Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Listy do rodziców 6

TYDZIEŃ VI JESIENNA PRZYRODA

Tematy dni: 1. Leśne zwierzęta przed zimą, 2. Jesienne zoo, 3. Zwierzęta robią zapasy, 4. Zimowe schronienia owadów, 5. Pomagamy owadom przetrwać zimę

 

Drodzy Rodzice!

To kolejny tydzień, w który omawialiśmy piękno polskiej jesieni. Zwracamy uwagę nie tylko na rośliny, lecz także na zwierzęta. Znamy cechy charakterystyczne niektórych z nich, wiemy, w jaki sposób przygotowują się do przetrwania zimy, potrafimy podać nazwy miejsc, w których mieszkają. Poznajemy nowe słowa i wyrażenia; wiemy, co to znaczy hibernacja. Wiemy też, że należy pomagać zwierzętom w ciężkim dla nich okresie zimowym. Rozumiemy, jak ważna jest praca leśniczego. Zwróciliśmy uwagę na świat najmniejszych zwierząt – owadów: wiemy jak zachowują się jesienią. Jesteśmy wrażliwi na ich los w okresie zimowym.

Poznaliśmy literę l, L. Uczyliśmy się dzielić wyrazy na sylaby, na głoski, wyodrębnialiśmy głoski w nagłosie. Podejmowaliśmy próby czytania prostych wyrazów. W zabawach grafomotorycznych kreśliliśmy nowo poznaną literę.

Poznaliśmy cyfrę 1. Bawiliśmy się materiałem przyrodniczym, przeliczając, odkładając i dokładając określoną liczbę liczmanów.

Rozwijaliśmy sprawność manualną podczas rysowania, wycinania, lepienia z plasteliny, stemplowania, konstruowania z materiału przyrodniczego

Umiemy zaśpiewać piosenkę „Jesienny kujawiaczek”. Lubimy zabawy z chustą animacyjną, zabawy ruchowe i pobyt na świeżym powietrzu.

W trakcie zabawy poznaliśmy kolejne słówka w języku angielskim – potrafimy podać nazwy części ciała.

 

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– warto kontynuować rozmowy na temat piękna jesiennego krajobrazu, często wybierać się na spacery do lasu, parku, zbierać okazy przyrodnicze;

– wykorzystywać materiał przyrodniczy do zabaw plastycznych i matematycznych: przeliczania, segregowania, klasyfikowania;

– wymyślać zabawy twórcze – bajki, historie o przygodach zwierząt, świecie roślin itp.;

– czytać książki – opowiadania i wiersze – oraz rozmawiać na temat ich treści;

– wspólnie śpiewać piosenki;

– wyszukiwać litery w wyrazach i podawać ich nazwy, czytać proste wyrazy;

– organizować zabawy rozwijające słuch fonematyczny – np. wyszukiwanie rymów do podanych wyrazów.

 

Data dodania: 2020-10-19 19:19:50
Data edycji: 2020-10-19 19:29:32
Ilość wyświetleń: 237
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej