Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Listy do rodziców - 11

TYDZIEŃ XI MOJE HOBBY

Tematy dni: 1. Wyobraźnia, 2. Nasze zainteresowania, 3. Nasze zbiory, 4. Muzyka wokół nas, 5. Malujemy wiatr i deszcz

 

LIST DO RODZICÓW

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu poznaliśmy nową wartość – WYOBRAŹNIĘ – oraz rozmawialiśmy o naszych zainteresowaniach. Wiemy, że każdy ma prawo do swojego hobby, a wyobraźnia to skarb, bo dzięki niej możemy przenieść się w czasie i przestrzeni. Aktywizowaliśmy ją poprzez różne formy: wykonywaliśmy prace plastyczne za pomocą technik takich jak malowanie mokre na mokrym – wiemy już, w jaki sposób powstają inne barwy. Rozwijaliśmy także wyobraźnię muzyczną: aktywnie słuchaliśmy muzyki, wspólnie śpiewaliśmy, graliśmy na instrumentach,

Dużo czasu poświęciliśmy na rozwijanie mowy: opowiadaliśmy, poznawaliśmy nowe wyrażenia, układaliśmy bajkę. Ćwiczyliśmy też wypowiadanie się na określony temat, z uwagą słuchając przy tym kolegów i koleżanek.

W dalszym ciągu ćwiczymy słuch fonematyczny: wysłuchujemy, jakie głoski znajdują się w nagłosie i wygłosie. Braliśmy udział w zabawach literami, odczytywaliśmy sylaby i wyrazy. Poznaliśmy kolejną literę e, E – umiemy kreślić ją w powietrzu i w liniaturze.

Bawiliśmy się w przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów. Poznaliśmy cyfrę 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.

Przygotowujemy się do pasowania na starszaka!

 

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– wspólnie aktywnie wykorzystywać czas na świeżym powietrzu, np. wykonać latawiec, zwracać uwagę na siłę wiatru, badać kierunek wiatru;

– pozwolić dziecku na rozwijanie zainteresowań, hobby: kolekcjonowanie czegoś, gromadzenie, wymianę z rówieśnikami;

– prowokować dziecko do rozmów z rodzicami czy dziadkami na temat hobby, zainteresowań: zachęcić dziecko do zadawania pytań, czy rodzicom/dziadkom zmieniły się zainteresowania, co ciekawego kolekcjonowali, gdzie i dlaczego trzymali skarby itp.;

– wymyślać zabawy z użyciem poznanych liter (o, O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D; e, E) – układać sylaby, wyrazy, odczytywać je; tworzyć wyrazy nielogiczne i je odczytywać (np. temo, medom);

– wspólnie wykonywać prace plastyczne (abstrakcyjne), łączyć barwy, tworzyć kolory pochodne, malować farbami, pastelami, łączyć plastelinę w różnych kolorach;

– bawić się w porównywanie liczebności zbiorów – ocenianie, gdzie jest więcej, gdzie jest mniej, i sprawdzanie poprzez układanie w pary lub szeregi.

 

 

Data dodania: 2020-11-18 14:06:07
Data edycji: 2020-11-18 14:06:36
Ilość wyświetleń: 287
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej