Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

KWIECIEŃ

I ZWIERZETA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

II WIELKANOC

III PRACA ROLNIKA

IV DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

V TAJEMNICE KSIĄŻEK

CELE DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

-budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika; rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic między krajobrazami wsi i miast; kształtowanie poczucia rytmu; wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej

- poszerzenie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie; doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów

- rozwijanie aparatu mowy u dzieci poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze; wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów: kaczka, indyk, koza, pies, kot

- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez dostrzeganie podobieństwa i różnic między jajkami ptaków w gospodarstwie wiejskim; wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk przed przygotowywaniem i zjadaniem posiłków

- budowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich, kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej

- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania dotyczącego przygotowań do Wielkanocy i wypowiadania się na jego temat; doskonalenie umiejętności manualnych

- zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi; rozwijanie u dzieci twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek; kształtowanie poczucia rytmu

- wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych; kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej

- utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych; rozwijanie umiejętności składania życzeń

- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi; kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta

- budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin, rozwijanie u dzieci wnikliwej obserwacji przyrody

- rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów, zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba; kształtowanie poczucia rytmu

- rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych; kształtowanie umiejętności współpracy

- kształtowanie u dzieci swiadomości cykliczności w przyrodzie- pory roku; wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno- rytmicznych; zaznajamianie dzieci z różnymi rodzajami prac w gospodarstwie w odniesieniu do pory roku

- rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi; rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała

- wzbogacanie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi

- kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej

- wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych; poznanie sposobów wykorzystania prądu

- kształtowanie świadomości ekologicznej

- rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem; kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki

- kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem; budowanie wiedzy dzieci na temat powstawania papieru

- poszerzenie wiedzy dzieci o zawodach; pisarza, grafika, redaktora, drukarza; rozwijanie kreatywności przez zabawę we wspólne tworzenie opowiadania

- poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarni; wprowadzenie do posługiwania się pieniędzmi poprzez zabawę w sklep; zapoznanie dzieci z zasadami zachowania się w księgarni

- zapoznanie dzieci  z zasadami działania biblioteki: wypożyczania i oddawania książek; rozwijanie umiejętności porządkowania przedmiotów

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-04-06 10:25:44
Ilość wyświetleń: 355
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej