Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Listy do rodziców- luty

 

TYDZIEŃ XXI SIŁY PRZYRODY

 

Drodzy Rodzice!

Rozmawialiśmy na temat OCHRONY ŚRODOWISKA NATURALNEGO. Poznaliśmy Ziemię – naszą planetę, miejsce, gdzie występuje życie. Wiemy, że istnieją 4 żywioły: ziemia, woda, powietrze i ogień. Bez nich nie byłoby życia na Ziemi. Wiemy też, że potrafią zagrażać zdrowiu i życiu człowieka. Znamy niszczycielskie skutki żywiołów: trzęsienia ziemi, powodzie, pożary, erupcje wulkanów.

Ziemia to nasza planeta – wiemy, w jaki sposób powinniśmy o nią dbać. Ziemia to również nasza żywicielka – dzięki niej mamy rośliny, owoce i warzywa. Ziemia nosi w sobie skarby – są to minerały. Poznaliśmy zawód geologa, jego narzędzia pracy. Wiemy, co to są minerały, podziwiamy ich piękno.

Rozmawialiśmy o tym, skąd się bierze woda, komu jest potrzebna i ile jest na świecie wody słodkiej, a ile słonej. Rozumiemy, że musimy oszczędzać wodę – wykonaliśmy znaczki przypominające o jej zakręcaniu. Dowiedzieliśmy się, jak woda krąży w przyrodzie, rozumiemy, że śnieg, lód i para wodna to też woda.

Doskonaliliśmy umiejętność liczenia, porównywania liczebności zbiorów. Poznaliśmy znaki matematyczne <, >. Potrafimy zapisać działanie i poprawnie je odczytać.

Poznaliśmy piosenkę Cztery żywioły.

 

 Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– obserwować, rozmawiać, dyskutować na temat żywiołów, kiedy są pożyteczne i pomocne dla człowieka, a kiedy mogą się okazać niszczycielskie;

– oglądać książki, czytać ciekawostki przyrodnicze, rozbudzać u dziecka ciekawość poznawczą;

– wprowadzić zmiany w swoim domu – oszczędzać prąd i wodę; wykorzystywać torby materiałowe, ograniczyć używanie toreb foliowych oraz plastiku (np. jednorazowych naczyń);

– aktywnie uczestniczyć w akcjach proekologicznych, takich jak zbieranie nakrętek, baterii i akumulatorów, makulatury;

– prowadzić zabawy badawcze – eksperymenty z wodą i innymi materiałami.

 

TYDZIEŃ XXII CZTERY ŻYWIOŁY

 

Drodzy Rodzice!

Skupiliśmy się na poznaniu właściwości wiatru i ognia. Znamy pozytywne i negatywne skutki ich oddziaływania. Wiemy, kiedy żywioły nam pomagają, a kiedy zagrażają naszemu zdrowiu i życiu. Rozumiemy, że zabawy z ogniem są niebezpieczne, stosujemy się do zakazu zabawy zapałkami czy zapalniczką.

W trakcie eksperymentowania dowiedzieliśmy się na jakiej zasadzie działa wulkan. Poznaliśmy wyrazy związane z tą tematyką: wulkan, Etna, erupcja, lawa, krater.

W zabawach matematycznych doskonaliliśmy umiejętność przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie 6. Uczyliśmy się prawidłowo kreślić znaki, litery i cyfry.

Rozwijaliśmy sprawność rąk, m.in. w trakcie zabaw grafomotorycznych i plastycznych – wycinaliśmy, malowaliśmy, naklejaliśmy. Prace te nie tylko wymagały od nas samodzielności i wytrwałości, lecz także rozbudzały naszą pomysłowość i inwencję twórczą.

Kształtowaliśmy wrażliwość słuchową podczas zabaw przy muzyce klasycznej.

 

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– wspólnie wyszukiwać ciekawostki przyrodniczo-techniczne w zasobach bibliotecznych i internetowych;

– dodawać i odejmować na liczmanach: zapałkach, patyczkach, korkach;

– organizować zabawy ortofoniczne – naśladowanie odgłosów wiatru, burzy, szelestu na głoskach ssss, szszszsz, uhu, fuuuu;

– utrwalać poznane litery podczas odczytywania wyrazów, zdań, krótkich tekstów.

TYDZIEŃ XXIII WIELKA WYPRAWA

 

Drodzy Rodzice!

Byliśmy odkrywcami i rozmawialiśmy o ODKRYWNIU. Dowiedzieliśmy się, że aby odkrywać, poznawać, należy podróżować – ważne są nie tylko dalekie podróże, ale również te bliskie, podczas których uważny obserwator ma możliwość odkrycia wielu fascynujących zjawisk. Poznaliśmy globus, mapę, kontynenty; rozmawialiśmy o różnych sposobach podróżowania. Wiemy, które pojazdy poruszają się w powietrzu, a które po lądzie i w wodzie. Znamy akcesoria ułatwiające podróżnikom przebywanie w różnych warunkach, takie jak namiot, mapa, termos, kompas czy latarka.

Poznaliśmy kolejną literę r, R, wysłuchiwaliśmy głoskę r na początku, na końcu i w środku wyrazów, kreśliliśmy na tackach z mąką i w liniaturze. Odczytywaliśmy wyrazy i zdania.

Poprzez działania na liczmanach doskonalimy umiejętność przeliczania, dokładania, odkładania, porównywania liczebności zbiorów. Poznaliśmy cyfrę 7. Samodzielnie konstruowaliśmy grę planszową, ustaliliśmy jej zasady.

Wiemy, że podróże uczą nas, inspirują, wzbogacają o nowe doznania. Z podróży (tych bliskich i tych odległych) przywozimy pamiątki, dlatego wykonaliśmy własną, niepowtarzalną skrzynię skarbów. Będziemy gromadzić w niej nasze „skarby”. Rozwijaliśmy w ten sposób pomysłowość, inwencję twórczą, doskonaliliśmy posługiwanie się nożyczkami, komponowanie, klejenie. W naszych pracach łączyliśmy materiały plastyczne z przyrodniczymi.

 W minionym tygodniu odkryliśmy, że wspólna zabawa daje nam radość i szczęście.

 

 Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– wspólnie odkrywać: eksperymentować, doświadczać, stawiać pytania problemowe i szukać rozwiązań;

– prowadzić zabawy ortofoniczne utrwalające prawidłową realizację głoski r;

– inicjować zabawy w przeliczanie: dokładanie, odkładanie elementów, tak aby było ich 7;

– utrwalać nazwy dni tygodnia, przeliczać dni od dowolnego miejsca.

 

 

TYDZIEŃ XXIV NASZE PODRÓZE

 

 Drodzy Rodzice!

To kolejny tydzień, podczas którego rozmawialiśmy o podróżowaniu, o odkrywaniu. Zajęcia miały na celu ukazanie dzieciom, jak ważne i przyjemne jest podróżowanie, ile daje radości, jak wiele nas uczy. Podróżując, odkrywamy nowe lądy, poznajemy inny świat roślin i zwierząt. Ciekawią nas zabytki, ale też inna kultura czy obyczaje. Dowiedzieliśmy się, że na Ziemi są miejsca, w których jest zimno, i takie, gdzie panuje upał – poznaliśmy ludzi, którzy żyją w tych warunkach. Wiemy, czym zajmuje się podróżnik i co jest potrzebne podczas podróży.

Wiemy też, co robi jest polarnik, jakiego używa sprzętu, co to są stacje badawcze. Zajęcia wzbogacały nasz słownik o różne wyrazy, np. równik, biegun, Inuita, igloo.

Pracując z mapą i globusem, dowiedzieliśmy się, czym jest równik, potrafimy wskazać rejony, gdzie jest bardzo gorąco. Poznaliśmy nazwy zwierząt, które przystosowały się do tych warunków klimatycznych. Przypomnieliśmy sobie, jakie owoce rosną w tropikach.Rozpoznajemy zwierzęta egzotyczne – potrafimy nazwać je w języku polskim i angielskim.

Poznaliśmy piosenkę Mroźne marzenia,.Poznaliśmy kolejną literę g, G; ćwiczyliśmy analizę i syntezę słuchową. Potrafimy odczytywać sylaby, wyrazy i zdania.

Utrwaliliśmy znajomość cyfry 7 – wiemy, że tyle jest kontynentów na świecie. Bawimy się w liczenie, dokładamy, odkładamy, porównujemy liczebność zbiorów. Dodajemy i odejmujemy na liczmanach w zakresie 7.

 Chętnie korzystaliśmy z zabaw na świeżym powietrzu, doskonaliliśmy samodzielność podczas zmieniania odzieży i obuwia, hartowaliśmy organizm oraz rozwijaliśmy sprawność ruchową.

 

 Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– wspólnie wyznaczać miejsca, które chcielibyście odwiedzić, zobaczyć;

– wspólnie oglądać programy przyrodnicze, rozwijać w ten sposób zainteresowania dzieci;

 

– grać w samodzielnie skonstruowane gry planszowe;

– podróżować „palcem po mapie” – odczytywać nazwy geograficzne, rozmawiać na temat odwiedzonych miejsc, rozpoznawać flagi państw itp.;

– bawić się poznanymi literami: o, a, m, l, t, i, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g – łączyć w pary wielką i małą, układać z nich proste wyrazy i je odczytywać;

– spróbować wyhodować roślinę z pestki owocu cytrusowego (cytryna, awokado) lub stworzyć hodowlę kaktusa, aloesu.

 

 

Data dodania: 2021-02-28 23:15:21
Data edycji: 2021-02-28 23:18:42
Ilość wyświetleń: 327
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej