Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Kwiecień

KWIECIEŃ U TYGRYSKÓW



TEMATY TYGODNIOWE:

I ŚWIĘTA WIELKANOCNE

II PRACA ROLNIKA

III CHRONIMY ŚRODOWISKO

IV KTO TY JESTEŚ?

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Rozwijanie czynnego słownika dziecka.

  • Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.

  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.

  • Rozwijanie pamięci wzrokowej.

  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej głoskowej, dzielenie wyrazów na głoski.

  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności..

  • Zapoznania z tradycjami świątecznymi.

  • Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.

  • Rozwijanie umiejętności improwizowania.

  • Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.

  • Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.

  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.

  • Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.

  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów.

  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.

  • Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem oraz zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.

  • Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

  • Propagowanie postawy proekologicznej.

  • Poznawanie pojęć związanych z ekologią: recykling, segregacja śmieci, środowisko przyrodnicze, fauna, flora.

  • Rozwijanie percepcji wzrokowej na materiale symbolicznym.

  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.

  • Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

  • Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.

  • Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.

  • Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

  • Propagowanie postawy patriotycznych.

 

 

 

 

Tygryskowe urodzinki

 

Nikola

Oliwka

Lilka

Bartek

 

Wydarzenia

Dzień Marchewki

Dzień Czekolady

Dzień Ziemi

 

 

Piosenki

 

PIOSENKA O POMAGANIU LUDZIOMUtwór pochodzi z płyty "Piosenki Mądrych Dzieci"

słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

 

Ref. Kto jeśli nie ty, kto jeśli nie my?
Kto jeśli nie ja pomagać innym ma?

1. Nieprawda, że cały świat
Jest wielkim, bezdusznym miejscem
Gdzie człowiek nic nie jest wart,
Pieniądze tylko są szczęściem.
A szczęście największe jest
Gdy płynie z dawania niż brania
Więc bądźcie przygotowani
Do pomagania! Do pomagania!

Ref. Kto jeśli nie ty, kto jeśli nie my
Kto jeśli nie ja pomagać innym ma?

2. Dobro, które dziś masz
Dla chorych, samotnych ludzi
Prędzej czy później do ciebie
Z podwójną siłą powróci.
Pomagać, to dzielić się
Nie chcąc w zamian dosłownie niczego
Łzy pozamieniać w śmiech
Nie ma nic bardziej cennego.

PIOSENKA O ZDROWEJ WODZIE” Utwór pochodzi z płyty "Piosenki Zdrowych Dzieci"

słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

 

1. Wodę w kranie mamy na zawołanie
Możesz się napić moje ty kochanie
Bo zdrowa woda siły, a jakże ci doda
Życie ocali, kiedy słońce pali.

Ref. Zimna woda, siły doda
Jest do picia i do mycia
Do żeglowania, do pływania
Podlewania i pluskania.

2. Pasta do zębów i mydło to trochę za mało
Wody potrzeba by umyć swoje ciało
I nic nie urośnie na polach, przecież to wiemy
Bez wody wszystko umrze tutaj na ziemi.

3. Niech reklamują sobie słodkie napoje
A my, mądre dzieci i tak wiemy swoje
Przybyła nareszcie i do nas ta dobra moda:
Najlepsza na świecie do picia jest właśnie woda.

 

 

BAJECZKI”

słowa i muzyka: Urszuli Piotrowskiej

 

1. Na pólkach mieszkają książeczki.

W książeczkach mieszkają bajeczki.

Opowiem o nich wam,

bo wszystkie dobrze znam.

Opowiem o nich wam,

bo wszystkie dobrze znam.

 

2. W bajeczkach znajdziecie rycerzy,

Królewnę, co spała na wieży.

I dobrych wróżek sto,

i czarownicę złą.

I dobrych wróżek sto,

i czarownicę złą.

 

3. A kiedy się dziecko zasłucha,

To wróżki mu szepczą do ucha.

Pokochaj bajek świat na wiele,

wiele lat.

Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.

 

KSIĄŻKA PRZYJACIÓŁKA”

1.Spoglądają z półek książki. Każda do mnie okiem mruga.
Tajemnicze ślą uśmiechy, z baśnią jedna, z wierszem druga.


Ref. Już Piotruś Pan się kłania. Smok wawelski człapie z jamy,
Razem z Pipi Pończoszanką dużo przygód przeżywamy.
W odwiedziny wnet przybędą dobra wróżka,
miś Uszatek i Kopciuszek z przyjaciółmi.
Pięknie ich powitać muszę.


2. Dbam o kartki i okładki. Ścieram kurze na półeczkach,
więc do książki woła książka: przyjaciółką jestem dziecka.
Ref. Już Piotruś Pan…

 

Data dodania: 2023-04-10 16:00:09
Ilość wyświetleń: 81
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej