PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI PIĘCIOLETNICH – LUTY
Tematy tygodniowe:
1. Dbamy o swoje zdrowie
2. Malujemy kolorowy świat
3. Ferie zimowe
4. Ferie zimowe
Umiejętności dziecka:
Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
Wie, że litery budują wyrazy, z których powstają zdania
Czyta proste wyrazy drukowane, słucha różnych tekstów i wypowiada się na ich temat, udziela płynnych odpowiedzi na pytania, budując coraz dłuższe zdania, wzbogaca słownictwo i posługuje się nim
Dzieli wyrazy na sylaby i głoski, wysłuchuje podane głoski w wyrazach,
Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J
Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, doskonali słuch
Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
Klasyfikuje przedmioty wg wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
Rozpoznaje figury geometryczne
Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć, rozpoznaje i rozróżnia brzmienie instrumentów perkusyjnych
Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych (maluje za pomocą piany i słomki)
Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych,wykazuje się prawidłową postawą ciała
Wie, czym jest dbanie o zdrowie, wie jak ważne jest mycie rąk, kształtuje nawyki higieniczne, wie, dlaczego ważne jest jedzenie owoców i warzyw
Interesuje się sztuką, zna pojęcia związane ze sztuką: malarstwo, rzeźba, galeria sztuki, portret, pejzaż, martwa natura
Wie, że domy ludzi w różnych częściach świata są budowane z innych materiałów, potrafi wymienić kilka popularnych zawodów i określić, co ludzie wykonujący te zawody robią
Określa swoje zainteresowania, opowiada, jaki chciałoby wykonywać zawód i potrafi uzasadnić swój wybór
Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowania
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14