Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Luty

LUTY U KANGURKÓW



TEMATY TYGODNIOWE

 

I NASZE ULUBIONE BAŚNIE

II KARNAWAŁ

III FERIE

IV FERIE

 

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

 

  • Rozwijanie czynnego słownika dziecka – zachęcanie do posługiwania się wprowadzanymi pojęciami;

  • Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.

  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.

  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyróżnianie pierwszej i ostatniej sylaby, dopowiadanie ostatniej sylaby, przeliczanie sylab w wyrazach.

  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.

  • Tworzenie zbiorów czteroelementowych.

  • Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.

  • Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.

  • Tworzenie improwizacji ruchowych, rytmicznych, itp.

  • Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.

  • Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.

  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej w zabawach paluszkowych, grafomotorycznych.

  • Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami najpierw, potem, na końcu.

  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.

  • Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem.

  • Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.

  • Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.

  • Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.

  • Zachęcanie do posługiwania się zwrotami w j. angielskim.

  • Stwarzanie okazji do rozwijania samodzielności – porządkowanie zabawek, nakładanie ubrań wierzchnich, próby zapinania guzików, butów, nakładania czapek, szalików, rękawiczek.

 

 

 

Wydarzenia

Bal karnawałowy

Walentynki

Dzień kota

Dzień dinozaura

 

Piosenki

Bałwankowa rodzina”

 

Stoisz smutny nasz bałwanku
Ze spuszczoną głową
Może chciałbyś mieć przy sobie
Panią bałwankową

Oj tak tak oj tak tak
Dobrej żony wciąż mi brak
Oj tak tak oj tak tak
Dobrej żony brak

Ma korale z jarzębiny
Bałwankowa żona
Ale łatwo poznać z miny
Że dziś jest zmartwiona

Oj tak tak oj tak tak
Mego synka jeszcze brak
Oj tak tak oj tak tak
Mego synka brak

Stoi bałwan z bałwankową
W środku zaś bałwanek
Jeszcze chwilka i rozpoczną
Swój zimowy taniec

Oj tak tak oj tak tak
Przydałby się jeszcze brat
Oj tak tak oj tak tak
Przydałby się brat

Już wesoło dwa bałwanki
Tańczą z rodzicami
I my także się pobawmy
Razem z bałwankami

Oj tak tak oj tak tak
Zatańcz z nami raz i dwa
Oj tak tak oj tak tak
Zatańcz raz i dwa

Oj tak tak oj tak tak
Zatańcz z nami raz i dwa
Oj tak tak oj tak tak
Zatańcz raz i dwa

 

 

Wierszyki masażyki

 

DINOZAURY – z opisem masażu

Wielkie gady, chyba wiecie? (dociskamy plecy pięściami)
Królowały na tym świecie.

Ost
re zęby i pazury, (podszczypujemy / drapiemy plecy)
Pochodziły z kredy, z jury…

Pterozaury latające (muskamy plecy rękami)
Plezjozaury pływające (dociśniętą pięść przesuwamy falistym ruchem)
Stegozaury
ostre kolce (uciskamy plecy palcami)
A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

Zauropody – ciężkie nogi (dociskamy plecy pięściami)
Tr
iceratops miał trzy rogi (uciskamy 3 palcami)
Ve
lociraptor szybko biegał (palce przebiegają szybko po plecach i głowie)
A T-re
x robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

 

DINO” z opisem masowania

Ma pazury do drapania, (drapiemy plecy)
Silny ogon do machania, (przesuwamy ręką po plecach)
Wielką paszczę do łapania(podszczypujemy dłońmi plecy)
Dino robi:CHAP, CHAP, CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

 

 

PAMIĘTAJ ABY FERIE BYŁY BEZPIECZNE

 

Nie zjeżdżajmy na sankach w pobliżu drogi oraz zbiorników wodnych;

W czasie zjeżdżania zachowujmy bezpieczną odległość między sankami;

Nie doczepiajmy sanek do samochodu;

Rzucając się śniegiem nie łączmy miękkiego śniegu z kawałkami lodu czy kamieni oraz nie celujmy w twarz drugiej osoby;

Na łyżwach jeźdźmy tylko w wyznaczonych miejscach, nie ślizgajmy się po lodzie na rzece lub stawie.

Nie przebiegajmy przez ulicę, nie przechodźmy w miejscach niedozwolonych.

Bądźmy widoczni na drodze.

Nie strącajmy zwisających z dachów sopli.

Pamiętajmy o zdrowym odżywianiu.

Ubierajmy się odpowiednio do temperatury panującej na dworze.

W wolnym czasie przebywajmy na świeżym powietrzu, dbajmy o aktywność fizyczną.

Nie zapominajmy o podstawowych zasadach higieny.

Unikajmy kontaktu z osobami chorymi.

Widząc sople zwisające z dachów, nie strącajmy ich patykami lub kamieniami. Informujmy o nich osobę dorosłą.



 

Data dodania: 2022-01-31 20:28:23
Data edycji: 2022-01-31 20:30:21
Ilość wyświetleń: 201
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej