Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Luty

LUTY

Tematy tygodniowe:

 

1. Sport to zdrowie

2. Dbamy o zdrowie

3. Siły przyrody

4. Cztery Żywioły

 

Zadania edukacyjne:

 

  • poznanie nowej wartości „odpowiedzialność”, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

  • rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru,

  • poznanie obiegu wody w przyrodzie,uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody, poznanie właściwości wody,

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,,rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej, rozwijanie umiejętności liczenia,

  • zachęcanie do samodzielnego badania (odkrywania) otaczającej nas rzeczywistości, nabywanie umiejętności wnioskowania,zachęcanie do samodzielnego wyciągania wniosków z prowadzonej obserwacji,

  • poznanie postaci Fryderyka Chopina i jego twórczości, rozwijanie słuchu muzycznego,uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej,

  • rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała,

  • wzmacnianie wiary we własne siły podczas różnych aktywności podejmowanych w przedszkolu, rozwijanie empatii, kształtowanie pozytywnych cech charakteru,

  • budzenie odpowiedzialności za środowisko, poznanie właściwości ognia,

  • rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowo-słuchowej,

  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i budowania wypowiedzi,

  • wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas obcowania z ogniem,

  • poznanie siły żywiołów i ich wpływu na życie człowieka, budowanie postawy pokory wobec potęgi żywiołów,

  • zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z melodią i ruchem ciała,

  • poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi,

  • kształtowanie umiejętności spostrzegania i uogólniania, rozwijanie wyobraźni plastycznej, rozwijanie motoryki małej,

  • poznanie nowej wartości „oszczędność”, zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania,poznanie różnych sposobów oszczędzania,

  • poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,

  • zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności,

  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, rozwijanie kreatywności i motoryki małej,

  • motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności,

  • kształcenie umiejętności logicznego myślenia i przewidywania skutków,

  • poznanie wybranych owoców tropikalnych, wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę, zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,

  • rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,

  • poznanie tradycyjnego afrykańskiego instrumentu, rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu, nauka gry na bębenku,

  • budzenie poczucia ciekawości świata, poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,

  • zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy na podstawie instrukcji słownej N. i pokazu.

 

 

Zadania do codziennej realizacji:

- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy, przypominanie o konieczności posprzątania po zakończeniu zabawy,

- zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie,

- zestaw ćwiczeń porannych w pierwszej części dnia,

- zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych,

- słuchanie tekstów czytanych przez N.,

- zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub spacer – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych, obserwacje przyrodnicze,

- zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące sprawność ruchową, koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, językowe, słuchowe, matematyczne, rytmiczne, plastyczne lub wzbogacające wiedzę ogólną.

 

W każdy poniedziałek – zajęcia wprowadzające i utrwalające wartość (odpowiedzialność, oszczędność).

W każdy wtorek – praca z dziećmi według Metody Dobrego Startu.

W co drugą środę – zajęcia z wykorzystaniem kodowania.

W każdy czwartek – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 













Dodatkowo:

  • Język angielski w domu dla naszych przedszkolaków!

Gorąco zachęcam wszystkich do zabaw z językiem angielskim z dziećmi w domu. Propozycje można dowolnie wybierać według chęci oraz możliwości dzieci :). Propozycje zabaw dla dzieci. Nawet jeśli Państwa język angielski nie jest doskonały, z pewnością poradzicie sobie z prostymi zabawami, które pomogą utrwalić dzieciom słownictwo, będą okazją do mówienia, śpiewania, powtarzania słów w języku angielskim.  

  •  Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki „Head, shoulders, knees and toes”

     

  • Body parts – części ciała

    Do zabawy potrzebne będzie: własne ciało. Zabawa polega na pokazywaniu części ciała i można ją wykonać w każdych warunkach. Uczymy się części ciała poprzez zabawę, dotykając części ciała przy jednoczesnym wybrzmiewaniu słów. Zachęcamy do tego dziecko. Po wielokrotnym powtórzeniu części ciała – dziecko zacznie nas poprawiać, w momencie, gdy celowo zaczniemy popełniać błędy. Pokazujemy ucho, mówiąc “Head”.

 

Kalendarz nietypowych świąt:

  • Dzień Parasolki - 10.02

  • Dzień kota – 17.02

  • Dzień Dinozaura – 26.02

  • Walentynki – 14.02

 

- Realizacja Projektu „Magiczna Moc Bajek” - moduł V „UCZCIWOŚĆ”- omówienie wartości na podstawie literatury:

Pinokio”, C. Collodi, Nowe szaty cesarza”, H.Ch. Andersen, " Kłamczucha"- J.Brzechwa, "O Grzesiu Kłamczuchu i jego cioci.."- J.Tuwim oraz dobranocki z dawnych lat Pszczółka Maja

Czy warto kłamać? Czyli o tym, że prawda zawsze wychodzi na jaw”, N. Most,

 

- Realizacja planu rocznego „Na alarm – uczymy dzieci, jak postępować w sytuacjach kryzysowych”

- Realizacja programu wychowawczego i profilaktyki „Bezpieczne dzieciństwo”

- Zabawy z literkami …… metoda I.Majchrzak

 

 

 

 

 

Data dodania: 2021-02-05 14:25:09
Ilość wyświetleń: 347
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej