Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Listopad

LISTOPAD U MALEŃSTW



TEMATY TYGODNIOWE

I NASZA MAŁA OJCZYZNA

II MÓJ DOM ‒ POLSKA

III MOJE HOBBY

IV ULUBIONE ZAJĘCIA


Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

-poznanie pojęcia „wolność”, „kreatywności”;

-doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,

-budowanie poczucia tożsamości narodowej,

-zachęcanie do szanowania odmienności innych,

-poznanie różnych rodzajów domów,

-poszerzanie doświadczeń językowych,

-wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

-ćwiczenie pamięci,

-uświadomienie niebezpieczeństwa związanego z oddaleniem się od osoby dorosłej w mieście,

-poznanie określeń opisujących wysokość różnych budynków i przedmiotów, posługiwanie się określeniami „wysoki – niski”,

-rozwijanie umiejętności matematycznych, rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 1–4,

-wdrażanie do spokojnego czekania na swoją kolej podczas zabawy i wykonywanego zadania,

-poznanie dźwięków o różnej wysokości,

-rozwijanie wrażliwości muzycznej,

-doskonalenie sprawności fizycznej,

-wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w sali przed zabawą, po zabawie i w jej trakcie,

-zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi,

-rozwijanie zdolności manualnych,

-rozwijanie pamięci wzrokowej,

-rozwijanie logicznego myślenia,

-wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu,

-rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,

-uwrażliwienie na potrzeby innych,

-poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu,

-wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,

-prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków z doświadczeń,

-wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery,

-poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce,

-rozbudzanie zainteresowania pięknem przyrody,

-poznawanie polskich symboli narodowych (godło, flaga, hymn),

-rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny,

-zachęcanie do samodzielnego wykonywania pracy plastycznej,

-rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu,

-poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych,

-poznanie psich zachowań i nawyków oraz sposobów właściwej opieki nad psem,

-budzenie odpowiedzialności za posiadane w domu zwierzę,

-poznanie wybranych wiadomości na temat kotów,

-kształcenie słuchu muzycznego i rozwijanie umiejętności wokalnych,

-wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania ćwiczeń i wspólnych zabaw,

-zachęcanie do pomagania sobie nawzajem podczas wykonywania zadań,

-poszerzanie wiedzy na temat wartości jaką jest kreatywność,

-rozwijanie motoryki małej,

-poznanie cech wiatru,

-rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej,

-rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi,

-tworzenie warunków do zdobywania nowych doświadczeń językowych,

-zachęcanie do przestrzegania kodeksu grupy, a w szczególności do zachowania ciszy podczas wykonywania zadań grupowych,

-poznanie różnych rodzajów deszczu i sposobów jego naśladowania,

-poznanie wyglądu i brzmienia wybranych instrumentów muzycznych,

 

Zadania do codziennej realizacji:

-zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,

-zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,

- zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,

- zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,

- słuchanie tekstów czytanych przez N.,

-zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,

-zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

 

 

 

 

 

W listopadzie realizujemy tematykę dotyczącą takich wartości jak wolność i kreatywność.

 

Kiedy rozmawiamy z dziećmi o wolności, dobrze jest uświadomić im, do czego mają prawo, jednocześnie pozwalając im z niego korzystać, np.

umożliwiając podejmowanie samodzielnych wyborów.

Dobrze jest pokazać dziecku, że wolność ma swoje granice – jak powiedział Alexis de Tocqueville: „Wolność jednego człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego”. Dzieci potrzebują doświadczać, że zachowanie, które rani inne osoby i ogranicza ich wolność, wiąże się z konsekwencjami – istotne jest wytłumaczenie dzieciom, dlaczego dane zachowanie jest niewłaściwe i skutkuje np. przerwą w zabawie. Dzięki temu z jednej strony zaczną dostrzegać potrzeby innych i uczyć się samodyscypliny, z drugiej zaś zobaczą, że ich wolność również jest chroniona, przez co poczują się bezpieczne.

W obecnych czasach dzieci mają bardzo dużo zabawek, dzięki którym wiele się uczą. Często jednak brak im przestrzeni na to, by się trochę ponudzić, dzięki czemu mogły by rozwijać swoją kreatywność i tworzyć coś samodzielnie. Aby na co dzień rozbudzać w dzieciach kreatywność, dobrze jest dawać im jak najwięcej zadań pobudzających do myślenia oraz takich, w których nie ma jednego dobrego rozwiązania.

 

W listopadzie „Maleństwa” obchodzą urodziny:

Aleksandra i Macieja.

 

 

Jestem Polakiem”

Autor tekstu: Justyna Tomańska, Mariusz Totoszko

 

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdański
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
/2x

 

Mały Polak, przedszkolak”

sł.: M. Szeląg, muz. K Waszkiewicz

 

Polska moim domem, domem jest.

Biały orzeł godłem godłem jest.

Ref.: A ja jestem przedszkolak,

mały Polak, Przedszkolak. (x2)

 

 

Polska moim domem, domem jest.

Biel i czerwień flaga, flaga ma.

Ref.: A ja jestem....

 

Polska moim domem, domem jest.

Tutaj moi bliscy, bliscy są.

Ref.: A ja jestem....

 

Polska moim domem, domem jest.

Który w sercu zawsze, zawsze mam.

Ref.: A ja jestem....

 

 

 

Jestem muzykantem konszabelantem”

sł. i muz. tradycyjne

 

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

 

 

 

Data dodania: 2020-11-02 14:42:58
Data edycji: 2020-11-02 14:45:31
Ilość wyświetleń: 331
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej