Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Listopad

LISTOPAD U KANGURKÓW

 

TEMATY TYGODNIOWE:

I JESIENNA MUZYKA

II MALI ARTYŚCI

III CIEPŁO I MIŁO

IV ZWIERZĘTA ZIMĄ

 

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

 

  • Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku.
  • Rozwijane sprawności manualnej podczas przewlekania sznurówki przez dziurki, zapinanie guzików.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego, samodzielnego nakładania butów i ubrań wierzchnich.
  • Rozwijanie sprawności manualnej podczas klejenia, lepienia.
  • Rozwijanie sprawności w posługiwaniu się nożyczkami – próby cięcia po linii prostej.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według dwóch cech, przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej – poznanie zawodów krawca, szewca, malarza, ich roli w życiu społecznym.
  • Budzenie zainteresowania zabytkami lokalnymi (pomnikami).
  • Rozwijanie postawy szacunku do innych osób – dzieci i dorosłych;
  • Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach wymagających przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania.
  • Zachęcanie do szukania wsparcia w sytuacjach dla dziecka trudnych.
  • Wdrażanie do panowania nad emocjami, zwłaszcza trudnymi.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.

 

Wydarzenia

 

Dzień Postaci z Bajek

Święto Niepodległości

Pasowanie  na Przedszkolaka

Dzień Pluszowego Misia

 

Piosenki

 

„Nazywają mnie poleczka"

muzyka: L. Miklaszewski

słowa: M. Terlikowska

 

  1. Nazywają mnie poleczka,

Umiem skakać jak piłeczka.

Bardzo, bardzo jestem skoczna,

A jak zacznę , to nie spocznę!

Ref.

Hop, hop! Tralala!

Kto zatańczy tak jak ja!

Hop, hop! Tralala!

 

  1. Kto zatańczy tak jak ja!

Noga lewa, noga prawa,

Raz do roku jest karnawał!

Teraz wszyscy do kółeczka,

Poprowadzi was poleczka!

Ref.

 

  1. Dziś w przedszkolu śmiech i tańce,

Tańczą różne przebierańce.

Każdy przebrał się inaczej,

Ten obraca się, ten skacze.

Ref.

 

„Jesienny kujawiaczek”

 

  1. Jesienny kujawiaczek
    na skakance z wiatru skacze,
    płaszczyk ma w deszczowych kropkach,
    daj mu uśmiech, gdy go spotkasz!

    Ref:
    Kujawiak, kujawiaczek
    la, la, la ,la, la
    la, la, la, la, la.
    Kujawiak, kujawiaczek
    la, la, la, la, la
    la, la, la ,la, la.

    2. Jesienny kujawiaczek
    z rudych liści ma kubraczek,
    czasem gwiżdże, czasem dzwoni,
    bukiet wrzosów trzyma w dłoni.

    Ref:
    Kujawiak, kujawiaczek
    la, la, la ,la, la
    la, la, la, la, la.
    Kujawiak, kujawiaczek
    la, la, la, la, la
    la, la, la ,la, la.

    3. Jesienny kujawiaczek
    czasem w deszczu cicho płacze,
    nieraz śmieje się do słońca
    i orzechy z drzewa strąca.

    Ref:
    Kujawiak, kujawiaczek
    la, la, la ,la, la
    la, la, la, la, la.
    Kujawiak, kujawiaczek
    la, la, la, la, la
    la, la, la ,la, la.

„Jestem muzykantem konszabletantem”

sł. i muz. popularne

 

  1. Jestem muzykantem, konszabelantem
    My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
    Ja umiem grać i my umiemy grać:
    Na flecie, na flecie
    Firlalalajka, firlalalajka
    firlalalajka, firlalalajka bęc!

    2. Jestem muzykantem, konszabelantem
    My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
    Ja umiem grać i my umiemy grać:
    na bębnie, na bębnie
    bum tarara, bum tarara,
    firlalalajka, bęc!

    3. Jestem muzykantem, konszabelantem
    My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
    Ja umiem grać i my umiemy grać:
    Na trąbce, na trąbce
    trutu tutu, trutu tutu
    bum tarara, bum tarara,
    firlalalajka, bęc!

    Jestem muzykantem, konszabelantem
    My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
    Ja umiem grać i my umiemy grać:
    na skrzypcach, na skrzypcach
    cimci ricci, cimcci ricci
    trutu tutu, trutu tutu
    bum tarara, bum tarara,
    firlalalajka, bęc!

Wierszyki

 

„Miś”

Barańska ( zabawy paluszkowe)

 

Spaceruje bury miś.

Kogo misio spotka dziś?

Może Kasię?

Może Krzysia?

Nie!

Drugiego spotkał misia!

 

 

 

„Idzie piesek"

Barańska ( zabawy paluszkowe)

 

Idzie piesek po chodniku,

teraz idzie po trawniku.

A gdy piesek ujrzał kotka,

to niechcący wpadł do błotka.

 

„Idzie kot”

Gellner ( zabawa w kole)

 

Idzie kot

raz i dwa

brylantowe oczy ma.

Stąpa cicho,

bez hałasu,

cały miękki

jak z atłasu.

 

Włożył kapcie

z aksamitu

będzie chodził

w nich do świtu.

A o świcie

wśród poduszek

w  ciepły zmieni się

kłębuszek.

Data dodania: 2021-11-02 18:15:57
Data edycji: 2021-11-02 18:19:51
Ilość wyświetleń: 188
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej