JesteÅ›my razem już drugi tydzieÅ„, w dalszym ciÄ…gu uczymy siÄ™, jak być koleżeÅ„skim, jak żyć w zgodzie, bez konfliktów i sporów.
W tym tygodniu dzieci przypominaÅ‚y sobie rozmieszczenie pomieszczeÅ„ w przedszkolu i teren wokóÅ‚ niego. RozmawialiÅ›my o tym, jakie osoby pracujÄ… w przedszkolu i czym siÄ™ zajmujÄ…. Podczas zabaw dzieci okreÅ›laÅ‚y miejsca poÅ‚ożenia różnych przedmiotów w przestrzeni – w stosunku do różnych innych przedmiotów.
Przedszkolaki szukaÅ‚y wyrazów i sÅ‚ów zaczynajÄ…cych siÄ™ podanÄ… gÅ‚oskÄ…. UkÅ‚adaÅ‚y rytmy, ciÄ…gi obrazków, przedmiotów, a nastÄ™pnie tworzyÅ‚y nowe ukÅ‚ady wedÅ‚ug okreÅ›lonego kodu.
Dzieci poznaÅ‚y piosenkÄ™ „Planeta dzieci”, uczestniczyÅ‚y w zabawach muzycznych i muzyczno ruchowych do piosenki. PrzygotowaÅ‚y pracÄ™ plastycznÄ… „Moje przedszkole”.
Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:
Rozmowy o tym, co wydarzyÅ‚o siÄ™ w przedszkolu, nazywanie swoich emocji (radość, smutek, satysfakcja, strach, zÅ‚ość, wdziÄ™czność, zaskoczenie, wspóÅ‚czucie itp.)
Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby i wyklaskiwanie rytmu.
Zabawy w zgadywanie, o jaki przedmiot chodzi – dzieci okreÅ›lajÄ… miejsce, gdzie przedmiot siÄ™ znajduje, używajÄ… okreÅ›leÅ„: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, nad, pod, obok, za.
UkÅ‚adanie ciÄ…gów obrazków, przedmiotów wedÅ‚ug okreÅ›lonego rytmu, np. w trakcie pobytu w parku lub na placu zabaw z wykorzystaniem kamieni, patyków, liÅ›ci, kwiatów, np. patyk, patyk, liść, patyk, patyk, liść; zastÄ™powanie patyków kamieniami, a liÅ›ci kwiatami.
Czytanie opowiadaÅ„ i wierszy, wspólne Å›piewanie piosenek i recytowanie rymowanek
Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na Å›wieżym powietrzu, jazda na rowerze, rolkach