Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Listy do rodziców 9

TYDZIEN IX NASZA MAŁA OJCZYZNA

Tematy dni: 1. Nasze domy i ulice, 2. Droga do przedszkola, 3. Ważne miejsca, 4. Nasza miejscowość, 5. Tradycje naszego regionu

 

Drodzy Rodzice!

Pod koniec października rozmawialiśmy o wartości, jaką jest PATRIOTYZM. Mówiliśmy, że to miłość do Polski, ale także do naszej małej ojczyzny, czyli najbliższym otoczeniu, miejscowości, w której mieszkamy. Znamy nazwę naszej miejscowości oraz  staramy się znać swoje adresy.  Poznaliśmy najważniejsze obiekty w naszej miejscowości. Wiemy, w jakim rejonie mieszkamy, poznaliśmy jego tradycje: umiemy rozpoznać strój regionalny.

Wiemy, że dom to nie tylko budynek, ale to przede wszystkim rodzina, miejsce, w którym czujemy się kochani. Wiemy, że przedszkole to nasz wspólny dom, czujemy się tu dobrze, wspólnie się bawimy i pracujemy. Znamy nazwę przedszkola, wiemy, jak wygląda: umiemy je namalować na kartonie.

Przygotowujemy się do Narodowego Święta Niepodległości. Rozmawialiśmy o polskich symbolach narodowych i wykonaliśmy kokardy narodowe. Rozwijamy umiejętność wypowiadania się na określony temat, potrafimy globalnie odczytać wyrazy: mapa, Polska.

Poznaliśmy literę d, D. Uczymy się wysłuchiwać, jaka głoska znajduje się na początku i na końcu wyrazów. Odczytujemy sylaby i wyrazy.

Rozwijamy sprawność ręki podczas wykonywania prac plastyczno-technicznych.  W naszych pracach nie zabrakło malowania farbami, wycinania, rysowania flamastrami czy klejenia.

Poznaliśmy taniec regionalny Szewc,  umiemy razem go zatańczyć. Uważnie słuchamy melodii tańca, umiemy akcentować miary taktu.

Eksperymentujemy z powietrzem: badamy, w jaki sposób można je zobaczyć.

 

 Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– spacerować po rodzinnej miejscowości – oglądać ważne miejsca, poznawać historię;

– urządzić wycieczkę do muzeum czy skansenu w celu poznawania tradycji swojego regionu;

– wymyślać zabawy z poznanymi literami (o, O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D) – układać sylaby i wyrazy oraz je odczytywać;

– bawić się w przeliczanie: dokładanie, odkładanie, liczenie, porównywanie liczebności;

– czytać książki, rozmawiać na temat ich treści, opowiadać ją własnymi słowami, szukać morału;

– wspólnie śpiewać piosenki, przyśpiewki, wystukiwać rytm, powtarzać układ rytmiczny.

 

W przyszłym tygodniu będą potrzebne:

– różne ciekawe książki (przygotujemy Kącik Książki),

 

 

 

Data dodania: 2020-11-02 18:29:59
Ilość wyświetleń: 303
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej