Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Listopad

PUCHATKI LISTOPAD



TEMATY TYGODNIOWE

I NA STAREJ FOTOGRAFII

II MOI BLISCY

III NIESPODZIANKI NA CODZIEŃ

IV PSTRYK!

V RODZINA

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 

  • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.

  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.

  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

  • Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.

  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas porządkowania zdarzeń, sekwencji czasowych.

  • Rozwijanie słownika dziecka o pojęcia dotyczące filharmonii, zawodu muzyka, malarza, rzeźbiarza.

  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.

  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 2, 3 oraz liter e, E, t, T, d, D, i, I; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.

  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.

  • Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy;

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

  • Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.

  • Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.

  • Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

  • Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.

  • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.

  • Zestawy ćwiczeń porannych nr: 5, 6.

  • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 5, 6.

  • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.

  • Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.

 

Zajęcia dodatkowe

  • Język angielski - czwartek i piątek.

  • Religia – czwartek.

  • Programy.

 

Puchatkowe urodzinki

 

Xavery

 

 

Piosenka

 

Idzie zuch”

1. Przygotował zuch dwie ręce
Tylko dwie bo nie ma więcej
Ręka lewa, ręka prawa
To dla zucha jest zabawa

Ref: Idzie zuch, wicher dmucha
I do tyłu ciągnie zucha
Ale zuch się nie przejmuje
I do przodu maszeruje

Idzie zuch, wicher dmucha
I do tyłu ciągnie zucha
Ale zuch się nie przejmuje
I do przodu maszeruje

2. Przygotował zuch dwie nogi
Do dalekiej, ciężkiej drogi
Noga lewa, noga prawa
To dla zucha jest zabawa

Ref: Idzie zuch, wicher dmucha
I do tyłu ciągnie zucha
Ale zuch się nie przejmuje
I do przodu maszeruje

Idzie zuch, wicher dmucha
I do tyłu ciągnie zucha
Ale zuch się nie przejmuje
I do przodu maszeruje

 

Data dodania: 2023-10-29 14:33:42
Ilość wyświetleń: 78
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej