Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Listy do rodziców 5

TYDZIEŃ V IDZIE JESIEŃ PRZEZ ŚWIAT

Tematy dni: 1. Świat wokół nas, 2. Jesienny spacer, 3. Zbieramy skarby jesieni, 4. Zabawy na świeżym powietrzu, 5. Malujemy jesień

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o kolejnej wartości, jaką jest WRAŻLIWOŚĆ, m.in. na piękno przyrody oraz potrzeby roślin i zwierząt. Skłaniało to do rozmów o jesieni. Poznaliśmy rośliny i zwierzęta, które można spotkać w parku, uczyliśmy się rozpoznawać drzewa, łączyć je z należącymi do nich liśćmi i owocami. Poprzez obserwacje, zabawy z materiałem przyrodniczym kształtowaliśmy wrażliwość na piękno jesiennego krajobrazu, podziwialiśmy różnorodność jesiennych barw.

Nasze obserwacje odzwierciedlaliśmy w formach plastycznych – malowaliśmy farbami na dużych powierzchniach. Badaliśmy, jak powstają kolory, poprzez mieszanie 3 barw.

Poznaliśmy literę m, M; umiemy odczytywać proste sylaby, a także pisać poznane litery w liniaturze. Ciągle doskonalimy słuch fonematyczny – wyróżniamy głoski w wyrazach, składamy wyraz z sylab i głosek.

Wykorzystując szyszki, kasztany czy żołędzie ćwiczyliśmy umiejętność dokładnego liczenia. Potrafimy klasyfikować przedmioty wg dwóch cech i układać rytmy.

Umiemy zaśpiewać piosenkę Jesienny kujawiaczek (metrum trójdzielne), wykonać do niej prosty układ ruchowy i określić nastrój utworu. Znamy instrumenty perkusyjne, potrafimy samodzielnie zagrać prosty rytm.

W minionym tygodniu byliśmy na wycieczce w parku, podziwialiśmy i zbieraliśmy skarby jesieni. Dzięki temu nasz Kącik Przyrodniczy wzbogacił się o nowe okazy.

 

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– warto korzystać z uroków złotej jesieni – często chodzić na spacer do parku i lasu, zbierać skarby jesieni, które potem można wykorzystać do prac plastyczno-technicznych (kasztanowe ludziki, korale z jarzębiny);

– dobrze jest doskonalić u dzieci umiejętności podawania nazw okazów przyrodniczych, roślin, drzew;

– należy hartować organizm – rozwijać sprawność ruchową, uprawiać sport nie tylko w ciepłą, słoneczną pogodę;

– tworzyć kompozycje z liści, patyków, gałązek, traw;

– wymyślać zabawy matematyczne z wykorzystaniem liczmanów (kasztany, szyszki, żołędzie): przeliczać, segregować, dodawać i odejmować;

– rozwijać zainteresowania przyrodnicze – prowadzić rozmowy na temat piękna jesiennego krajobrazu (obserwowanie przyrody, wąchanie jesiennych kwiatów, słuchanie szumu drzew, śpiewu ptaków).

 

 

Data dodania: 2020-10-04 11:03:26
Ilość wyświetleń: 465
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej