Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Luty

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI PIĘCIOLETNICH – LUTY

 

Tematy tygodniowe:

1. Dbamy o swoje zdrowie

2. Malujemy kolorowy świat

3. Ferie zimowe

4. Ferie zimowe

 

 

Umiejętności dziecka:

  • Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania

  • Wie, że litery budują wyrazy, z których powstają zdania

  • Czyta proste wyrazy drukowane, słucha różnych tekstów i wypowiada się na ich temat, udziela płynnych odpowiedzi na pytania, budując coraz dłuższe zdania, wzbogaca słownictwo i posługuje się nim

  • Dzieli wyrazy na sylaby i głoski, wysłuchuje podane głoski w wyrazach,

  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J

  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem

  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, doskonali słuch

  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi

  • Klasyfikuje przedmioty wg wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia

  • Rozpoznaje figury geometryczne

  • Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć, rozpoznaje i rozróżnia brzmienie instrumentów perkusyjnych

  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych (maluje za pomocą piany i słomki)

  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem

  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych,wykazuje się prawidłową postawą ciała

  • Wie, czym jest dbanie o zdrowie, wie jak ważne jest mycie rąk, kształtuje nawyki higieniczne, wie, dlaczego ważne jest jedzenie owoców i warzyw

  • Interesuje się sztuką, zna pojęcia związane ze sztuką: malarstwo, rzeźba, galeria sztuki, portret, pejzaż, martwa natura

  • Wie, że domy ludzi w różnych częściach świata są budowane z innych materiałów, potrafi wymienić kilka popularnych zawodów i określić, co ludzie wykonujący te zawody robią

  • Określa swoje zainteresowania, opowiada, jaki chciałoby wykonywać zawód i potrafi uzasadnić swój wybór

  • Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowania

Data dodania: 2025-02-02 21:29:51
Data edycji: 2025-02-02 21:30:52
Ilość wyświetleń: 36
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej