„KANGURKI”
LISTOPAD:
Tematy tygodnia:
Zadania wychowawczo-dydaktyczne:
* Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku.
* Rozwijane sprawności manualnej podczas przewlekania sznurówki przez dziurki, zapinanie guzików.
* Kształtowanie umiejętności prawidłowego, samodzielnego nakładania butów i ubrań wierzchnich.
* Rozwijanie sprawności manualnej podczas klejenia, lepienia.
* Rozwijanie sprawności w posługiwaniu się nożyczkami – próby cięcia po linii prostej.
* Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
* Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
* Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.
* Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.
* Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według dwóch cech, przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
* Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyodrębnianie pierwszej sylaby; łączenie nazw zaczynających się taką samą sylabą, przeliczanie sylab w wyrazach.
* Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
* Nauka piosenek i pląsów.
* Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
* Rozbudzanie ciekawości poznawczej – poznanie zawodów krawca, szewca, malarza, ich roli w życiu społecznym.
* Budzenie zainteresowania zabytkami lokalnymi (pomnikami).
* Rozwijanie postawy szacunku do innych osób – dzieci i dorosłych;
* Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach wymagających przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania.
* Zachęcanie do szukania wsparcia w sytuacjach dla dziecka trudnych.
* Wdrażanie do panowania nad emocjami, zwłaszcza trudnymi.
Zadania do codziennej realizacji:
* Przestrzeganie zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka.
* Przestrzeganie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
* Zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia.
* Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
* Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy.
* Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.
Piosenki:
Jestem muzykantem
sł. i muz. popularne
Jestem muzykantem, konszabelantem.
My – muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać,
my umiemy grać.
A na czym?
Na pianinie.
A pianino, ino, ino, a pianino, ino, ino,
a pianino, ino, ino, a pianino, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem.
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać,
my umiemy grać.
A na czym?
Na bębenku.
A bębenek, enek, enek, a bębenek enek, enek,
a bębenek, enek, enek, a bębenek, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem.
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać,
my umiemy grać.
A na czym?
Na puzonie.
Na puzonie, onie, onie, na puzonie, onie, onie,
na puzonie, onie, onie, na puzonie, bęc!
Kolorowy deszcz
sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak
kiedy wszystko szare jest.
Wyjmij kredki i narysuj,
to co tylko chcesz.
Ref: Na niebiesko, fioletowo, żółto i różowo.
Na zielono, na czerwono i pomarańczowo.
kredki z deszczu śmieją się.
Każda kredka ostrzy nosek
i rysować chce.
Ref: Na niebiesko, fioletowo…
kolorowy szczeka pies.
I parasol kolorowy
rysujemy też.
Ref: Na niebiesko, fioletowo…
Wiersze:
„Listopad” Wanda Grodzieńska
Przyszedł sobie do ogrodu stary,
siwy pan Listopad.
Grube palto wziął od chłodu
i kalosze ma na stopach.
Deszcz zacina, wiatr dokucza.
Pustka, smutek dziś w ogrodzie.
Pan Listopad cicho mruczy,
nic nie szkodzi, nic nie szkodzi.
Po listowiu kroczy szybko
na ławeczce sobie siada.
Chłód i zimno.
Mam dziś chrypkę.
Trudna rada, trudna rada.
„Sześć parasoli”
Autor: Anna Łada -Grodzicka
Kiedy deszcz na dworze pada, to w szatni stoi kolorowych parasoli gromada.
Ten pierwszy w esy -floresy – to parasol Teresy.
Drugi – czerwony w kółka – to parasol Jurka.
Trzeci – beżowy w kropki – to parasol Dorotki.
Czwarty – żółty w kwiatki – to parasol Beatki.
Piąty – w ciapki zielony – to parasol Ilony.
Szósty – niebieski w kratkę – wybrał sobie Małgorzatkę.
Z Małgorzatą chodzi wszędzie i czeka, aż deszcz będzie.
„KANGURKI”, które mają urodziny w listopadzie:
Julianna
Kalendarz przedszkolny w Kangurkach
Listopad :
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14