Listopadowe wspomnienia
Jesienna pogoda
Zwierzęta domowe
Zimno coraz zimniej
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
utrwalenie nazw członków rodziny;
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zdjęć rodzinnych;
doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami czasu: dawniej, dziś i w przyszłości;
pogłębianie poczucia przynależności do rodziny;kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych
wprowadzenie litery M, m, T, t, D, d; oraz Y, y na podstawie liczby mnogiej),
kształtowanie zrozumienia aspektów liczby 3, 4, 5,
kształtowanie wiedzy dzieci na temat zmian związanych z ruchami Ziemi (obiegowym i obrotowym);
doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;
utrwalanie informacji o zmianach zachodzących w przyrodzie;
poszerzanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych takich, jak powstawanie chmur;
doskonalenie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów i obserwacji;
doskonalenie motoryki małej i dużej,
poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane z krążeniem wody w przyrodzie;
doskonalenie umiejętności grafomotorycznych;
poszerzanie wiedzy dzieci na temat różnic między zwierzętami;
wprowadzenie pojęć: ssaki, gady, płazy, ptaki, ryby;
kształtowanie umiejętności poszukiwania informacji w różnych źródłach;
kształtowanie odpowiedzialności i umiejętności pomagania zwierzętom;
kształtowanie umiejętności rozróżniania fikcji od rzeczywistości;
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych przedmiotów;
integrowanie grupy przedszkolnej; doskonalenie umiejętności uważnego słuchania innych;
doskonalenie umiejętności podawania nazw zwierząt i ich domów;
uwrażliwienie na stereotypy związane z jesienią (np. jeż z jabłkiem);
utrwalenie nazw zwierząt zapadających w sen zimowy lub hibernację;
poszerzanie wiedzy geograficznej dzieci;
utrwalenie nazw zwierząt i sposobów na przetrwanie zimy;
Zadania do codziennej realizacji:
• zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy
• zabawy z „Powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie
• ćwiczenia ruchowe w ranku
• zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
• słuchanie tekstów czytanych przez N.
• zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14