„KANGURKI”
KWIECIEŃ
Tematy tygodnia:
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
*Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
*Propagowanie postawy proekologicznej – szacunku i ochrony przyrody.
*Kształtowanie szacunku dla ludzi wykonujących zawód pracownika służb komunalnych.
*Zachęcanie do codziennego spożywania mleka i przetworów mlecznych –przełamywanie niechęci.
*Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
*Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
*Uświadamianie sensu zdarzeń przyczynowo-skutkowych i umożliwianie przewidywania następstw.
*Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie samogłosek w nagłosie; przelicznie sylab w słowie.
*Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
*Rozwijanie zainteresowania dziełami sztuki, tradycjami i obrzędami ludowymi swojego regionu.
*Rozwijanie umiejętności związanych z poznawaniem świata zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem zwierząt hodowlanych.
*Kształtowanie umiejętności liczenia i działania na zbiorach.
*Rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.
*Rozwijanie myślenia logicznego podczas zabaw z kodowaniem, odgadywanie zagadek.
*Kształtowanie zachowań żywieniowych sprzyjających zdrowiu – zachęcanie do próbowania nowych potraw.
*Poznawanie zwyczajów regionalnych oraz ogólnopolskich odnoszących się do tradycji świąt Wielkanocnych.
Zadania do codziennej realizacji:
*Przestrzeganie zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka.
*Przestrzeganie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
*Zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia.
*Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
*Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
*Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.
WIERSZE:
Agata Dziechciarczyk
„Dzień Ziemi”
Gdy już wszystko się zieleni
Obchodzimy Dzień dla Ziemi
Dla zdrowego życia trybu
Bez zatrucia i bez dymu
Miesiąc ekologii – kwiecień
Wiosna wtedy jest na świecie
I wiosenne są porządki
Zasadzamy nasze grządki
Jajko – zabawa ruchowa ilustracyjna do wiersza.
Leżały dwa jajka na wysokiej grzędzie. Rysują poziomą linię od lewej do
prawej na wysokości czubka głowy.
A czyje to, czyje, duże jajko będzie. Rysują kształt dużego jajka oburącz.
Leżały dwa jaka na wysokiej grzędzie. Rysują poziomą linię od lewej do
prawej na wysokości czubka głowy.
A czyje to, czyje małe jajko będzie. Rysują kształt małego jajka oburącz.
Jedno małe, drugie duże, jedno gęsie, drugie kurze. Rysują na zmianę kształt małego,
dużego, dużego, małego jajka.
„Powitanka-rymowanka” wg Beaty Gawrońskiej.
Mało nas, mało nas, Dzieci formują koło, trzymają się za ręce.
chodźcie do nas wszyscy wraz.
Krok do przodu i krok w tył, Dzieci wykonują krok w przód i krok w tył.
Żeby dzień wesoły był. Podnoszą nad głowę złączone ręce
Zajączki – zabawa paluszkowa wg Małgorzaty Barańskiej.
„Zajączki”
Małgorzata Barańska
Pięć zajączków małych kica na polanie. Dziecko trzyma otwartą dłoń pionowo
i porusza wszystkimi palcami.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje
kciuk pierwszego zajączka, pozostałe cztery palce trzyma wyprostowane.
Pięć zajączków małych kica na polanie. Ponownie porusza wszystkimi palcami
dłoni wyprostowanej.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie? Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk i palec
wskazujący pozostałe trzy palce trzyma wyprostowane.
Pięć zajączków małych kica na polanie. Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni
wyprostowanej.
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie? Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk, palec
wskazujący i środkowy, pozostałe palce trzyma
wyprostowane.
Pięć zajączków małych kica na polanie. Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni
wyprostowanej.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie? Zamyka w dłoni cztery palce.
Pięć zajączków małych kica na polanie. Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni
wyprostowanej.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? Zamyka i przytrzymuje dłonią wszystkie palce.
Pięć zajączków małych już do mamy kica. Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni
wyprostowanej.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca. Zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi
PIOSENKA:
Na podwórku
sł. Ewa Stadtmüller, muz. Anna Huszcza
Na podwórku zamieszanie,
każdy czeka na śniadanie,
głodny kot na płot się drapie
a gospodarz smacznie chrapie.
Ref.: Gospodarzu, wstawać pora,
karmić kury i indora,
nieść do stajni sianko świeże,
a nie w łóżku sobie leżeć!
Pieje kogut: kukuryku!
Nie ma ziarna dziś w kurniku!
Krowa muczy, kwiczy prosię:
ktoś tu ma nas wszystkich w nosie.
Ref.: Gospodarzu...
Gdy gospodarz to usłyszał,
krzyknął: spokój, krzyknął: cisza,
fantastyczny sen dziś miałem,
więc przerywać go nie chciałem.
Ref.: Gospodarzu...
Gimnastyka buzi i języka
Konik
Izabela Jackowska
Jedzie koń po bruku, stuka – stuku, puku. Kląskanie ze zmianą tempa.
Konik woła iha-ha. Czy potrafisz tak, jak ja? Powtarzanie iha-ha.
Raz jedzie powoli, a raz galopuje.
Ten dźwięk słyszy każdy i go naśladuje. Kląskanie ze zmianą tempa.
Wielkanocne prace plastyczne oraz filmik o tradycjach Wielkanocnych :
https://www.youtube.com/watch?v=N9xNvbH7vbc
https://www.youtube.com/watch?v=HIbC8Egnwvs
https://www.youtube.com/watch?v=Rbbd8FsLb-Y
EduKredka – Tradycje Wielkanocne / Film edukacyjny #DLADZIECI #11
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14