Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Listopad

LISTOPAD

 

Tematy tygodniowe:

 

Tydzień 10: Bohaterowie polskich legend

Tydzień 11: Nasze ulubione książki

Tydzień 12: Pomysły na deszczowe dni

Tydzień 13: Chcemy być potrzebni

 

Umiejętności dziecka:

  • Obdarza uwagą inne osoby, w tym dzieci z grupy przedszkolnej

  • Panuje nad emocjami (czeka na swoją kolej, akceptuje przegraną), szanuje emocje innych

  • Objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych

  • Formułuje i wyraża swoje opinie i sądy, zapewnia innym osobom prawo do wypowiedzi

  • Słucha z uwagą tekstów literackich i uczestniczy w rozmowie na ich temat

  • Odróżnia rzeczywistość od fikcji

  • Usprawnia aparat artykulacyjny i doskonali słuch

  • Układa i rozwiązuje zagadki oraz rebusy

  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U

  • Rozróżnia głoski w nagłosie, wygłosie oraz w środku wyrazu

  • Odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu z obrazkami

  • Używa chwytu pisarskiego, ćwiczy umiejętności grafomotoryczne

  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4

  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi

  • Klasyfikuje przedmioty według wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia

  • Eksperymentuje, szacuje, dokonuje pomiaru długości oraz masy przedmiotów

  • Określa kierunki i ustala położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby

  • Zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom (tworzenie scenografii)

  • Odczytuje i tworzy kody; koduje i dekoduje symbole obrazkowe oraz sygnały dźwiękowe

  • Porusza się przy muzyce i wykazuje poczucie rytmu

  • Śpiewa piosenki

  • Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą, impresji plastycznych, konstrukcji i modeli

  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych (cień)

  • Rozpoznaje symbole narodowe, zna polskie legendy, odczuwa przynależność do narodu polskiego

  • Rozpoznaje modele monet; wie, do czego służą pieniądze

  • Ma świadomość, że książki należy szanować; wie, na czym polega zawód bibliotekarza

  • Wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała

  • Pamięta o zasadach bezpieczeństwa, w tym również podczas poruszania się po ulicach i środkami komunikacji

 

Zajęcia dodatkowe

Język angielski – wtorek i czwartek

Religia – wtorek

Rytmika - czwartek

Programy do realizacji



Władysław Bełza

 

,,Katechizm polskiego dziecka’’

 

— Kto ty jesteś?

— Polak mały.

— Jaki znak twój?

— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?

— Między swymi.

— W jakim kraju?

— W polskiej ziemi.

— Czym ta ziemia?

— Mą Ojczyzną.

— Czym zdobyta?

— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?

— Kocham szczerze

— A w co wierzysz?

— W Polskę wierzę.

— Coś ty dla niej?

— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?

— Oddać życie.

Data dodania: 2024-11-03 21:12:44
Ilość wyświetleń: 31
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej