Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Luty

LUTY

Tematy tygodniowe:

  1. Nasze ulubione baśnie
  2. Karnawał
  3. Dawno temu
  4. Kiedy patrzę w niebo

 

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Rozwijanie czynnego słownika dziecka.

Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.

Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo- wzrokowej, pamięci ruchowej.

Rozwijanie pamięci wzrokowej.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej głoskowej, dzielenie wyrazów na głoski.

Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.

Wdrażanie do wydzielania części wspólnej zbiorów.

Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.

Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.

Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.

Rozwijanie umiejętności improwizowania.

Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.

Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.

Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.

Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: nuta, smok, robot.

Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski n,s, r w wyrazach.

Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.

Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem oraz zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.

Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.

Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych strojów karnawałowych.

Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.

 

 

 

             PRZEDSZKOLNA SAMBA

  1. Brazylijska dżungla,

 tropikalny gąszcz,

płynie Amazonka,

a w niej wielki wąż.

Tańczy kondor z anakondą,

prosi ara jaguara,

tylko lama tańczy sama,

z kuguarem zła to para.

 

 Ref.: Tańczmy sambę wszyscy razem w kole,

brazylijską sambę tańczy całe przedszkole.         X2

 

  1. Brazylijska dżungla,

tropikalny las,

 brazylijska samba

 niech rozgrzewa nas.

Tańczy kondor z anakondą,

prosi ara jaguara,

 tylko lama tańczy sama

 z kuguarem zła to para.

 

Ref.: Tańczmy sambę wszyscy…

 

ZIMOWA WYLICZANKA

Idzie sobie styczeń ścieżką rzucił w zimę białą śnieżką
Zdjęła zima rękawiczki uszczypnęła go w policzki

Czapka szalik łyżwy sanki to są słowa wyliczanki
Rękawiczki narty mróz śniegu pełen wóz

Idzie styczeń na wycieczkę nie wie jak przeskoczyć rzeczkę
Dziesięć minut popracował most lodowy wybudował

Czapka szalik łyżwy sanki to są słowa wyliczanki
Rękawiczki narty mróz śniegu pełen wóz

Usiadł styczeń koło drogi bo mu bardzo zmarzły nogi
Zima się ulitowała ciepłe buty darowała

Czapka szalik łyżwy sanki to są słowa wyliczanki
Rękawiczki narty mróz śniegu pełen wóz

 

 

PIOSENKA ,,PADA   ŚNIEŻEK’’

  1. Pada śnieżek, pada śnieżek,
    już ze śniegu mam kołnierzyk,
    białe uszy i policzki,
    i śniegowe rękawiczki.
    Pada śnieżek, pada śnieżek,
    już ze śniegu mam kołnierzyk
    i guziki, i rękawy
    oraz lewy but i prawy.

Refren:
Pada śnieżek jak szalony
z lewej strony, z prawej strony,
raz za nami, raz przed nami,
zasypuje nas płatkami!

  1. Pada śnieżek, pada śnieżek,
    już ze śniegu mam kołnierzyk,
    białe uszy i policzki,
    i śniegowe rękawiczki.
    Pada śnieżek, pada śnieżek
    na szalika żółty brzeżek
    i na czapkę moją pada,
    bardzo mi to odpowiada!

Refren: Pada śnieżek……
3. A jak padać nie przestanie,
zobaczycie, co się stanie
będzie kino nie z tej ziemi!
Nos w marchewkę mi się zmieni.

 

 

 

Wiersz na kilka głosów” - zabawa dźwiękonaśladowcza 

Jedzie pociąg fu fu fu

Trąbka trąbi tru tu tu

A bębenek bum bum bum

Na to żabki kum kum kum

Deszczyk kapie kap kap kap

Konik człapie człap człap człap

Mucha brzęczy bzy bzy bzy

A wąż syczy sss sss sss

Baran beczy bee bee bee

Za to koza mee mee mee

Zegar cyka cyk cyk cyk

A dzwoneczki dzyń dzyń dzyń

Jeżyk tupie tup tup tup

Woda chlupie chlup chlup chlup

Dzięcioł stuka stuk stuk stuk

Do drzwi pukam puk puk puk

Krowa muczy mu mu mu

Sowa woła hu-hu hu-hu hu-hu

Kotek miauczy miau miau miau

Piesek szczeka hau hau hau

Autko jedzie brum brum brum

Mała świnka chrum chrum chrum

A my dzieci hejże hola

Pójdźmy szybko do przedszkola.

 

Płynęła rzeczka

Płynęła sobie rzeczka (palcem rysujemy na plecach dziecka krętą rzeczkę)
Świeciły dwa słoneczka (rysujemy dwa kółka)
Idą konie (palcami udajemy kroki konia)
Przeszły słonie (palcami udajemy ciężkie słoniowe kroki)
Spadł deszczyk (palcami naśladujemy spadające krople)
Przeszedł panią/pana dreszczyk? (łaskoczemy dziecko w szyjkę)

 

Idzie pani tup tup tup

Idzie pani tup tup tup,
dziadek z laską stuk stuk stuk.
Skacze dziecko hop hop hop,

żaba robi dłuuugi skok!
Wieje wietrzyk fiu fiu fiu,
kropi deszczyk puk puk puk,
deszcz ze śniegiem chlup chlup chlup,
a grad w szyby łup łup łup!
Świeci słonko, wieje wietrzyk
pada deszczyk...
Czujesz dreszczyk?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2023-02-05 18:16:58
Data edycji: 2023-02-05 18:23:08
Ilość wyświetleń: 109
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej