TYDZIEN IX NASZA MAŁA OJCZYZNA
Tematy dni: 1. Nasze domy i ulice, 2. Droga do przedszkola, 3. Ważne miejsca, 4. Nasza miejscowość, 5. Tradycje naszego regionu
Drodzy Rodzice!
Pod koniec października rozmawialiśmy o wartości, jaką jest PATRIOTYZM. Mówiliśmy, że to miłość do Polski, ale także do naszej małej ojczyzny, czyli najbliższym otoczeniu, miejscowości, w której mieszkamy. Znamy nazwę naszej miejscowości oraz staramy się znać swoje adresy. Poznaliśmy najważniejsze obiekty w naszej miejscowości. Wiemy, w jakim rejonie mieszkamy, poznaliśmy jego tradycje: umiemy rozpoznać strój regionalny.
Wiemy, że dom to nie tylko budynek, ale to przede wszystkim rodzina, miejsce, w którym czujemy się kochani. Wiemy, że przedszkole to nasz wspólny dom, czujemy się tu dobrze, wspólnie się bawimy i pracujemy. Znamy nazwę przedszkola, wiemy, jak wygląda: umiemy je namalować na kartonie.
Przygotowujemy się do Narodowego Święta Niepodległości. Rozmawialiśmy o polskich symbolach narodowych i wykonaliśmy kokardy narodowe. Rozwijamy umiejętność wypowiadania się na określony temat, potrafimy globalnie odczytać wyrazy: mapa, Polska.
Poznaliśmy literę d, D. Uczymy się wysłuchiwać, jaka głoska znajduje się na początku i na końcu wyrazów. Odczytujemy sylaby i wyrazy.
Rozwijamy sprawność ręki podczas wykonywania prac plastyczno-technicznych. W naszych pracach nie zabrakło malowania farbami, wycinania, rysowania flamastrami czy klejenia.
Poznaliśmy taniec regionalny Szewc, umiemy razem go zatańczyć. Uważnie słuchamy melodii tańca, umiemy akcentować miary taktu.
Eksperymentujemy z powietrzem: badamy, w jaki sposób można je zobaczyć.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
– spacerować po rodzinnej miejscowości – oglądać ważne miejsca, poznawać historię;
– urządzić wycieczkę do muzeum czy skansenu w celu poznawania tradycji swojego regionu;
– wymyślać zabawy z poznanymi literami (o, O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D) – układać sylaby i wyrazy oraz je odczytywać;
– bawić się w przeliczanie: dokładanie, odkładanie, liczenie, porównywanie liczebności;
– czytać książki, rozmawiać na temat ich treści, opowiadać ją własnymi słowami, szukać morału;
– wspólnie śpiewać piosenki, przyśpiewki, wystukiwać rytm, powtarzać układ rytmiczny.
W przyszłym tygodniu będą potrzebne:
– różne ciekawe książki (przygotujemy Kącik Książki),
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14