SÓWKI LUTY
TEMATY TYGODNIOWE
I PIERWSZY TYDZIEŃ FERII
II DRUGI TYDZIEŃ FERII
III KARNAWAŁ
IV NASZE ULUBIONE BAŚNIE
V DAWNO TEMU
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI SZEŚCIOLETNICH NA MIESIĄC STYCZEŃ
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Prowadzenie zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i nabywania odporności.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Rozwijanie czynnego słownika dziecka.
Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.
Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
Rozwijanie pamięci wzrokowej.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, wprowadzenie liter n, N, s, S, r, R.
Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
Wprowadzenie znaku = jako symbolu do oznaczenia równoliczności dwóch zbiorów.
Wprowadzenie liczb 6, 7 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.
Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.
Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.
Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej; kontrolowanie poprawności chwytu pisarskiego i postawy ciała podczas zabaw grafomotorycznych wykonywanych przy stoliku.
Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem; rozwijanie umiejętności improwizowania.
Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.
Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych strojów karnawałowych.
Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.
Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.
Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.
Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
Zestaw ćwiczeń porannych nr 11, 12.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11, 1.
Zajęcia dodatkowe:
Język angielski- środa, czwartek
Religia- czwartek
Programy
Urodziny:
Patrycja
Zosia M.
Wydarzenia:
14 lutego- Walentynki
26 lutego- Dzień Dinozaura
Piosenka:
“Karnawałowy bal”
Kto przebierze się za misia? Kto za królewicza?
A kto z dzielnym Indianinem będzie tańczył dzisiaj?
Biegnie zając za piratem, pajac robi miny.
A królewny rozrzucają wstążek serpentyny.
Ref.: Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal.
Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal.
Sypie, sypie się konfetti, fruną baloniki.
Słychać śmiechy, słychać brawa i dźwięki muzyki.
To karnawał jest w przedszkolu, wszyscy się bawimy.
Raz na lewo raz na prawo w tańcu zakręcimy.
Ref.: Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal.
Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14