Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Listy do rodziców- luty

 

TYDZIEŃ XXI SIŁY PRZYRODY

 

Drodzy Rodzice!

Rozmawialiśmy na temat OCHRONY ŚRODOWISKA NATURALNEGO. Poznaliśmy Ziemię – naszą planetę, miejsce, gdzie występuje życie. Wiemy, że istnieją 4 żywioły: ziemia, woda, powietrze i ogień. Bez nich nie byłoby życia na Ziemi. Wiemy też, że potrafią zagrażać zdrowiu i życiu człowieka. Znamy niszczycielskie skutki żywiołów: trzęsienia ziemi, powodzie, pożary, erupcje wulkanów.

Ziemia to nasza planeta – wiemy, w jaki sposób powinniśmy o nią dbać. Ziemia to również nasza żywicielka – dzięki niej mamy rośliny, owoce i warzywa. Ziemia nosi w sobie skarby – są to minerały. Poznaliśmy zawód geologa, jego narzędzia pracy. Wiemy, co to są minerały, podziwiamy ich piękno.

Rozmawialiśmy o tym, skąd się bierze woda, komu jest potrzebna i ile jest na świecie wody słodkiej, a ile słonej. Rozumiemy, że musimy oszczędzać wodę – wykonaliśmy znaczki przypominające o jej zakręcaniu. Dowiedzieliśmy się, jak woda krąży w przyrodzie, rozumiemy, że śnieg, lód i para wodna to też woda.

Doskonaliliśmy umiejętność liczenia, porównywania liczebności zbiorów. Poznaliśmy znaki matematyczne <, >. Potrafimy zapisać działanie i poprawnie je odczytać.

Poznaliśmy piosenkę Cztery żywioły.

 

 Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– obserwować, rozmawiać, dyskutować na temat żywiołów, kiedy są pożyteczne i pomocne dla człowieka, a kiedy mogą się okazać niszczycielskie;

– oglądać książki, czytać ciekawostki przyrodnicze, rozbudzać u dziecka ciekawość poznawczą;

– wprowadzić zmiany w swoim domu – oszczędzać prąd i wodę; wykorzystywać torby materiałowe, ograniczyć używanie toreb foliowych oraz plastiku (np. jednorazowych naczyń);

– aktywnie uczestniczyć w akcjach proekologicznych, takich jak zbieranie nakrętek, baterii i akumulatorów, makulatury;

– prowadzić zabawy badawcze – eksperymenty z wodą i innymi materiałami.

 

TYDZIEŃ XXII CZTERY ŻYWIOŁY

 

Drodzy Rodzice!

Skupiliśmy się na poznaniu właściwości wiatru i ognia. Znamy pozytywne i negatywne skutki ich oddziaływania. Wiemy, kiedy żywioły nam pomagają, a kiedy zagrażają naszemu zdrowiu i życiu. Rozumiemy, że zabawy z ogniem są niebezpieczne, stosujemy się do zakazu zabawy zapałkami czy zapalniczką.

W trakcie eksperymentowania dowiedzieliśmy się na jakiej zasadzie działa wulkan. Poznaliśmy wyrazy związane z tą tematyką: wulkan, Etna, erupcja, lawa, krater.

W zabawach matematycznych doskonaliliśmy umiejętność przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie 6. Uczyliśmy się prawidłowo kreślić znaki, litery i cyfry.

Rozwijaliśmy sprawność rąk, m.in. w trakcie zabaw grafomotorycznych i plastycznych – wycinaliśmy, malowaliśmy, naklejaliśmy. Prace te nie tylko wymagały od nas samodzielności i wytrwałości, lecz także rozbudzały naszą pomysłowość i inwencję twórczą.

Kształtowaliśmy wrażliwość słuchową podczas zabaw przy muzyce klasycznej.

 

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– wspólnie wyszukiwać ciekawostki przyrodniczo-techniczne w zasobach bibliotecznych i internetowych;

– dodawać i odejmować na liczmanach: zapałkach, patyczkach, korkach;

– organizować zabawy ortofoniczne – naśladowanie odgłosów wiatru, burzy, szelestu na głoskach ssss, szszszsz, uhu, fuuuu;

– utrwalać poznane litery podczas odczytywania wyrazów, zdań, krótkich tekstów.

TYDZIEŃ XXIII WIELKA WYPRAWA

 

Drodzy Rodzice!

Byliśmy odkrywcami i rozmawialiśmy o ODKRYWNIU. Dowiedzieliśmy się, że aby odkrywać, poznawać, należy podróżować – ważne są nie tylko dalekie podróże, ale również te bliskie, podczas których uważny obserwator ma możliwość odkrycia wielu fascynujących zjawisk. Poznaliśmy globus, mapę, kontynenty; rozmawialiśmy o różnych sposobach podróżowania. Wiemy, które pojazdy poruszają się w powietrzu, a które po lądzie i w wodzie. Znamy akcesoria ułatwiające podróżnikom przebywanie w różnych warunkach, takie jak namiot, mapa, termos, kompas czy latarka.

Poznaliśmy kolejną literę r, R, wysłuchiwaliśmy głoskę r na początku, na końcu i w środku wyrazów, kreśliliśmy na tackach z mąką i w liniaturze. Odczytywaliśmy wyrazy i zdania.

Poprzez działania na liczmanach doskonalimy umiejętność przeliczania, dokładania, odkładania, porównywania liczebności zbiorów. Poznaliśmy cyfrę 7. Samodzielnie konstruowaliśmy grę planszową, ustaliliśmy jej zasady.

Wiemy, że podróże uczą nas, inspirują, wzbogacają o nowe doznania. Z podróży (tych bliskich i tych odległych) przywozimy pamiątki, dlatego wykonaliśmy własną, niepowtarzalną skrzynię skarbów. Będziemy gromadzić w niej nasze „skarby”. Rozwijaliśmy w ten sposób pomysłowość, inwencję twórczą, doskonaliliśmy posługiwanie się nożyczkami, komponowanie, klejenie. W naszych pracach łączyliśmy materiały plastyczne z przyrodniczymi.

 W minionym tygodniu odkryliśmy, że wspólna zabawa daje nam radość i szczęście.

 

 Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– wspólnie odkrywać: eksperymentować, doświadczać, stawiać pytania problemowe i szukać rozwiązań;

– prowadzić zabawy ortofoniczne utrwalające prawidłową realizację głoski r;

– inicjować zabawy w przeliczanie: dokładanie, odkładanie elementów, tak aby było ich 7;

– utrwalać nazwy dni tygodnia, przeliczać dni od dowolnego miejsca.

 

 

TYDZIEŃ XXIV NASZE PODRÓZE

 

 Drodzy Rodzice!

To kolejny tydzień, podczas którego rozmawialiśmy o podróżowaniu, o odkrywaniu. Zajęcia miały na celu ukazanie dzieciom, jak ważne i przyjemne jest podróżowanie, ile daje radości, jak wiele nas uczy. Podróżując, odkrywamy nowe lądy, poznajemy inny świat roślin i zwierząt. Ciekawią nas zabytki, ale też inna kultura czy obyczaje. Dowiedzieliśmy się, że na Ziemi są miejsca, w których jest zimno, i takie, gdzie panuje upał – poznaliśmy ludzi, którzy żyją w tych warunkach. Wiemy, czym zajmuje się podróżnik i co jest potrzebne podczas podróży.

Wiemy też, co robi jest polarnik, jakiego używa sprzętu, co to są stacje badawcze. Zajęcia wzbogacały nasz słownik o różne wyrazy, np. równik, biegun, Inuita, igloo.

Pracując z mapą i globusem, dowiedzieliśmy się, czym jest równik, potrafimy wskazać rejony, gdzie jest bardzo gorąco. Poznaliśmy nazwy zwierząt, które przystosowały się do tych warunków klimatycznych. Przypomnieliśmy sobie, jakie owoce rosną w tropikach.Rozpoznajemy zwierzęta egzotyczne – potrafimy nazwać je w języku polskim i angielskim.

Poznaliśmy piosenkę Mroźne marzenia,.Poznaliśmy kolejną literę g, G; ćwiczyliśmy analizę i syntezę słuchową. Potrafimy odczytywać sylaby, wyrazy i zdania.

Utrwaliliśmy znajomość cyfry 7 – wiemy, że tyle jest kontynentów na świecie. Bawimy się w liczenie, dokładamy, odkładamy, porównujemy liczebność zbiorów. Dodajemy i odejmujemy na liczmanach w zakresie 7.

 Chętnie korzystaliśmy z zabaw na świeżym powietrzu, doskonaliliśmy samodzielność podczas zmieniania odzieży i obuwia, hartowaliśmy organizm oraz rozwijaliśmy sprawność ruchową.

 

 Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– wspólnie wyznaczać miejsca, które chcielibyście odwiedzić, zobaczyć;

– wspólnie oglądać programy przyrodnicze, rozwijać w ten sposób zainteresowania dzieci;

 

– grać w samodzielnie skonstruowane gry planszowe;

– podróżować „palcem po mapie” – odczytywać nazwy geograficzne, rozmawiać na temat odwiedzonych miejsc, rozpoznawać flagi państw itp.;

– bawić się poznanymi literami: o, a, m, l, t, i, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g – łączyć w pary wielką i małą, układać z nich proste wyrazy i je odczytywać;

– spróbować wyhodować roślinę z pestki owocu cytrusowego (cytryna, awokado) lub stworzyć hodowlę kaktusa, aloesu.

 

 

Data dodania: 2021-02-28 23:15:21
Data edycji: 2021-02-28 23:18:42
Ilość wyświetleń: 270
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej