Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Luty

SÓWKI LUTY

TEMATY TYGODNIOWE

I PIERWSZY TYDZIEŃ FERII

II DRUGI TYDZIEŃ FERII

III KARNAWAŁ

IV NASZE ULUBIONE BAŚNIE

V DAWNO TEMU



PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI SZEŚCIOLETNICH NA MIESIĄC STYCZEŃ

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Prowadzenie zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i nabywania odporności.

  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

  • Rozwijanie czynnego słownika dziecka.

  • Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.

  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.

  • Rozwijanie pamięci wzrokowej.

  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, wprowadzenie liter n, N, s, S, r, R.

  • Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.

  • Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.

  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej.

  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.

  • Wprowadzenie znaku = jako symbolu do oznaczenia równoliczności dwóch zbiorów.

  • Wprowadzenie liczb 6, 7 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.

  • Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.

  • Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.

  • Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.

  • Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.

  • Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.

  • Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.

  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej; kontrolowanie poprawności chwytu pisarskiego i postawy ciała podczas zabaw grafomotorycznych wykonywanych przy stoliku.

  • Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.

  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.

  • Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem; rozwijanie umiejętności improwizowania.

  • Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.

  • Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych strojów karnawałowych.

  • Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.

  • Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.

  • Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.

  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.

  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

  • Zestaw ćwiczeń porannych nr 11, 12.

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11, 1.

Zajęcia dodatkowe:

  • Język angielski- środa, czwartek

  • Religia- czwartek

  • Programy

Urodziny:

  • Patrycja

  • Zosia M.

Wydarzenia:

  • 14 lutego- Walentynki

  • 26 lutego- Dzień Dinozaura

Piosenka:

Karnawałowy bal”

Kto przebierze się za misia? Kto za królewicza?

A kto z dzielnym Indianinem będzie tańczył dzisiaj?

Biegnie zając za piratem, pajac robi miny.

A królewny rozrzucają wstążek serpentyny.

Ref.: Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal.

Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal.

Sypie, sypie się konfetti, fruną baloniki.

Słychać śmiechy, słychać brawa i dźwięki muzyki.

To karnawał jest w przedszkolu, wszyscy się bawimy.

Raz na lewo raz na prawo w tańcu zakręcimy.

Ref.: Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal.

Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal.

 

Data dodania: 2024-02-11 18:00:25
Data edycji: 2024-02-11 18:01:59
Ilość wyświetleń: 43
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej