Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Listy do rodziców

TYDZIEŃ II NASZE PRZEDSZKOLE

Tematy dni: 1. Dobre maniery, 2. Lubimy nasze przedszkole, 3. W przedszkolu jest nas wielu, 4. Zabawy z naszą panią, 5. Nasz plac zabaw

 

Drodzy Rodzice!

Drugi tydzień przedszkolnych zabaw już za nami. Dobrze znamy nauczycieli, kolegów i koleżanki, budynek i jego otoczenie – poruszamy się po nim pewnie i bez lęku.

Rozumiemy, że dobre maniery to także kulturalne odnoszenie się do innych, tak by nikt nie czuł się obrażany czy krzywdzony. Na co dzień używamy słów: proszę, przepraszam i dziękuję.

Potrafimy ze sobą współpracować: wspólnie się bawimy, sprzątamy, pomagamy sobie i nauczycielom.

Wiemy, która to ręka prawa i lewa u siebie, a która u innej osoby, stojącej do nas przodem i tyłem.

Czytamy globalnie swoje imiona, wysłuchujemy w nich pierwszych głosek i podajemy ich nazwy. Niektórzy z nas liczą głoski w różnych wyrazach.

Poznaliśmy wiersz Felek, dobrze znamy i pięknie śpiewamy piosenkę Planeta dzieci.

Badaliśmy właściwości piasku i zrobiliśmy kolorowy piasek, którym świetnie się bawiliśmy.

 

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– warto kontynuować rozmowy na temat dobrych manier (właściwe odnoszenie się do rówieśników, dorosłych, rozumienie, że dobrym słowem można pomóc, ale słowa mogą też mocno ranić);

– należy uczyć dzieci właściwego zachowania przy stole;

– można włączać dziecko do codziennych obowiązków, np. nakrywanie do stołu, sprzątanie ze stołu, przygotowywanie kanapek, pomoc w sprzątaniu (nie tylko swoich zabawek);

– warto czytać książki – opowiadania i wiersze – oraz rozmawiać na temat ich treści;

– wspólnie śpiewać piosenki.

 

 

 

Data dodania: 2020-09-12 07:50:57
Data edycji: 2020-09-12 07:52:38
Ilość wyświetleń: 293
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej