PUCHATKI MAJ
TEMATY TYGODNIOWE
I JAK POWSTAJE KSIĄZKA ?
II NA ŁĄCE
III MAMA I TATA
IV MOJE ZWIERZĄTKO
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych, muzycznych.
Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków na ich podstawie.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.
Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta.
Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
Poszerzanie czynnego słownika dziecka.
Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
Wprowadzenie liter ł, Ł, z, Z,
Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
Uświadomienie dzieciom, że zwierzęta też przeżywają emocje, odczuwają radość i ból.
Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego ze spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc (przychodnia weterynaryjna) i osób tam pracujących (weterynarz).
Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 0, 10 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności, dodawania i odejmowania.
Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.
Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
Kształcenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie elementów na obrazku, składanie obrazka z części – przygotowanie do czytania i pisania.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Zachęcanie do improwizowania i wyrażania siebie w formach plastycznych, muzycznych i ruchowych.
Zadania do codziennej realizacji:
Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.
Zestawy ćwiczeń porannych nr: 17,18.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 6, 7.
Czynności higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
„Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
Zajęcia dodatkowe
Język angielski - czwartek i piątek.
Religia – czwartek.
Współpraca z biblioteką, wypożyczanie książeczek przez dzieci – piątek.
Programy.
Puchatkowe urodzinki
Wojtek
Igor
Mateusz
Maria
Nina
Wydarzenia
06.05 Dzień Strażaka
08.05 Dzień Bibliotekarza
17. 05 Dzień szalonych fryzur
20.05 Dzień Pszczoły
21.05 Wyjście do kina
22.05 Sesja zdjęciowa
77-320 Przechlewo
oś. Juźkowa 14