Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Listopad

 „KANGURKI”

LISTOPAD:

 

Tematy tygodnia:

 

  1. Na starej fotografii
  2. Jesienna muzyka
  3. Mali artyści
  4. Ciepło i miło
  5. Zwierzęta zimą

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

* Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku.

* Rozwijane sprawności manualnej podczas przewlekania sznurówki przez dziurki, zapinanie guzików.

* Kształtowanie umiejętności prawidłowego, samodzielnego nakładania butów i ubrań wierzchnich.

* Rozwijanie sprawności manualnej podczas klejenia, lepienia.

* Rozwijanie sprawności w posługiwaniu się nożyczkami – próby cięcia po linii prostej.

* Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

* Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

* Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.

* Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.

* Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według dwóch cech, przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

* Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyodrębnianie pierwszej sylaby; łączenie nazw zaczynających się taką samą sylabą, przeliczanie sylab w wyrazach.

* Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

* Nauka piosenek i pląsów.

* Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

* Rozbudzanie ciekawości poznawczej – poznanie zawodów krawca, szewca, malarza, ich roli w życiu społecznym.

* Budzenie zainteresowania zabytkami lokalnymi (pomnikami).

* Rozwijanie postawy szacunku do innych osób – dzieci i dorosłych;

* Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach wymagających przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania.

* Zachęcanie do szukania wsparcia w sytuacjach dla dziecka trudnych.

* Wdrażanie do panowania nad emocjami, zwłaszcza trudnymi.

 

Zadania do codziennej realizacji:

* Przestrzeganie zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka.

* Przestrzeganie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

* Zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia.

* Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

* Zabawy dowolne  w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy.

* Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

 

Piosenki:

 

Jestem muzykantem

sł. i muz. popularne

Jestem muzykantem, konszabelantem.

My – muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać,

my umiemy grać.

A na czym?

Na pianinie.

 

A pianino, ino, ino, a pianino, ino, ino,

a pianino, ino, ino, a pianino, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem.

My muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać,

my umiemy grać.

A na czym?

Na bębenku.

A bębenek, enek, enek, a bębenek enek, enek,

a bębenek, enek, enek, a bębenek, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem.

My muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać,

my umiemy grać.

A na czym?

Na puzonie.

Na puzonie, onie, onie, na puzonie, onie, onie,

na puzonie, onie, onie, na puzonie, bęc!

 

  

Kolorowy deszcz

sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

  1. Gdy na dworze pada deszcz,

kiedy wszystko szare jest.

Wyjmij kredki i narysuj,

to co tylko chcesz.

Ref: Na niebiesko, fioletowo, żółto i różowo.

Na zielono, na czerwono i pomarańczowo.

  1. Chociaż pada szary deszcz,

kredki z deszczu śmieją się.

Każda kredka ostrzy nosek

i rysować chce.

Ref: Na niebiesko, fioletowo…

  1. Kolorowy pada deszcz,

kolorowy szczeka pies.

I parasol kolorowy

rysujemy też.

Ref: Na niebiesko, fioletowo…

 

 

Wiersze:

Listopad” Wanda Grodzieńska

Przyszedł sobie do ogrodu stary,
siwy pan Listopad.
Grube palto wziął od chłodu
i kalosze ma na stopach.

Deszcz zacina, wiatr dokucza.
Pustka, smutek dziś w ogrodzie.
Pan Listopad cicho mruczy,
nic nie szkodzi, nic nie szkodzi.

Po listowiu kroczy szybko
na ławeczce sobie siada.
Chłód i zimno.
Mam dziś chrypkę.
Trudna rada, trudna rada.

 

 

„Sześć parasoli”

Autor: Anna Łada -Grodzicka

Kiedy deszcz na dworze pada, to w szatni stoi kolorowych parasoli gromada.

Ten pierwszy w esy -floresy – to parasol Teresy.

Drugi – czerwony w kółka – to parasol Jurka.

Trzeci – beżowy w kropki – to parasol Dorotki.

Czwarty –  żółty w kwiatki – to parasol Beatki.

Piąty – w ciapki zielony – to parasol Ilony.

Szósty – niebieski w kratkę – wybrał sobie Małgorzatkę.

Z Małgorzatą chodzi wszędzie i czeka, aż deszcz będzie.

 

„KANGURKI”, które mają urodziny w listopadzie:

 

Julianna

 

Kalendarz przedszkolny w Kangurkach

Listopad :

 

  1. Dzień Zdrowego Jedzenia.
  2. Narodowe Święto Niepodległości.
  3. Dzień Kredki
  4. Pasowanie na Przedszkolaka
  5. Dzień Pluszowego Misia.

 

Data dodania: 2022-11-01 21:17:52
Data edycji: 2022-11-01 21:18:54
Ilość wyświetleń: 101
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej