Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Listopad

LISTOPAD

 

Tydzień 9: Bajki i legendy

Tydzień 10: Piękna nasza Polska cała

Tydzień 11: Szacunek dla innych

Tydzień 12: Coraz zimniej, coraz ciemniej

 

Umiejętności dziecka:

  • rozwija relacje, wykazuje się empatią, przestrzega zasad bezpieczeństwa i reguł obowiązujących w zabawie, odróżnia zachowania pozytywne od negatywnych
  • w kulturalny sposób bierze udział w zabawie, w dyskusji, dzieli się zabawkami
  • w spokoju przyjmuje porażki, potrafi się cieszyć z sukcesów kolegów
  • wyraża emocje za pomocą mimiki, gestu, ruchu, wczuwa się w emocje innych
  • stara się wydłużać czas koncentracji na wykonywanej czynności
  • rozwija sprawność dotykową (rozpoznaje przedmioty), wzrokową i słuchową (próbuje wyraźnie artykułować głoski)
  • odróżnia fikcję od rzeczywistości, zna treść popularnych baśni i legend
  • ze zrozumieniem słucha tekstów, próbuje je opowiadać, określając następstwo czasu, zadaje pytania
  • uczestniczy w zajęciach muzycznych – śpiewa piosenki i tańczy przy muzyce, poznaje muzykę klasyczną i ludową, gra na instrumentach perkusyjnych
  • reaguje ruchem na zmiany tempa w muzyce
  • wykonuje ćwiczenia logopedyczne
  • rozwija sprawność manualną – coraz lepiej radzi sobie z posługiwaniem się narzędziami pisarskimi, nożyczkami, rysuje na kartce, rysuje kredą na chodniku
  • szacuje, przelicza elementy w zakresie 3–4, porównuje liczebność, posługuje się pojęciami: w górę, w dół, góra, dół, niższy, wyższy, tworzy zbiory o określonej liczbie elementów
  • koduje i dekoduje informacje
  • rozwija umiejętności związane z logicznym myśleniem i koncentracją uwagi
  • ćwiczy spostrzegawczość i pamięć (recytuje wiersze), odczytuje informacje z prac ikonicznych
  • eksperymentuje, prowadzi obserwacje, próbuje wnioskować, interesuje się książkami
  • poznaje zagadnienia przyrodnicze – poznaje mapę i terminy: rzeka, góry, morze, stolica
  • zapoznaje się z dziedzictwem naszego kraju, nazwami wiązanymi z naszym krajem
  • uczy się rozpoznawać nominały polskich monet
  • stara się samodzielnie wykonywać czynności samoobsługowe, wykazuje się kreatywnością podczas indywidualnych zabaw
  • uczestniczy w zajęciach fizycznych – zaspokaja potrzeby ruchu, odwzorowuje sekwencje ruchowe, próbuje wykazać się refleksem, szybkością i zwinnością, odpoczywa i wie, że jest to ważne dla zdrowia.

 

 

Piosenka:

„Polak mały” - piosenka patriotyczna MeloMelo

Ref.: Bo ja jestem Polak mały,

taki silny taki śmiały

kolor biały i czerwony dobrze znam

polską flagę w domu mam.

 

W naszym pięknym kraju,

żyje się wspaniale

można tu zdobywać góry

i podziwiać morskie fale.

 

Ref.: Bo ja jestem Polak mały,

taki silny taki śmiały

kolor biały i czerwony dobrze znam

polską flagę w domu mam.

 

Jak wygląda polski herb,

każdy dobrze wie

to biały orzeł w złotej koronie,

na czerwonym tle.

 

Ref.: Bo ja jestem Polak mały,

taki silny taki śmiały

kolor biały i czerwony dobrze znam

polską flagę w domu mam.

 

Wiersz:

„Listopad”

Przyszedł sobie do ogrodu

stary, siwy pan Listopad

Grube palto wziął od chłodu

i kalosze ma na stopach.

Deszcz zacina, wiatr dokucza.

Pustka, smutek dziś w ogrodzie.

Pan Listopad cicho mruczy:

nic nie szkodzi, nic nie szkodzi.

Po listowiu kroczy sypkim

na ławeczce sobie siada.

Chłód i zimno.

Mam dziś chrypkę.

Trudna rada, trudna rada.

 

Data dodania: 2025-11-05 22:39:09
Data edycji: 2025-11-05 22:39:36
Ilość wyświetleń: 19
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej