Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Maj

MAJ

Tematy tygodniowe:

  1. Jak powstaje książka?
  2. Na łące
  3. Mama i tata
  4. Moje zwierzątko

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

 

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego. Budzenie zainteresowania czytaniem.

Rozwijanie umiejętności językowych. Usprawnianie narządów mowy.

Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek ł, z.

Poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek. Zapoznanie z cechami charakterystycznymi biblioteki i księgarni oraz różnych rodzajów książek. Zapoznanie z procesem powstawania książki. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za książki, szacunku do nich.

Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence. Rozwijanie wyobraźni i ekspresji muzyczno-plastycznej.

Rozwijanie logicznego myślenia podczas odczytywania kodu, klasyfikowania.

Rozwijanie myślenia matematycznego, umiejętności przeliczania w zakresie 9, 10, odkładania i dokładania.

Operowanie pojęciem liczby 0 oraz zbioru pustego.

Rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami (tzw. szacowania).

Doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności podczas prac plastyczno-technicznych.

Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.

Kształtowanie orientacji na kartce.

Rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej w trakcie zabaw z lusterkami.

Utrwalanie umiejętności orientowania się w schemacie ciała.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

Kształtowanie sprawności fizycznej. Rozwijanie koordynacji ruchowej.

Kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem do obserwacji, zapamiętywanie nazw tego sprzętu (lupa, mikroskop, lornetka).

Rozwijanie percepcji wzrokowej w trakcie układania obrazka z części.

Omówienie cyklu rozwojowego żaby.

Kształtowanie świadomości, jak ważna jest rodzina.

Doskonalenie umiejętności prezentowania przed najbliższymi swoich zdolności aktorskich.

Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego przygotowywania potraw podczas zabaw.

Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt oraz uświadamianie dzieciom potrzeby opiekowania się zwierzętami i okazywania im miłości.

Kształtowanie troskliwej i opiekuńczej postawy wobec zwierząt domowych.

Poszerzenie wiedzy przyrodniczej (zwierzęta egzotyczne, rola ogrodów zoologicznych).

Rozwijanie umiejętności właściwego zachowania się podczas spotkania z nieznajomym zwierzęciem.

Zapoznanie z pracą weterynarza.

 

Piosenka  ,, Łąka’’

  1. Na wiosennej łące

      Tańczyły zające.

      Po trawie skakały ,

      z łąką się witały.

      Witały ślimaka,

      motyla i szpaka,

      żabę, kreta, muchę,

      mrówkę i ropuchę.

Ref:  Hej- ha, hej-ha,

         raz, dwa, trzy

         z zajączkami zatańcz ty.

  1. Na wiosennej łące

      Tańczyły zające.

      Po trawie skakały ,

      kwiatki oglądały.

      Oglądały bratki,

      fiołki  i bławatki,

      mlecze i rumianek,

      przez calutki ranek.

Ref:  Hej- ha, hej-ha,

         raz, dwa, trzy

         z zajączkami zatańcz ty.

Wierszyk

  Motylek lekki fruwa nad łąką

w dole są kwiaty, w górze jest słonko.

  Motylek lekki w trawie się błąka

Myśli, że kwiaty to małe słonka.

 

„Motyl ‘’

Lata nad łąką piękny jak kwiat,

 swoim kolorem zachwyca,

i zapomina w mig cały świat,

że wcześniej była to gąsienica

 

Rymowanki

Moje imię krótkie – Maj.

  Świeci słońce, szumi gaj.

Kwitną kwiaty, ptaszek śpiewa,

  cudnie się zielenią drzewa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2023-05-15 18:44:33
Data edycji: 2023-05-15 18:46:01
Ilość wyświetleń: 91
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej