LUTY
Tematy tygodniowe:
1. Sport to zdrowie
2. Dbamy o zdrowie
3. Siły przyrody
4. Cztery Żywioły
Zadania edukacyjne:
poznanie nowej wartości „odpowiedzialność”, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru,
poznanie obiegu wody w przyrodzie,uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody, poznanie właściwości wody,
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,,rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej, rozwijanie umiejętności liczenia,
zachęcanie do samodzielnego badania (odkrywania) otaczającej nas rzeczywistości, nabywanie umiejętności wnioskowania,zachęcanie do samodzielnego wyciągania wniosków z prowadzonej obserwacji,
poznanie postaci Fryderyka Chopina i jego twórczości, rozwijanie słuchu muzycznego,uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,
rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
wzmacnianie wiary we własne siły podczas różnych aktywności podejmowanych w przedszkolu, rozwijanie empatii, kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
budzenie odpowiedzialności za środowisko, poznanie właściwości ognia,
rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowo-słuchowej,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i budowania wypowiedzi,
wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas obcowania z ogniem,
poznanie siły żywiołów i ich wpływu na życie człowieka, budowanie postawy pokory wobec potęgi żywiołów,
zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z melodią i ruchem ciała,
poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi,
kształtowanie umiejętności spostrzegania i uogólniania, rozwijanie wyobraźni plastycznej, rozwijanie motoryki małej,
poznanie nowej wartości „oszczędność”, zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania,poznanie różnych sposobów oszczędzania,
poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, rozwijanie kreatywności i motoryki małej,
motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności,
kształcenie umiejętności logicznego myślenia i przewidywania skutków,
poznanie wybranych owoców tropikalnych, wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę, zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,
rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
poznanie tradycyjnego afrykańskiego instrumentu, rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu, nauka gry na bębenku,
budzenie poczucia ciekawości świata, poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,
zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy na podstawie instrukcji słownej N. i pokazu.
Zadania do codziennej realizacji:
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,
- zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,
- zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,
- zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,
- słuchanie tekstów czytanych przez N.,
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,
- zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.
W każdy poniedziałek – zajęcia wprowadzające i utrwalające wartość (odpowiedzialność, oszczędność).
W każdy wtorek – praca z dziećmi według Metody Dobrego Startu.
W co drugą środę – zajęcia z wykorzystaniem kodowania.
W każdy czwartek – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
Dodatkowo:
Język angielski w domu dla naszych przedszkolaków!
Gorąco zachęcam wszystkich do zabaw z językiem angielskim z dziećmi w domu. Propozycje można dowolnie wybierać według chęci oraz możliwości dzieci :). Propozycje zabaw dla dzieci. Nawet jeśli Państwa język angielski nie jest doskonały, z pewnością poradzicie sobie z prostymi zabawami, które pomogą utrwalić dzieciom słownictwo, będą okazją do mówienia, śpiewania, powtarzania słów w języku angielskim.
Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki „Head, shoulders, knees and toes”
Body parts – części ciała
Do zabawy potrzebne będzie: własne ciało. Zabawa polega na pokazywaniu części ciała i można ją wykonać w każdych warunkach. Uczymy się części ciała poprzez zabawę, dotykając części ciała przy jednoczesnym wybrzmiewaniu słów. Zachęcamy do tego dziecko. Po wielokrotnym powtórzeniu części ciała – dziecko zacznie nas poprawiać, w momencie, gdy celowo zaczniemy popełniać błędy. Pokazujemy ucho, mówiąc “Head”.
Kalendarz nietypowych świąt:
Dzień Parasolki - 10.02
Dzień kota – 17.02
Dzień Dinozaura – 26.02
Walentynki – 14.02
- Realizacja Projektu „Magiczna Moc Bajek” - moduł V „UCZCIWOŚĆ”- omówienie wartości na podstawie literatury:
„Pinokio”, C. Collodi, „Nowe szaty cesarza”, H.Ch. Andersen, " Kłamczucha"- J.Brzechwa, "O Grzesiu Kłamczuchu i jego cioci.."- J.Tuwim oraz dobranocki z dawnych lat Pszczółka Maja
„Czy warto kłamać? Czyli o tym, że prawda zawsze wychodzi na jaw”, N. Most,
- Realizacja planu rocznego „Na alarm – uczymy dzieci, jak postępować w sytuacjach kryzysowych”
- Realizacja programu wychowawczego i profilaktyki „Bezpieczne dzieciństwo”
- Zabawy z literkami …… metoda I.Majchrzak
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14