MAJ U TYGRYSKÓW
TEMATY TYGODNIOWE:
I JAK POWSTAJE KSIĄŻKA
II NA ŁĄCE
III MAMA I TATA
IV DZIEŃ DZIECKA
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego. Budzenie zainteresowania czytaniem.
Rozwijanie umiejętności językowych. Usprawnianie narządów mowy.
Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek ł, z.
Poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek. Zapoznanie z cechami charakterystycznymi biblioteki i księgarni oraz różnych rodzajów książek. Zapoznanie z procesem powstawania książki. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za książki, szacunku do nich.
Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence. Rozwijanie wyobraźni i ekspresji muzyczno-plastycznej.
Rozwijanie logicznego myślenia podczas odczytywania kodu, klasyfikowania.
Rozwijanie myślenia matematycznego, umiejętności przeliczania w zakresie 9, 10, odkładania i dokładania.
Operowanie pojęciem liczby 0 oraz zbioru pustego.
Rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami (tzw. szacowania).
Doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności podczas prac plastyczno-technicznych.
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
Kształtowanie orientacji na kartce.
Rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej w trakcie zabaw z lusterkami.
Utrwalanie umiejętności orientowania się w schemacie ciała.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
Kształtowanie sprawności fizycznej. Rozwijanie koordynacji ruchowej.
Kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem do obserwacji, zapamiętywanie nazw tego sprzętu (lupa, mikroskop, lornetka).
Rozwijanie percepcji wzrokowej w trakcie układania obrazka z części.
Omówienie cyklu rozwojowego żaby.
Kształtowanie świadomości, jak ważna jest rodzina.
Doskonalenie umiejętności prezentowania przed najbliższymi swoich zdolności aktorskich.
Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego przygotowywania potraw podczas zabaw.
Majowe urodzinki
Wojtek
Mateusz
Igor
Marysia
Nina
Majowe wydarzenia
„Dzień Bibliotekarza”
„Dzień Dobrych Uczynków”
„Dzień Rodziny”
Wycieczka do Centrum Edukacji i Rewitalizacji Jezior w Szczecinku
Piosenka
„Pomaluję cały świat”
Muzyka - Barbara Kolago
Słowa - Ewa Zawistowska
1.Ciocia mi przyniosła farby,
zaraz namaluję coś.
Wielbłąd mój ma cztery garby,
zamiast konia stoi łoś.
Ref. Pomaluję cały świat,
pastelowy pędzi wiatr,
sobie namaluję psa,
mojej mamie kotki dwa.
2.Po drabinie aż do nieba
mogę wdrapać się raz-dwa.
Trochę żółtej farby trzeba
i już słońce uśmiech ma.
Ref. Pomaluję cały świat,
pastelowy pędzi wiatr,
sobie namaluję psa,
mojej mamie kotki dwa.
3. Namaluję jeszcze zimę,
kolorowy pada śnieg,
bałwan ma zdziwioną minę
i na nosie wielki pieg.
Ref. Pomaluję cały świat,
pastelowy pędzi wiatr,
sobie namaluję psa,
mojej mamie kotki dwa.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14