Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

KOLEJNE MATERIAŁY DLA KANGURKÓW!

TEMAT TYGODNIA: Dzień Dziecka

01.06.2020-05.06.2020

 DZIEŃ 1 – PONIEDZIAŁEK

 DZIEŃ DZIECKA

 DLA WSZYSTKICH DZIECI NAJSZCZERSZE ŻYCZENIA:

Idzie misio, idzie słonik,
Idzie lalka, no i konik.
Wszyscy razem z balonami
I rzecz jasna z życzeniami!
Moc uśmiechów  i radości
Niech w Waszych sercach zawsze gości!

 

dzien_dziecka_012_kolorowego_dnia_dziecka__dzieci__balony ...

 

DZIEŃ 2- WTOREK

Temat: Jakie są moje prawa i obowiązki

1. Piosenka na przywitanie

    https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM

2. „ Jakie są moje prawa i obowiązki?”- rozmowa na temat praw i obowiązków dzieci na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza J. Korczaka „ Prawa dziecka” .

 

O prawach dziecka

Marcin Brykczyński

Niech się wreszcie każdy dowie

I rozpowie w świecie całym,

Że dziecko to także człowiek,

Tyle, że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,

Którym za to należą się brawa,

Chcąc wielu dzieci los odmienić,

Stworzyli dla was mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta

Spróbujcie dobrze zapamiętać:

 

NIKT MNIE SIŁA NIE MA PRAWA ZMUSZAĆ DO NICZEGO,

A SZCZEGÓLNIE DO ZROBIENIA CZEGOŚ NIEDOBREGO.

 

MOGĘ UCZYC SIĘ WSZYSTKIEGO, CO MNIE ZACIEKAWI

I MAM PRAWO SAM WYBIERAĆ, Z KIM SIĘ BĘDĘ BAWIĆ.

 

NIKT NIE MOŻE MNIE PONIŻAĆ, KRZYWDZIĆ, BIĆ, WYZYWAĆ,

I KAŻDEGO MOGĘ ZAWSZE NA RATUNEK WZYWAĆ.

 

JEŚLI MAMA ALBO TATA JUŻ NIE MIESZKA Z NAMI,

NIKT NIE MOŻE MI ZABRONIĆ SPOTKAĆ ICH CZASAMI

 

NIKT NIE MOŻE MOICH LISTÓW CZYTAC BEZ PYTANIA,

MAM TEZ PRAWO DO TAJEMNIC I WŁASNEGO ZDANIA.

 

MOGĘ ŻĄDAĆ, ŻEBY KAŻDY UZNAŁ MOJE PRAWA,

A GDY RÓŻNIĘ SIĘ OD INNYCH, TO JEST MOJA SPRAWA.

 

Tak się tu w wiersze poukładały,

Prawa dla dzieci na całym świecie,

Byście w potrzebie z nich korzystały

Najlepiej, jak umiecie.

 

Dzieci na podstawie wiersza i swoich doświadczeń mówią, do czego maja prawo.

3. „ Jestem kulturalny” – zabawa integracyjna

W zabawie bierze udział dziecko wraz z rodzeństwem lub rodzicem. Rodzic wypowiada hasło:

- dzień dobry-dzieci łapią się za ręce i robią dwa przysiady

- do widzenia- dzieci łapią się pod rękę i podskakują razem

-przepraszam- dzieci przybijają sobie piątkę

4. Na zakończenie do obejrzenia filmik edukacyjny „ Prawa dziecka”

    https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4

 

DZIEŃ 3- ŚRODA

Temat: Mój kolega z Afryki

 1. Piosenka na przywitanie:

    https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

2. „ Mój kolega z Afryki”- list od chłopca z Ugandy. Rodzic czyta list, a dziecko w między czasie odpowiada na postawione pytania.

 

Drodzy Przyjaciele!

       Przesyłam Wam pozdrowienia z mojego rodzinnego kraju, z Ugandy. Mam na imię Joseph Lwevola, mam  9 lat. Moje imię nadała mi babcia. W moim kraju w Ugandzie, ludzie maja po dwa imiona: jedno chrześcijańskie( ja mam Józef- Joseph), drugie – ugandyjskie. W moim liście są dla Was zadania do wykonania.

I pytanie- powiedzcie jak macie na imię. Może macie po dwa imiona? Czy wiecie, kto Wam wybrał imię?

      W mojej okolicy są pola kukurydzy i fasoli- gdy długo nie ma deszczu, wszyscy się martwią o plony. Mieszkam z rodzina w domu- lepiance krytej słomą, której dach często umacniamy kamieniami i cegłami od góry. Opiekuje się nami chory dziadek. Mam czworo rodzeństwa. Lubię robić zabawki. Z drutu zrobiłem samochód i wózek. Z butelek i kory bananowca zrobiłem piłkę i skakankę.

II pytanie- podpowiedzcie mi z czego można jeszcze robić zabawki?

