Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Listy do rodziców - 13

TYDZIEŃ XIII NADCHODZI ZIMA

 

Tematy dni: 1. Bądźmy odpowiedzialni, 2. Zimno, coraz zimniej, 3. Szron i śnieg, 4. Pamiętajmy o małych przyjaciołach, 5. Zimowe ubrania

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu poznaliśmy kolejną porę roku – zimę. Wiemy, że na dworze robi się coraz chłodniej, pamiętamy też, że należy ubierać się odpowiednio do pogody. Nosimy więc czapki, szaliki i rękawiczki – czasem służą one nam również do zabawy. Nie zapominamy o małych przyjaciołach – systematycznie dokarmiamy ptaki i wiemy, co jest ich przysmakiem. Mówimy o ODPOWIEDZIALNOŚCI za siebie i za innych.

Poznaliśmy kolejną literę k, K – umiemy usłyszeć ją na początku, w środku i na końcu wyrazów. Odczytujemy wyrazy i zdania z poznanymi literami.

Poznaliśmy także cyfrę 4 – wiemy, że są cztery pory roku, umiemy je kolejno wymienić oraz przyporządkować do nich symbole. Staramy się dokładnie przeliczać, porównywać, wnioskować. Potrafimy porównywać wysokość niektórych obiektów, stosujemy określenia: wyższy od…, niższy od…

Doskonaliliśmy grafomotorykę i precyzję ruchów podczas kreślenia szlaczków i wodzenia po śladzie.

Ćwiczyliśmy pamięć dowolną przez zapamiętywanie wierszy i krótkich rymowanek.

Utrwalamy też nowy taniec – trojak, ciągle doskonaląc układ figur. Poznaliśmy nową piosenkę – Zima przyjdzie jutro. Potrafimy określać wysokości dźwięków.

 

 

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– warto rozmawiać z dziećmi na temat odpowiedzialności;

– dobrym pomysłem jest uczenie obowiązkowości poprzez przydzielanie dzieciom obowiązków i egzekwowanie ich wykonania, np. dbanie o porządek w swoim pokoju;

– można wspólnie z dzieckiem wyjść do kwiaciarni i kupić jakąś roślinę, a następnie powierzyć dziecku opiekę nad nią;

– dobrze jest organizować zabawy na świeżym powietrzu,

– warto wymyślać zabawy z poznanymi literami, np. kreślenie liter na tackach z mąką czy kaszą, układanie z liter prostych wyrazów, ćwiczenie wymieniania głosek w wyrazach o prostej budowie fonetycznej oraz ich scalanie w wyrazy;

– można układać proste rymowane wierszyki o tematyce bliskiej dziecku;

– warto wspólnie czytać książki (opowiadania, wiersze) i rozmawiać na temat tego, co zostało przeczytane, oraz śpiewać piosenki;

– warto wspólnie malować farbami, lepić z plasteliny np. zwierzęta, ptaki.

 

 

Data dodania: 2020-12-03 13:45:46
Ilość wyświetleń: 114
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej