Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Listy do rodziców - 11

TYDZIEŃ XI MOJE HOBBY

Tematy dni: 1. Wyobraźnia, 2. Nasze zainteresowania, 3. Nasze zbiory, 4. Muzyka wokół nas, 5. Malujemy wiatr i deszcz

 

LIST DO RODZICÓW

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu poznaliśmy nową wartość – WYOBRAŹNIĘ – oraz rozmawialiśmy o naszych zainteresowaniach. Wiemy, że każdy ma prawo do swojego hobby, a wyobraźnia to skarb, bo dzięki niej możemy przenieść się w czasie i przestrzeni. Aktywizowaliśmy ją poprzez różne formy: wykonywaliśmy prace plastyczne za pomocą technik takich jak malowanie mokre na mokrym – wiemy już, w jaki sposób powstają inne barwy. Rozwijaliśmy także wyobraźnię muzyczną: aktywnie słuchaliśmy muzyki, wspólnie śpiewaliśmy, graliśmy na instrumentach,

Dużo czasu poświęciliśmy na rozwijanie mowy: opowiadaliśmy, poznawaliśmy nowe wyrażenia, układaliśmy bajkę. Ćwiczyliśmy też wypowiadanie się na określony temat, z uwagą słuchając przy tym kolegów i koleżanek.

W dalszym ciągu ćwiczymy słuch fonematyczny: wysłuchujemy, jakie głoski znajdują się w nagłosie i wygłosie. Braliśmy udział w zabawach literami, odczytywaliśmy sylaby i wyrazy. Poznaliśmy kolejną literę e, E – umiemy kreślić ją w powietrzu i w liniaturze.

Bawiliśmy się w przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów. Poznaliśmy cyfrę 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.

Przygotowujemy się do pasowania na starszaka!

 

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– wspólnie aktywnie wykorzystywać czas na świeżym powietrzu, np. wykonać latawiec, zwracać uwagę na siłę wiatru, badać kierunek wiatru;

– pozwolić dziecku na rozwijanie zainteresowań, hobby: kolekcjonowanie czegoś, gromadzenie, wymianę z rówieśnikami;

– prowokować dziecko do rozmów z rodzicami czy dziadkami na temat hobby, zainteresowań: zachęcić dziecko do zadawania pytań, czy rodzicom/dziadkom zmieniły się zainteresowania, co ciekawego kolekcjonowali, gdzie i dlaczego trzymali skarby itp.;

– wymyślać zabawy z użyciem poznanych liter (o, O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D; e, E) – układać sylaby, wyrazy, odczytywać je; tworzyć wyrazy nielogiczne i je odczytywać (np. temo, medom);

– wspólnie wykonywać prace plastyczne (abstrakcyjne), łączyć barwy, tworzyć kolory pochodne, malować farbami, pastelami, łączyć plastelinę w różnych kolorach;

– bawić się w porównywanie liczebności zbiorów – ocenianie, gdzie jest więcej, gdzie jest mniej, i sprawdzanie poprzez układanie w pary lub szeregi.

 

 

Data dodania: 2020-11-18 14:06:07
Data edycji: 2020-11-18 14:06:36
Ilość wyświetleń: 234
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej