MAJ
Tematy tygodniowe:
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego. Budzenie zainteresowania czytaniem.
Rozwijanie umiejętności językowych. Usprawnianie narządów mowy.
Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek ł, z.
Poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek. Zapoznanie z cechami charakterystycznymi biblioteki i księgarni oraz różnych rodzajów książek. Zapoznanie z procesem powstawania książki. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za książki, szacunku do nich.
Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence. Rozwijanie wyobraźni i ekspresji muzyczno-plastycznej.
Rozwijanie logicznego myślenia podczas odczytywania kodu, klasyfikowania.
Rozwijanie myślenia matematycznego, umiejętności przeliczania w zakresie 9, 10, odkładania i dokładania.
Operowanie pojęciem liczby 0 oraz zbioru pustego.
Rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami (tzw. szacowania).
Doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności podczas prac plastyczno-technicznych.
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
Kształtowanie orientacji na kartce.
Rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej w trakcie zabaw z lusterkami.
Utrwalanie umiejętności orientowania się w schemacie ciała.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
Kształtowanie sprawności fizycznej. Rozwijanie koordynacji ruchowej.
Kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem do obserwacji, zapamiętywanie nazw tego sprzętu (lupa, mikroskop, lornetka).
Rozwijanie percepcji wzrokowej w trakcie układania obrazka z części.
Omówienie cyklu rozwojowego żaby.
Kształtowanie świadomości, jak ważna jest rodzina.
Doskonalenie umiejętności prezentowania przed najbliższymi swoich zdolności aktorskich.
Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego przygotowywania potraw podczas zabaw.
Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt oraz uświadamianie dzieciom potrzeby opiekowania się zwierzętami i okazywania im miłości.
Kształtowanie troskliwej i opiekuńczej postawy wobec zwierząt domowych.
Poszerzenie wiedzy przyrodniczej (zwierzęta egzotyczne, rola ogrodów zoologicznych).
Rozwijanie umiejętności właściwego zachowania się podczas spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
Zapoznanie z pracą weterynarza.
Piosenka ,, Łąka’’
Tańczyły zające.
Po trawie skakały ,
z łąką się witały.
Witały ślimaka,
motyla i szpaka,
żabę, kreta, muchę,
mrówkę i ropuchę.
Ref: Hej- ha, hej-ha,
raz, dwa, trzy
z zajączkami zatańcz ty.
Tańczyły zające.
Po trawie skakały ,
kwiatki oglądały.
Oglądały bratki,
fiołki i bławatki,
mlecze i rumianek,
przez calutki ranek.
Ref: Hej- ha, hej-ha,
raz, dwa, trzy
z zajączkami zatańcz ty.
Wierszyk
Motylek lekki fruwa nad łąką
w dole są kwiaty, w górze jest słonko.
Motylek lekki w trawie się błąka
Myśli, że kwiaty to małe słonka.
„Motyl ‘’
Lata nad łąką piękny jak kwiat,
swoim kolorem zachwyca,
i zapomina w mig cały świat,
że wcześniej była to gąsienica
Rymowanki
Moje imię krótkie – Maj.
Świeci słońce, szumi gaj.
Kwitną kwiaty, ptaszek śpiewa,
cudnie się zielenią drzewa.
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14