bartka?

- Kim jest twój tata?

- Czy się zajmuje?

 Po rozmowie na temat opowiadania dziecko rysuje portret taty.

4. „ Opaski indiańskie”- praca z 51-52( wyprawka)- wykonywanie opaski dla taty.

 

      DZIEŃ 3

     Temat: Jak to jest, kiedy ma się rodzeństwo?

1. Zabawa przy piosence „ A ram, sam, sam…”

https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

2. „ Jak to jest, kiedy ma się rodzeństwo?”- rozmowa na temat relacji dzieci z ich rodzeństwem. Po co nam rodzeństwo? Do obejrzenia filmik o rodzinie .

https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY

3. „ Piknik”- praca z kartą pracy 39.

Dzieci opowiadają o tym, czy były kiedyś na pikniku oraz co można na niego zabrać. Następnie wykonują polecenie.

4. Rytmika- zabawy umuzykalniające.

- Dziecko porusza się do rytmu wydanego  przez rodzica: marsz, podskoki, bieg

- Ćwiczenia oddechowe „Jadę hulajnogą”.

Dziecko naśladuje jazdę hulajnogą, na słowo stop, dziecko zatrzymuje się, odpoczywa, bierze nosem głęboki wdech i powoli wypuszcza powietrze. Za drugim razem dziecko bierze wdech, przy wydechu podskakuje, wołając hulajnoga!

5. Do posłuchania piosenka „ Moja wesoła rodzinka”

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

 

 DZIEŃ 4

Temat: Kocham Cię, Mamo! Kocham Cię, Tato!

1. Piosenka na powitanie „ Wszyscy są…”

https://www.youtube.com/watch?v=fLX5nj9jeuk

2. „ Chcę być jak mama, chcę być jak tata!”- zabawa z elementem pokazywania.

Dziecko siedzi i mówi: Chcę być jak mama, bo… lub Chcę być jak tata, bo … oraz wykonuje ruch z tym związany. Np. Chcę być jak mama, bo mama pięknie maluje.( Rodzic wykonuje gest malowania pędzlem, dziecko naśladuje).

3. „ Co robimy razem?”- rozmowa na temat sposobów spędzania czasu z rodziną na podstawie doświadczeń dzieci.

4. „ Na biwaku”- praca z karta pracy 40

Wycinanie z kolorowego papieru namiotu i wklejenie jego w odpowiednie miejsce na obrazku. Przeliczanie kół rowerowych.

5. Zestaw ćwiczeń ruchowych.

- „ Rodziny zwierząt”- rodzic mówi dziecku jakim jest zwierzątkiem( kot, pies, kura lub kaczka). Dziecko chodzi po pokoju i naśladuje głos tego zwierzątka.

- „ Taniec dla rodziców”- ( potrzebna będzie gazeta) do utworu „ Gdy dzieci tańczą” https://www.youtube.com/watch?v=uu11s6H_TiU( piosenka w linku). Dziecko tańczy na gazecie, tak by żadną stopą nie wyjść poza jej obręb. Rodzic podaje kolejne polecenia: skacz na prawej nodze, na lewej nodze, wokół własnej osi. Jeśli dziecko wyjdzie poza gazetę, kończy zabawę.

- „ Rzut do celu”- rodzic przygotowuje dla dziecka pojemnik( może to być np. kosz na pranie). Dziecko z piłką w ręku staje w odpowiedniej odległości od pojemnika i próbuje wrzucić do niego piłkę.

 

 DZIEŃ 5

Temat: Czego życzyć rodzicom z okazji ich święta?

1. Zabawy muzyczno- ruchowe do piosenki „ Równowaga”

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo&list=RDozI7YcVASgo&start_radio=1

2. „ Czego można życzyć rodzicom?”- układanie życzeń. Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat jakie życzenia można złożyć rodzicom. Zwracanie uwagi na poprawną wypowiedź dziecka.

3. Na zakończenie proszę posłuchajcie wspólnie piosenkę

Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato! https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JAK MOŻNA SPĘDZAĆ CZAS Z RODZINĄ- CO ROBIMY RAZEM

 

Grandfather And Grandmother Spending Time Playing With ...

 

 

Z okazji Dnia Mamy i Dnia Taty

Pragniemy złożyć najszczersze życzenia:

 

ZDROWIA, SZCZĘŚCIA, POMYŚLNOŚCI

W KAŻDEJ CHWILI MOC RADOŚCI

NIECH WAM PACHNĄ KWIATY, DRZEWA

I NIECH WSZYSTKO PIĘKNIE ŚPIEWA!!!

 

Życzę przyjemnej i miłej pracy

Pozdrawiam serdecznie p.Dorota

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-05-25 12:41:31
Ilość wyświetleń: 192
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej