Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

LUTY

LUTY

 

1.NASZE ULUBIONE BAŚNIE.

2.KARNAWAŁ.

3.DAWNO,DAWNO TEMU.

4.KIEDY PATRZĘ W NIEBO.

 

 

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Prowadzenie zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i nabywania odporności.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie czynnego słownika dziecka.
  • Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
  • Rozwijanie pamięci wzrokowej.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, wprowadzenie liter n, N, s, S, r, R.
  • Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
  • Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
  • Wprowadzenie znaku = jako symbolu do oznaczenia równoliczności dwóch zbiorów.
  • Wprowadzenie liczb 6, 7 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
  • Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
  • Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
  • Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.
  • Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.
  • Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej; kontrolowanie poprawności chwytu pisarskiego i postawy ciała podczas zabaw grafomotorycznych wykonywanych przy stoliku.
  • Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
  • Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem; rozwijanie umiejętności improwizowania.
  • Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.
  • Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych strojów karnawałowych.
  • Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.
  • Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
  • Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.
  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.
  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
  • Zestaw ćwiczeń porannych nr 11, 12.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11, 1.

 

 

Data dodania: 2022-01-29 10:30:40
Data edycji: 2022-01-29 10:39:00
Ilość wyświetleń: 149
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej