PUCHATKI LISTOPAD
TEMATY TYGODNIOWE
I NA STAREJ FOTOGRAFII
II MOI BLISCY
III NIESPODZIANKI NA CODZIEŃ
IV PSTRYK!
V RODZINA
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.
Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas porządkowania zdarzeń, sekwencji czasowych.
Rozwijanie słownika dziecka o pojęcia dotyczące filharmonii, zawodu muzyka, malarza, rzeźbiarza.
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 2, 3 oraz liter e, E, t, T, d, D, i, I; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy;
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.
Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
Zadania do codziennej realizacji:
Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.
Zestawy ćwiczeń porannych nr: 5, 6.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 5, 6.
Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
„Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
Zajęcia dodatkowe
Język angielski - czwartek i piątek.
Religia – czwartek.
Programy.
Puchatkowe urodzinki
Xavery
Piosenka
„Idzie zuch”
1. Przygotował zuch dwie ręce
Tylko dwie bo nie ma więcej
Ręka lewa, ręka prawa
To dla zucha jest zabawa
Ref: Idzie zuch, wicher dmucha
I do tyłu ciągnie zucha
Ale zuch się nie przejmuje
I do przodu maszeruje
Idzie zuch, wicher dmucha
I do tyłu ciągnie zucha
Ale zuch się nie przejmuje
I do przodu maszeruje
2. Przygotował zuch dwie nogi
Do dalekiej, ciężkiej drogi
Noga lewa, noga prawa
To dla zucha jest zabawa
Ref: Idzie zuch, wicher dmucha
I do tyłu ciągnie zucha
Ale zuch się nie przejmuje
I do przodu maszeruje
Idzie zuch, wicher dmucha
I do tyłu ciągnie zucha
Ale zuch się nie przejmuje
I do przodu maszeruje
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14