Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Luty

„KANGURKI”

LUTY 

 

TEMATY TYGODNIOWE

I ZIMOWE ZABAWY

II KARNAWAŁ

III DAWNO TEMU

IV NASZE ULUBIONE BAŚNI

 

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

 

  • Rozwijanie czynnego słownika dziecka – zachęcanie do posługiwania się wprowadzanymi pojęciami;
  • Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyróżnianie pierwszej i ostatniej sylaby, dopowiadanie ostatniej sylaby, przeliczanie sylab w wyrazach.
  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
  • Tworzenie zbiorów czteroelementowych.
  • Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
  • Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.
  • Tworzenie improwizacji ruchowych, rytmicznych, itp.
  • Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.
  • Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej w zabawach paluszkowych, grafomotorycznych.
  • Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami najpierw, potem, na końcu.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
  • Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem.
  • Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.
  • Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.
  • Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.
  • Zachęcanie do posługiwania się zwrotami w j. angielskim.
  • Stwarzanie okazji do rozwijania samodzielności – porządkowanie zabawek, nakładanie ubrań wierzchnich, próby zapinania guzików, butów, nakładania czapek, szalików, rękawiczek.

 

Wydarzenia:

Bal karnawałowy

Dzień pizzy

Walentynki

Dzień kota

Dzień dinozaura

 

 

Piosenki:

 

„Bałwankowa rodzina”

 

Stoisz smutny nasz bałwanku
Ze spuszczoną głową
Może chciałbyś mieć przy sobie
Panią bałwankową

Oj tak tak oj tak tak
Dobrej żony wciąż mi brak
Oj tak tak oj tak tak
Dobrej żony brak

Ma korale z jarzębiny
Bałwankowa żona
Ale łatwo poznać z miny
Że dziś jest zmartwiona

Oj tak tak oj tak tak
Mego synka jeszcze brak
Oj tak tak oj tak tak
Mego synka brak

Stoi bałwan z bałwankową
W środku zaś bałwanek
Jeszcze chwilka i rozpoczną
Swój zimowy taniec

Oj tak tak oj tak tak
Przydałby się jeszcze brat
Oj tak tak oj tak tak
Przydałby się brat

Już wesoło dwa bałwanki
Tańczą z rodzicami
I my także się pobawmy
Razem z bałwankami

Oj tak tak oj tak tak
Zatańcz z nami raz i dwa
Oj tak tak oj tak tak
Zatańcz raz i dwa

Oj tak tak oj tak tak
Zatańcz z nami raz i dwa
Oj tak tak oj tak tak
Zatańcz raz i dwa

 

 

Dinozaury
Dinozaurów nie ma z nami

dawno już.
Nawet ślady ich przysypał

czasu kurz.
Można spotkać dinozaura

 tylko w snach,
jak paprocie skubie wielkie,

że aż strach.
Tam gdzie kiedyś tych paproci

szumiał las,
leżą złoża węgla, który

grzeje nas.
A gdzie góry i doliny

że ho, ho,
było kiedyś pełne piasku

 morza dno.
Tam gdzie fale rozmawiały:

bul, bul, bul,
pozostała w głębi ziemi

biała sól.
Czy ktoś mógłby czas zatrzymać?

Chyba nie.
Jak tu będzie za lat tysiąc?
Kto to wie?

 

Wierszyki masażyki:

 

DINOZAURY – z opisem masażu:

Wielkie gady, chyba wiecie? (dociskamy plecy pięściami)
Królowały na tym świecie.

Ostre zęby i pazury, (podszczypujemy / drapiemy plecy)
Pochodziły z kredy, z jury…

Pterozaury latające (muskamy plecy rękami)
Plezjozaury pływające (dociśniętą pięść przesuwamy falistym ruchem)
Stegozaury ostre kolce (uciskamy plecy palcami)
A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

Zauropody – ciężkie nogi (dociskamy plecy pięściami)
Triceratops miał trzy rogi (uciskamy 3 palcami)
Velociraptor szybko biegał (palce przebiegają szybko po plecach i głowie)
A T-rex robił CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

 

„DINO”  z opisem masowania:

Ma pazury do drapania, (drapiemy plecy)
Silny ogon do machania, (przesuwamy ręką po plecach)
Wielką paszczę do łapania(podszczypujemy dłońmi plecy)
Dino robi: CHAP, CHAP, CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)

 

Anna Gratkowska

Bal w kurniku

Kukuryku! Kukuryku!
Dzisiaj będzie bal w kurniku!

Przyszły kurki hen z podwórka.
Każda kurka w pięknych piórkach,
Każda zerka do lusterka,
Każda tańczyć chce oberka.

Kogut przywdział krawat w groszki.
Zachwyciły się kokoszki.
Zewsząd słychać „Och!” i „Ach!”
Kogut dumny jest jak paw.

Kaczki wolno przyczłapały,
Choć zaproszeń nie dostały.
Ustawiły się gęsiego,
Każda tańczy „dreptanego”.

Gąski w kącie podrygują,
Nasłuchują, bluesa czują,
Chociaż wszystkie, daję słowo
Są ubrane na rockowo.

Nagle hałas! Coś się dzieje!
Lis chce zostać wodzirejem!
Macha kitą w cztery strony,
Choć jest gościem nieproszonym!

Podtrzymując się pod boki,
Zerka ślepiem tam gdzie kwoki
Puszcza oczko do kokoszek:
“Każdą z pań do tańca proszę!”

Każdej damie obiecuję:
Nóg nie deptać, bo rytm czuję.
Czy w podskoku, czy w obrocie
Ja się znam na tej robocie.”

Ale kurki wrzask podniosły,
Szybko z balu się wyniosły.
Kaczki z żalem oddreptały.
Choć bal cały rozkręcały.

Kogut krzyknął rozgniewany:
„Ach, ty lisie farbowany!
I odwrócił się na pięcie,
By opuścić to przyjęcie.

Zaraz za nim gęsi wyszły,
Choć dopiero co tu przyszły.
Za gąskami też indyki
Wszystkie wyszły w rytm muzyki.

Tak w ten wieczór, pośród krzyków
Dobiegł końca bal w kurniku.

 

 

„KANGURKI”, które mają urodziny w lutym:

Olek Cz.

Nadia

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2023-02-05 18:13:12
Data edycji: 2023-02-05 18:14:36
Ilość wyświetleń: 142
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej