TYDZIEŃ VIII SKARBY JESIENI
Tematy dni: 1. Spiżarnia zaradnej mamy, 2. Co mrozimy?, 3. Co kisimy?, 4. Co suszymy?, 5. Robimy przetwory
Drodzy Rodzice!
Rozmawialiśmy o przygotowaniach do zimy. Poznaliśmy kilka sposobów przechowywania pożywienia: robienie przetworów owocowo-warzywnych, mrożenie, kiszenie i suszenie. Jedliśmy suszone owoce, W ten sposób zachęcamy do spożywania owoców i warzyw w różnej postaci. Wiemy, że są one zdrowe, mają dużo witamin.
Rozwijamy mowę, wzbogacamy słownictwo, posługujemy się wyrazami: spiżarnia, zapasy, przetwory.
Czujemy się gospodarzami sali, poznajemy różnorodne przetwory: dżemy, kompoty, powidła, soki warzywne itp.
Dużo czasu poświęciliśmy zabawom matematycznym: przeliczaliśmy, klasyfikowaliśmy. Poznaliśmy cyfrę 2.
Poznaliśmy literę I, I. Uczymy się wysłuchiwać, jaka głoska znajduje się n początku i na końcu różnyc wyrazów. Odczytujemy sylaby i wyrazy.
Rozwijamy sprawność ręki podczas wycinania, malowania, stemplowania. Sprawnie operujemy flamastrami i kredkami, dbamy o jakość prac plastycznych.
Śpiewamy piosenkę o tematyce zdrowotnej Przepis na zdrowie, reagujemy na zmiany rytmu i tempa, potrafimy akompaniować do ruchu z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
Ten tydzień upłynął nam pod hasłem badań – badaliśmy, gdzie jest zimnej: w lodówce czy w zamrażarce, sprawdziliśmy, w jakich warunkach szybciej wyschnie chustka .
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
– warto włączać dzieci w prace domowe – wspólnie przygotować przetwory i etykiety do nich;
– umożliwiać im poznawanie nowych smaków warzyw i owoców – wspólnie robić musy, smoothie, zachęcać dzieci do jedzenia owoców i warzyw jako „przegryzek”;
– bawić się w wysłuchiwanie głosek na początku i na końcu wyrazów, dzielenie krótkich wyrazów na głoski, składanie wyrazów z głosek;
– przeliczać przedmioty, tworzyć zbiory, porównywać liczebność, dokładać, odkładać itp.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14