       Lubię też zajmować się zwierzętami i grać w piłkę nożną. Potrafię cały wolny dzień bawić się z kolegami na podwórku. Z rodzeństwem często śpiewamy i przygotowujemy przedstawienia. Dużo pomagam dziadkowi: koszę wysoką trawę, karczuje krzewy, pomagam przy ścinaniu drzew i wyrywaniu ich z korzeniami oraz kopaniu. Pomagam w domu, w polu i przy zwierzętach- karmię kozy. Pomagam też mieszkańcom mojej wioski w pracach w ogrodzie.

III pytanie- powiedzcie , w jaki sposób pomagacie innym?

      Największym moim marzeniem było- móc się uczyć. Dzięki pomocy jednej z warszawskich szkół, z której dzieci zbierają pieniądze i wysyłają do moich opiekunów, już od roku mogę chodzić do szkoły.

IV pytanie- powiedzcie, jakie jest Wasze największe marzenie.

3. „ Mój dzień w Polsce”- praca plastyczna.

   Dziecko na kartce rysuje jedną czynność, którą lubi codziennie wykonywać.

4. „ Dzieci z różnych zakątków świata”- praca z kartą pracy KP2. Dzieci kolorują piłki przedstawione na ilustracji zgodnie z instrukcją. Kończą rysować rozpoczęty rytm, przypominają kolory użytych kredek oraz przeliczają wszystkie lody.

5. „ Simama ka”- zabawa afrykańskich dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=Gcsv-NfX31w

 

 DZIEŃ 4- CZWARTEK

Temat: „ O czy marzysz”?

1. Piosenka na przywitanie.

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

2. „ O czym marzysz?”- rozmowa na temat marzeń dzieci.

Rodzic mówi, że  w środę rozmawialiście o pewnym chłopcu z Afryki- Josefie. Jakie było jego marzenie/( pójść do szkoły, uczyć się). Czy jego marzenie się spełniło? A jakie jest Twoje  marzenie? Czy może się spełnić/ Od czego to zależy? Dziecko rozmawia z rodzicem na temat swoich marzeń.

3. „ Moje marzenie”- plastyczna- rysowanie świecą i malowanie farbami(dla chętnych)

Na kartce A4 dziecko rysuje białą lub kolorową świecą ilustrację przedstawiającą jego marzenie. Następnie zamalowuje całą powierzchnię kartki farbą plakatową.

4. Rytmika- zabawy umuzykalniające:

- poruszanie się do rytmu wystukiwanego przez rodzica: marsz, podskoki, bieg

- ćwiczenia oddechowe” Podróżuję z moim psem”- dziecko robi szybki wdech i wydech, naśladuje zdyszanego psa. Wykonuje je w różnym tempie- raz szybko, raz wolno.

5. Na zakończenie do wysłuchania piosenka „ Mam marzenia”

https://www.youtube.com/watch?v=uMRRK73w8M8

 

DZIEŃ 5- PIĄTEK

Temat: „ W co się pobawimy?”

1. Na powitanie piosenka „ Jarzynowa gimnastyka”

https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

2. „ Zajęcia o emocjach”- cierpliwość, czekanie na swoją kolej podczas zabaw z innymi dziećmi.

- Nauka cierpliwości- słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.

 

Nauka cierpliwości

Dominika Niemiec

Gramy w planszówkę,

Przesuwam pionek, raz i dwa

Najpierw rzuć kostką ty,

Potem znów rzucę ja.

Ty będziesz pierwsza mamo,

Następnie się zmienimy,

A jeszcze chwilkę później

W cos innego się zabawimy.

Może weźmiemy kredę?

Będę rysować motyle.

Wezmę niebieską i żółtą,

Ale dam ci ja za chwilę.

Bo przebywając w grupie,

To bardzo ważna sprawa,

Trzeba być cierpliwym i się dzielić

-to nauka, nie tylko zabawa.

 

Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania:

- W co miały zamiar bawić się dzieci?

- Jakim trzeba być, gdy bawimy się z innymi?

- Czy ty jesteś cierpliwy?

- Czy podczas zabaw potraficie dzielić się zabawkami z innymi dziećmi?

- Czy trudno jest poczekać na swoja kolej w zabawie?

3. „ Cierpliwość, co to jest?”- filmik edukacyjny

   https://www.youtube.com/watch?v=sABJQ-XWRtg

4. „ Klocki”_ praca z kartą pracy 42

Przy okazji wykonywania tego zadania proszę aby dziecko przypomniało przeliczanie i kolory( może również poćwiczyć to samo na klockach, w trakcie zabawy).

5. Proszę również dzieci, aby w wolnej chwili ćwiczyły sobie podział wyrazów na sylaby .

 

Pozdrawiam i życzę wszystkim przyjemnej pracy.

p.Dorota

Data dodania: 2020-06-01 11:27:43
Data edycji: 2020-06-01 11:42:35
Ilość wyświetleń: 455
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej