I ZWIERZETA NA WIEJSKIM PODWÓRKU
II WIELKANOC
III PRACA ROLNIKA
IV DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
V TAJEMNICE KSIĄŻEK
CELE DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:
-budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika; rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic między krajobrazami wsi i miast; kształtowanie poczucia rytmu; wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- poszerzenie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie; doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
- rozwijanie aparatu mowy u dzieci poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze; wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów: kaczka, indyk, koza, pies, kot
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez dostrzeganie podobieństwa i różnic między jajkami ptaków w gospodarstwie wiejskim; wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk przed przygotowywaniem i zjadaniem posiłków
- budowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich, kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania dotyczącego przygotowań do Wielkanocy i wypowiadania się na jego temat; doskonalenie umiejętności manualnych
- zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi; rozwijanie u dzieci twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek; kształtowanie poczucia rytmu
- wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych; kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
- utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych; rozwijanie umiejętności składania życzeń
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi; kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta
- budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin, rozwijanie u dzieci wnikliwej obserwacji przyrody
- rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów, zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba; kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych; kształtowanie umiejętności współpracy
- kształtowanie u dzieci swiadomości cykliczności w przyrodzie- pory roku; wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno- rytmicznych; zaznajamianie dzieci z różnymi rodzajami prac w gospodarstwie w odniesieniu do pory roku
- rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi; rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała
- wzbogacanie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi
- kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej
- wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych; poznanie sposobów wykorzystania prądu
- kształtowanie świadomości ekologicznej
- rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem; kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki
- kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem; budowanie wiedzy dzieci na temat powstawania papieru
- poszerzenie wiedzy dzieci o zawodach; pisarza, grafika, redaktora, drukarza; rozwijanie kreatywności przez zabawę we wspólne tworzenie opowiadania
- poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarni; wprowadzenie do posługiwania się pieniędzmi poprzez zabawę w sklep; zapoznanie dzieci z zasadami zachowania się w księgarni
- zapoznanie dzieci z zasadami działania biblioteki: wypożyczania i oddawania książek; rozwijanie umiejętności porządkowania przedmiotów
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14