Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Listy do rodziców 9

TYDZIEN IX NASZA MAŁA OJCZYZNA

Tematy dni: 1. Nasze domy i ulice, 2. Droga do przedszkola, 3. Ważne miejsca, 4. Nasza miejscowość, 5. Tradycje naszego regionu

 

Drodzy Rodzice!

Pod koniec października rozmawialiśmy o wartości, jaką jest PATRIOTYZM. Mówiliśmy, że to miłość do Polski, ale także do naszej małej ojczyzny, czyli najbliższym otoczeniu, miejscowości, w której mieszkamy. Znamy nazwę naszej miejscowości oraz  staramy się znać swoje adresy.  Poznaliśmy najważniejsze obiekty w naszej miejscowości. Wiemy, w jakim rejonie mieszkamy, poznaliśmy jego tradycje: umiemy rozpoznać strój regionalny.

Wiemy, że dom to nie tylko budynek, ale to przede wszystkim rodzina, miejsce, w którym czujemy się kochani. Wiemy, że przedszkole to nasz wspólny dom, czujemy się tu dobrze, wspólnie się bawimy i pracujemy. Znamy nazwę przedszkola, wiemy, jak wygląda: umiemy je namalować na kartonie.

Przygotowujemy się do Narodowego Święta Niepodległości. Rozmawialiśmy o polskich symbolach narodowych i wykonaliśmy kokardy narodowe. Rozwijamy umiejętność wypowiadania się na określony temat, potrafimy globalnie odczytać wyrazy: mapa, Polska.

Poznaliśmy literę d, D. Uczymy się wysłuchiwać, jaka głoska znajduje się na początku i na końcu wyrazów. Odczytujemy sylaby i wyrazy.

Rozwijamy sprawność ręki podczas wykonywania prac plastyczno-technicznych.  W naszych pracach nie zabrakło malowania farbami, wycinania, rysowania flamastrami czy klejenia.

Poznaliśmy taniec regionalny Szewc,  umiemy razem go zatańczyć. Uważnie słuchamy melodii tańca, umiemy akcentować miary taktu.

Eksperymentujemy z powietrzem: badamy, w jaki sposób można je zobaczyć.

 

 Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– spacerować po rodzinnej miejscowości – oglądać ważne miejsca, poznawać historię;

– urządzić wycieczkę do muzeum czy skansenu w celu poznawania tradycji swojego regionu;

– wymyślać zabawy z poznanymi literami (o, O; a, A; m, M; l, L; t, T; i, I; d, D) – układać sylaby i wyrazy oraz je odczytywać;

– bawić się w przeliczanie: dokładanie, odkładanie, liczenie, porównywanie liczebności;

– czytać książki, rozmawiać na temat ich treści, opowiadać ją własnymi słowami, szukać morału;

– wspólnie śpiewać piosenki, przyśpiewki, wystukiwać rytm, powtarzać układ rytmiczny.

 

W przyszłym tygodniu będą potrzebne:

– różne ciekawe książki (przygotujemy Kącik Książki),

 

 

 

Data dodania: 2020-11-02 18:29:59
Ilość wyświetleń: 350
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej