Jesteśmy razem już drugi tydzień, w dalszym ciągu uczymy się, jak być koleżeńskim, jak żyć w zgodzie, bez konfliktów i sporów.
W tym tygodniu dzieci przypominały sobie rozmieszczenie pomieszczeń w przedszkolu i teren wokół niego. Rozmawialiśmy o tym, jakie osoby pracują w przedszkolu i czym się zajmują. Podczas zabaw dzieci określały miejsca położenia różnych przedmiotów w przestrzeni – w stosunku do różnych innych przedmiotów.
Przedszkolaki szukały wyrazów i słów zaczynających się podaną głoską. Układały rytmy, ciągi obrazków, przedmiotów, a następnie tworzyły nowe układy według określonego kodu.
Dzieci poznały piosenkę „Planeta dzieci”, uczestniczyły w zabawach muzycznych i muzyczno ruchowych do piosenki. Przygotowały pracę plastyczną „Moje przedszkole”.
Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:
Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, nazywanie swoich emocji (radość, smutek, satysfakcja, strach, złość, wdzięczność, zaskoczenie, współczucie itp.)
Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby i wyklaskiwanie rytmu.
Zabawy w zgadywanie, o jaki przedmiot chodzi – dzieci określają miejsce, gdzie przedmiot się znajduje, używają określeń: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, nad, pod, obok, za.
Układanie ciągów obrazków, przedmiotów według określonego rytmu, np. w trakcie pobytu w parku lub na placu zabaw z wykorzystaniem kamieni, patyków, liści, kwiatów, np. patyk, patyk, liść, patyk, patyk, liść; zastępowanie patyków kamieniami, a liści kwiatami.
Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, jazda na rowerze, rolkach